۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۷

«شوخی‌های مدرسه‌ای» و «لطیفه‌های ریزه میزه» دو مجموعه طنز در حوزه کودک و نوجوان هستند که از سوی انتشارات گل آقا در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، انتشارات گل‌آقا در ادامه چاپ کتابهای طنز و کاریکاتور اقدام به چاپ دو کتاب با عنوانهای «شوخیهای مدرسه‌ای» و «لطیفه‌های ریزه میزه» کرده است.

«شوخی‌های مدرسه‌ای» مجموعه‌ای از لطیفه‌های مدرسه‌ای که زنده یاد حسین ابراهیمی گردآوری و ترجمه کرده همراه تصویرگری لاله ضیایی است.

حسین ابراهیمی در سال ۱۳۲۰ در گلپایگان به دنیا آمد. او کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی و معلم آموزش و پرورش بود. ابراهیمی بیش از نود کتاب برای کودکان و نوجوانان ترجمه و تالیف کرد. همچنین جوایز متعددی از جمله دیپلم افتخار از موسسه آی بی بی جی در سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲، جایزه کتاب سال ۱۳۸۰ جمهوری اسلامی ایران، جایزه شورای کتاب کودک به عنوان مترجم برگزیده سال ۱۳۵۷، لوح زرین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... را در طی سالهای فعالیت خود در عرصه کودک و نوجوان کسب کرد.

گل آقا

«لطیفه‌های ریزه میزه» نیز مجموعه‌ای از لطیفه‌ها برای بچه‌هاست که توسط هادی بنایی گردآوری و ترجمه شده و تصویرگری آن را ناصر پاک شیر برعهده داشته است.

هادی بنایی سال ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. دوره دبیرستان را در مدرسه دارالفنون تهران گذراند و پس از آن به وین رفته و از دانشگاه صنعتی وین موفق به اخذ لیسانس مهندسی شیمی شد. او فوق لیسانس خود را از دانشگاه شیراز گرفت. بنایی از سال ۱۳۷۷ با موسسه گل‌آقا همکاری داشته و آثار بسیاری را از زبان آلمانی ترجمه کرده است.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =