۲ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۳:۳۴

تحصیل اتباع خارجی و تابعیت فرزندانی که پدرشان ایرانی نیست از موضوعاتی است که تبدیل به کشمکشی میان مسئولان آموزشی کشور شده است.

 برخی نمایندگان معتقدند باید شرایط خروج این افراد از ایران فراهم شود تا نه تنها به کشور خود بازگردند بلکه شرایط تحصیل برای دانشجویان ایرانی هم بیشتر فراهم شود.

همچنین نمایندگان به تازگی اعلام کرده اند در صورت موافقت نهایی مجلس و شورای نگهبان با طرح تابعیت ایرانی فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی و پدر خارجی یکی از بندهای لایحه حمایت از خانواده که به این موضوع می پردازد از این لایحه حذف می‌شود.

عیسی موسوی‌نسب مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استاندار تهران می گوید: شیوه نامه ثبت نام دانش‌آموزان افغانی غیرمجاز که در طرح ساماندهی ملی اتباع شرکت کرده‌اند هفته آینده به آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

      وی با بیان اینکه در ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مجاز مشکلی وجود نداشته و طبق روال قانونی این کار ادامه  دارد می گوید: اتباع غیرمجازی که در طرح ساماندهی غیرمجازین شرکت کرده تعیین تکلیف شده‌اند و برگه‌ خروج دریافت کرده‌اند با هماهنگی که با آموزش و پرورش صورت گرفته می توانند تا زمان خروجشان در نهضت سوادآموزی برای آموزش ساماندهی و ثبت‌نام کنند.

به گفته موسوی نسب قرار بود تابعیت ایرانی به فرزندان این مادران داده شود: باید از ورود اتباع غیر مجازکه بیشتر اتباع افغانی و عراقی  جلوگیری شود و اینکه بخواهیم از منظر رافت و عطوفت انسانی باآنها برخورد کنیم یک مساله است اما باید در نظر داشت که ورود غیرمجاز این افراد به کشور خلاف قانون است و نباید این مساله تبدیل به یک هنجار شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استاندار تهران  با بیان اینکه فراهم بودن امکانات و خدمات دهی به اتباع بیگانه و افغانی‌ها که به صورت غیر مجاز وارد ایران شده اند آنها را از بازگشت به کشور خود منصرف می‌کند می گوید: اگر به دنبال خروج اتباع افغانی و اتباع بیگانه دیگر که به صورت غیرمجاز به ایران آمده اند هستیم باید سازو کار دیگری را دنبال کنیم.

23247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =