رییس بیست و جهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت:« تنها نهادی که می‌تواند نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های غیرقانونی از غرفه‌ها اقدام کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد نمایشگاه کتاب تهران است.»

به گفته بهمن دری، فقط ناشرانی که مرجع قضایی ادامه فعالیتشان را منع کرده باشد اجازه حضور در نمایشگاه را نخواهند داشت.

دری به ایبنا گفت: در صورتی که ناشر شرایط حضور در نمایشگاه و عرضه کتاب را احراز کرده باشد، هیچ منعی برای عرضه آثار دارای مجوز از سه سال گذشته تاکنون را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدام برای افزایش طراوت نمایشگاه است؛ چون شاید اگر قرار بود که کتاب‌های سی سال گذشته، اجازه عرضه در نمایشگاه را داشته باشند، بیشتر ناشران کتاب‌های تازه چاپ خود را عرضه نمی‌کردند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تصریح کرد: با وجود اینکه این اجازه را داریم که بر اساس آیین‌نامه اجازه حضور ناشرانی که پروانه‌شان تمدید نشده ندهیم، اما این امکان را به وجود آورده‌ایم که تنها ناشرانی اجازه حضور در نمایشگاه را نداشته باشند که مرجع قضایی به لحاظ قانونی ادامه فعالیتشان را منع کرده باشد.

دری با بیان این که هیچ نهاد و ارگانی به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه جمع‌آوری کتاب‌ها را در نمایشگاه نخواهد داشت،‌ تصریح کرد: حتی نیروهای حراستی وزارتخانه نیز تنها با هماهنگی کمیته نظارت و ارزشیابی و امضای رییس نمایشگاه می‌توانند نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های غیرقانونی اقدام کنند.

به گفته وی، در طول برگزاری نمایشگاه شعبه قضایی و مرجع قضایی در مصلای امام خمینی(ره) حاضر خواهد بود و اقدامات قانونی را اعمال خواهد کرد.
60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 141693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =