مروری بر حوادث سه شنبه ایران از زیان جام جم:

اخاذی 150 میلیونی 9 آدم‌ربا ناکام ماند

جام جم نوشت: اعضای یک باند آدم‌ربایی که با ربودن یک پسربچه 5 ساله قصد اخاذی 150 میلیون تومانی از پدر او را داشتند در چند عملیات همزمان از سوی ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شدند. چند روز پیش والدین کودک 5 ساله‌ای با حضور در شعبه 2 دادیاری دادسرای جنایی با ارائه شکایتی ربوده شدن فرزندشان را گزارش کردند.

پدر کودک به دادیار سلیمانی گفت: پسرم برای حضور در خانه مادربزرگش از خانه بیرون رفت و زمانی که غیبت او طولانی شد به جستجوی فرزندم پرداختم، اما او به طرز مرموزی مفقود شده بود و در حالی که تلاش‌ها برای یافتنش ادامه داشت، هنگام ورود به خانه نامه‌ای را دیدم که با گشودن آن متوجه شدم فرزندم ربوده شده است و آدم‌رباها درخواست 150 میلیون تومان پول کرده‌اند تا کودک 5 ساله‌ام را آزاد کنند. در پی این شکایت دستور قضایی صادر و پرونده برای پیگیری و تحقیقات به شعبه 11 پلیس آگاهی ارسال شد. با شروع تحقیقات، ماموران متوجه شدند، شاکی یک تبعه افغانی است که 15 سال پیش به صورت قانونی وارد کشور شده و در کارخانه بازیافت فعالیت می‌کند و از وضعیت خوب مالی برخوردار است. با جمع‌بندی اطلاعات و تحقیقات محلی، ماموران با استفاده از اطلاعاتی که یک دختربچه 8 ساله در اختیار پلیس قرار داد، متوجه شدند، این کودک از سوی سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت ربوده شده است.با چهره‌نگاری از 2 سرنشین موتورسیکلت، پدر این کودک یکی از تصاویر را شبیه به یکی از کارگران افغان دانست که در کارخانه با او کار می‌کند.

با به دست آمدن این اطلاعات و عزیمت ماموران به کارخانه معلوم شد این کارگر از روزی که کودک 5 ساله ربوده شده به مرخصی رفته و در محل کارش حضور پیدا نکرده است. در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، معلوم شد آدم‌رباها از پدر کودک خواسته‌اند تا 150 میلیون تومان پول درخواستی در کشور افغانستان به رابط آنها پرداخت شود تا آنها کودک را آزاد کنند.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران شعبه 11 در مرحله بعدی مخفیگاه 6 نفر از آدم‌رباها را در یافت‌آباد شناسایی و با دستور قضایی متهمان را دستگیر کردند. با اعتراف متهمان به ربودن کودک، در مرحله بعدی معلوم شد آنها از یک ماه پیش نقشه این آدم‌ربایی را طراحی و با اجاره یک اتاق داخل گاراژ متروکه‌ای در جنوب تهران این کودک را در آنجا نگهداری می‌کنند. با مشخص شدن محل مخفیگاه بعدی آدم‌رباها، ماموران با محاصره محل 3 عضو دیگر این باند را دستگیر کردند و کودک ربوده شده را نجات دادند. با انتقال 9 عضو این باند آدم‌ربایی به دادسرای جنایی دستور قضایی در این ارتباط صادر و متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

ماموران قلابی در کمین راننده‌های کامیون

3 سارق که با جعل عنوان ماموران انتظامی پول‌های مردم را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی ملارد دستگیر شدند.به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای ملارد از 3 مامور قلابی به اتهام سرقت پول‌هایش شکایت کرد.

با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه تحقیقات ماموران آگاهی آغاز شد.ماموران با تحقیق از مرد شاکی متوجه شدند، هنگامی که وی 2 میلیون تومان پول از بانک دریافت کرده پس از خروج، 3 مرد که لباس پلیس به تن داشتند با عنوان این‌که به آنها گزارش شده او مواد مخدر با خود حمل می‌کند، وی را بازرسی و پول‌هایش را سرقت کرده‌اند. با اطلاعات به دست آمده از شاکی، تصاویر رایانه‌ای ماموران قلابی در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت و جستجو برای یافتن آنها ادامه پیدا کرد تا این‌که افراد دیگری نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.با تحقیق از شاکیان مشخص شد برخی از آنها رانندگان کامیون هستند که در دام ماموران قلابی گرفتار و پول‌هایشان سرقت شده است. به این ترتیب روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این‌که چند روز پیش ماموران آگاهی ملارد، متهمان فراری را هنگامی که در یکی از محله‌های شهریار راه یک عابر را سد کرده بودند و قصد سرقت اموالش را داشتند، شناسایی و پس از تعقیب و گریز آنها را دستگیر کردند.

متهمان سابقه‌دار بودند

با تحقیق از متهمان معلوم شد آنها از مجرمان طایفه فیوج بوده و چند بار به اتهام جعل عنوان مامور انتظامی و سرقت از مردم دستگیر و روانه زندان شده‌اند. به این ترتیب متهمان بازجویی شدند و به پلیس گفتند، همگی با یکدیگر ارتباط خویشاوندی دارند و چند ماه پیش از زندان آزاد شده و دوباره فعالیت‌های مجرمانه‌شان را آغاز کرده‌اند. متهمان ادامه دادند، ما ابتدا با خودروهای مدل بالا در شهر تردد می‌کردیم و با شناسایی افرادی که از بانک، طلافروشی، صرافی و مشاوران املاک خارج می‌شدند، راهشان را سد کرده و در حالی که لباس پلیس بر تن داشتیم، به آنها نزدیک و با عنوان این که به ما گزارش شده شما مواد مخدر یا اسکناس‌های جعلی با خود حمل می‌کنید، آنها را بازرسی و پول‌هایشان را سرقت می‌کردیم. ماموران قلابی با اشاره به سرقت از رانندگان کامیون نیز گفتند، ابتدا این رانندگان را تعقیب می‌کردیم و به محض این که آنها قصد توقف در حاشیه بزرگراه‌ها یا مهمانپذیری را داشتند، به سمتشان رفته و پس از بازرسی محموله‌های آنها، پول‌هایشان را سرقت و فرار می‌کردیم. بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.

 

دستگیری عوامل توزیع مخدر شیشه در آمل

فرمانده انتظامی آمل از دستگیری عوامل توزیع شیشه استان مازندران در تهران و انهدام یک کارخانه تولید مواد مخدر صنعتی شیشه خبر داد.محمدصادق پهلوان به فارس گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و کلانتری 13، باند تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که مواد تولید شده را از تهران برای فروش به آمل حمل می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آمل ادامه داد: با رعایت اصول غافلگیرانه، سرکرده اصلی تولید شیشه با بهنام جابر ساکن یاغچی‌آباد تهران در این عملیات دستگیر شد.پهلوان با اشاره به کشفیات این عملیات گفت:‌ در این عملیات که یک کارگاه تولید مواد مخدر شیشه به همراه عوامل آن شناسایی و منهدم شد، مقداری مواد مخدر صنعتی شیشه، 20 لیتر محلول استون، 40 گرم پودر متامفتامین، 17 حقه پایپ، مقداری مواد پیش‌ساز شیشه و آزمایشگاه تولید شیشه و مبلغ 79 میلیون ریال وجه نقد کشف ویک دستگاه خودروی پراید نیز توقیف شد.

 

انتقام مسلحانه با 2 کشته و 2 زخمی در مشهد

یک شرور سابقه‌دار که در پی انتقام از 5 برادر مشهدی به همراه همدستانش به خانه آنها در محله طبرسی حمله و با شلیک گلوله 2 نفر را کشته و 2 نفر دیگر را زخمی کرده بود، به همراه همدستانش تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. سرکرده این باند تبهکاری 2 زن را اجیر کرده بود تا با حضور در خانه مقتولان، نقشه جنایت را عملی کند.

به گزارش «جام‌جم»، چند شب پیش شلیک‌های پی‌درپی گلوله در بلوار طبرسی مشهد، سکوت محله را درهم شکست. همسایه‌ها هراسان از خانه‌هایشان بیرون آمدند تا ماجرا را جویا شوند که در همین موقع مشاهده کردند، چند مرد مسلح در حال فرار از خانه یکی از همسایه‌ها هستند. چند نفری از همسایه‌ها به تعقیب مردان مسلح فراری پرداختند تا با سد کردن راه آنها مانع از فرارشان شوند اما مهاجمان با سلاح تهدیدشان کردند و به ناچار از ادامه تعقیب آنها باز ماندند.یکی از همسایه‌ها با نزدیک شدن به خانه‌ای که محل حادثه بود، مشاهده کرد، 4 مرد با شلیک گلوله زخمی شده و تقاضای کمک می‌کنند.

مرد همسایه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و ماجرا را اطلاع داد.

2 مرد کشته و 2 نفر دیگر زنده ماندند

دقایقی بعد ماموران انتظامی عازم محل حادثه شدند و با دیدن 4 مرد زخمی آنها را به مرکز درمانی انتقال دادند و تلاش پزشکان برای نجات آنها از مرگ آغاز شد، اما 2 نفر از زخمی‌ها به دلیل شدت خونریزی تسلیم مرگ شدند و 2 مرد دیگر زنده ماندند. با تشکیل پرونده قضایی در این زمینه، بازپرس صفائیان، کشیک ویژه قتل دادسرای مشهد، دستور انتقال اجساد 2 مرد جوان را به پزشکی قانونی صادر کرد. کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی با حضور در محله حادثه و تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند مرد صاحبخانه (یکی از افراد کشته شده) به همراه برادرش در این خانه زندگی می‌کرده‌اند.با به دست آمدن مشخصات یکی از قربانیان، تحقیق در این زمینه وارد مرحله جدیدی شد. در مرحله بعدی تحقیقات ماموران متوجه شدند، مقتول و 4 برادر وی از افرادی هستند که سابقه شرارت و عربده‌کشی در محله‌شان را دارند و چندی پیش هم با اعضای یک باند شرارت که سرکرده‌های آن، 2 برادر به نام‌های حسین و علی بوده‌اند، درگیر شده بودند. با به دست آمدن این اطلاعات ماموران که احتمال می‌دادند این حادثه به قصد انتقام‌گیری صورت گرفته است با حضور در بیمارستان به تحقیق از 2 مصدوم دیگر پرداختند.

مهمانی شوم

مصدومان حادثه به پلیس گفتند، ما به همراه یکی از دوستان کشته شده‌مان مهمان صاحبخانه بودیم. آن شب قرار بود، 2 زن که با آنها ارتباط دوستی داشتیم، به عنوان مهمان به آن خانه بیایند. آن شب وقتی زنگ خانه به صدا درآمد و مرد صاحبخانه مقابل در رفت تا 2 زن جوان را به خانه دعوت کند ناگهان هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

مصدومان حادثه افزودند: با شنیدن صدای شلیک گلوله از حیاط خانه ما 3 نفر که درون اتاق بودیم، هراسان بیرون آمده و مشاهده کردیم، مردی به نام علی که پیش از این با صاحبخانه و برادرانش درگیری پیدا کرده و از آنها کتک خورده بود، به همراه چند مرد دیگر که همگی سلاح کلاشینکف داشتند، صاحبخانه را کشته‌اند.2 مرد زخمی در ادامه اظهار داشتند، با دیدن مردان مسلح فریادزنان از همسایه‌ها تقاضای کمک می‌کردیم که مهاجمان مسلح به سوی ما 3 نفر شلیک کردند و مرگ یکی از ما رقم خورد. با به دست آمدن هویت ضاربان فراری، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که 2 زن و 3 مرد در این رابطه دستگیر شدند.

اجیر شدن 2 زن از سوی مرد مسلح

ماموران ابتدا به تحقیق از 2 زن بازداشت شده پرداختند و معلوم شد، علی ـ آدمکش فراری ـ آن دو را به بهانه پرداخت پول کلان فریب داده و اجیر کرده بود با مرد صاحبخانه که با وی اختلاف داشته است، ارتباط دوستی برقرار کنند تا او بتواند شب حادثه مرگ او و برادرانش را رقم بزند. با اعتراف این 2 زن متهم، 3 مرد متهم بازجویی شدند و گفتند ضارب اصلی ـ علی ـ و همدستانش با مقتول اختلاف داشته‌اند ولی اطلاعاتی از شب حادثه ندارند.

بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری عاملان حادثه ادامه دارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 0
    آقايان به فكر جامعه باشيد چون نگران كننده است
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    2 0
    كور كم است يكي ديگه هم از ميمند مياورند اين افغاني ها به كل اعدام كنيد اين چه امنيتي كه ما داريم
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    5 0
    افغانها که دیگر بدون خونریزی ایران را گرفته اند و هر غلطی هم که می کنند لااقل مثل خلیج فارس که بی تفاوت ماندیم تا(ع ر ب ی) شد نام ایران را هم بگذاریم افغانستان غربی!!!! از بی تفاوتی مسئولان حالمان به هم خورده اف بر شما
  • علی US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۰
    1 1
    راست میگه تمام مشکلات ما این افغانی هاست بکشین اعدام کنین تا مشکلات حل بشه تا مشکل اشتغال و قتل و تجاوز و همه حل بشه آخه فکر کنید چندتا بدبخت با کارگری و آشغال جمع کنی چیکار میتونن بکنن مشکل منی که فوق لیسانس دارم و بیکارم رو یه افغانی که دست از کارگری برداره حل میتونه اون یارویی که نشسته پست ریاست و مدیریت و هیچ چی حالیش نیست افغانیه چشم هاتونو باز کنید ببینیدمشکل ما واقعا اینا هستن