۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲

فرماندار دماوند طرحی را به استانداری داده تا مناطق ممنوعه برای خارجیها ایجاد کنند تا از خطرات حضور آنها کم شود.

"پیشنهاد کرده ایم مناطق ممنوعه برای خارجیان ایجاد شود تا از آسیبهای بیشتر آنها به مردم جلوگیری کنیم." این کلماتی است که فرماندار شهرستان دماوند می گوید. به گفته نورمحمدی فردی، این فرمانداری، پیشنهادهایی را برای خارجیان فراوان این شهرستان به استاندار تهران داده که علاوه بر "ایجاد منطقه ممنوعه" شامل "دستگیری و طرد خارجیان مجرم" و "ابطال مجوز اشتغال" آنهاست.

این مقام دولتی می گوید: " حضور اتباع خارجی سبب بروز ناهنجارهای بهداشتی و فرهنگی در مناطقی از این شهرستان به خصوص منطقه پرجمعیت آبسرد شده است."

فرماندار دماوند نگرانیهای مردم و مسئولان شهرستان محل ماموریت خود را "بزهکاری، رواج فرهنگ‌های غیرایرانی و غیراسلامی و شیوع برخی بیماری‌ها" توسط مهاجران غیر مجاز افغانی و پاکستانی می داند.

با این حال، برای اولین بار است در ایران، سخن از ایجاد "مناطق ممنوعه" برای تردد مهاجران خارجی در نظر گرفته شده، که به گفته نورمحمدی فردی "فرمانداری با طرح این پیشنهادها به دنبال رفع نگرانی‌های موجود در شهرستان دماوند است."

فرماندای دماوند اظهار امیدواری کرده که "پیشنهادهای ارائه شده به استانداری هرچه زودتر اجرایی شود. تا حضور اتباع خارجی در شهرستان دماوند کمتر سبب ایجاد نگرانی برای مردم این شهرستان شود."

47/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =