مراسم بزرگداشت شهدای بحرین با حضور رئیس مجلس از سوی طلاب بحرینی، عربستانی و کشورهای عربی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور آیات عظام و مراجع تقلید آیت الله شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و نماینده بیت آیت الله علوی گرگانی و علی لاریجانی در مسجد اعظم قم برگزار شد مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی برای شهدای بحرین پرداخته و حاضران ثواب قرائت قرآن را به آنان هدیه کردند.

همچنین در این مراسم حضرات آیات حسینی بوشهری و محمد سعیدی ائمه جمعه قم، حجت الاسلام ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه، حجت الاسلام اعرافی رئیس جامعه المصطفی، علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس و جمعی از فضلای حوزه و مردم حضور داشتند.

یکی از طلاب بحرینی نیز در این مراسم که با شعارهای هیهات من الذله، النصر للاسلام و مرگ بر آل خلیفه و آل سعود طلاب غیرایرانی همراه بود در سخنانی گفت: مردم بحرین‌‌ همان طور که امام حسین(ع) و اهل بیتش مظلوم بودند مظلوم هستند و اگرچه تعدادشان اندک است اما شهدای ما با خون خودشان در مقابل تجاوزات حکام مستکبر بحرین و سعودی ایستادگی می‌کنند.

 گفتنی است دروس طلاب غیرایرانی امروز شنبه در اعتراض به کشتار ناجوانمردانه ملت بحرین به دست آل سعود و آل خلیفه تعطیل است. طلاب غیرایرانی از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه با تعطیلی دروس خود در مساجد خوابگاه‌ها و مدارس علمیه خود به استغاثه و دعا به درگاه خداوند متعال برای مردم بحرین می‌پردازند.

همچنین مراسمی نیز با حضور علما و طلاب و فضلای کشورهای عربی به خصوص بحرین و حجاز در مسجد مدرسه حجتیه برگزار خواهد شد. این مراسم از سوی جامعه المصطفی برگزار می‌شود.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =