ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

* دویچه وله *

چه کسانی به استقبال احمدی نژاد می روند

فعالان حقوق بشر تصمیم خود را مبنی بر استقبال از محمود احمدی‌نژاد با تجمعی «خشمگین» اعلام کردند. "متحد علیه ایران اتمی" نام گروهی‌ست که از مدیران هتل وارویک نیویورک خواسته تا از پذیرش محمود احمدی‌نژاد و هیات همراهش خودداری کنند. مدیر اجرایی این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قدم احمدی‌نژاد در این‌جا مبارک نیست.» او دیدار احمدی‌نژاد از منهتن را توهین‌آمیز خواند.

این گروه قرار است در چند روز آینده یک بیل‌بورد متحرک را بر یک کامیون در نزدیکی مقر سازمان ملل در نیویورک و هتل وارویک به حرکت درآورند.

* العربیه *

اختلاف نظر ایران و حماس درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با شبکه تلویزیونی "ان بی سی" تاکید کرد که تهران با تشکیل کشور فلسطینی موافق است.

این سخنان رئیس جمهور ایران، اعلام حمایتی است از اقدام چند روز آینده محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی که قرار است درخواست به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه دهد.

نکته جالب توجه در این سخنان احمدی نژاد این است که به نظر می رسد در این زمینه، ایران با گروه حماس هم نظر نیست. حماس قصد محمود عباس برای ارائه درخواست به رسمیت شناختن کشور فلسطین به شورای امنیت را، یک اقدام یک جانبه از سوی جنبش فتح دانسته است.

* رادیو فردا *

آمریکا: ایران در برنامه اتمی خود به طفره روی، متوسل می شود

استیون چو، وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه جمهوری اسلامی را به دست زدن به «نیرنگ و خدعه، انکار و طفره روی» در برنامه اتمی اش متهم کرد و گفت، حرکت ایران برای انتقال بخشی از فعالیت های غنی سازی اورانیوم به تاسیسات زیرزمینی، نشانه حرکت این کشور به سمت ساخت کلاهک های اتمی است.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174414

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    دم ایران گرم