۰ نفر
۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۷

ایرنا:'خالد بن احمد الخلیفه' وزیر خارجه بحرین گفت: فراخواندن سفیر کشورش از تهران تنها برای مشورت بوده و به معنی قطع رابطه با تهران نیست.

وی که روز شنبه با یکی از شبکه های خبری سخن می گفت، هیچ اشاره ای به دخالت آمریکا در امور داخلی کشورش و حضور نیروهای نظامی بیگانه در منامه نکرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض به کشتار وسیع مردم بحرین از سوی حکوت این کشور مهدی آقاجعفری سفیر کشورمان را از منامه فراخوانده است.
وزیر خارجه بحرین در مصاحبه امروز خود گفت: ما انتظار داریم ایران در مواضع خود در قبال بحرین تجدید نظر کند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، الخلیفه بدون اینکه آماری از کشتار سه روز قبل در کشورش بدهد، گفت وگوهای ناتمام با مخالفان را 'جدی ' توصیف کرد و افزود: قرار بود مسایل مختلفی از جمله تغییر در قانون اساسی و کارکرد دولت و بهبود وضع زندگی مطرح و بررسی شود،' امری که پیش از این در خواب هم نمی دیدیم.'
وزیر خارجه بحرین در این باره ادامه داد: دولت بحرین متعهد به گفت وگو با مخالفان است، اما هم اکنون امنیت مهمترین موضوع می باشد.
وی درباره دلایل برقراری حالت فوق العاده گفت: پس از اینکه بحرین با ناامنی، تهدید و ارعاب و نیز حمله به دانشگاه بحرین و رسیدن اختلافات مذهبی به مدارس دست به گریبان شد، لاجرم به منظور اعاده امنیت برای سه ماه حالت فوق العاده در کشور اعلام کردیم .
احمد الخلیفه در بخش دیگری از این گفت و گو درباره ساختار اجتماعی بحرین گفت: بحرین کشور چند مذهبی است و این تنها منحصر به کشور ما نیست.
وی افزود: دامن زدن به اختلافات مذهبی بر همه منطقه تآثیر خواهد گذاشت و اختلافات مذهبی در بحرین برخی کشورها را تحت الشعاع قرار داده است.
الخلیفه در پایان گفت: اوضاع بحرین هم اکنون نسبت به چند روز پیشتر بهتر شده است و امیدواریم در آینده اوضاع بهتر این هم بشود.
به دستور مستقیم سازمان سیا آمریکا نیروهای عربستان یکشنبه شب گذشته وارد خاک بحرین شدند و با همکاری نیروهای امنیتی این کشور قیام مردم بحرین را به خاک و خون کشیدند.
نیروهای بحرینی دیروز میدان ' لولو' محل اعتراض های مردمی را با خاک یکسان کردند.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    آخي چه عقب نشيني.......شيعيان را قتل عام مي كنند شما سر خودتان را كلاه ميگذاريد؟
  • بدون نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    لعنت به وهابيها
  • mehdi KG ۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    اگه زمانی یک نفر در ایران مثل اقا سلطان به طور مشکوکی کشته شود رییس جمهور امریکا رسما دست پاچه شده بیانیه صادر می کند اما در بحرین وحشی گری ال سعود باید سانسور شود
  • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    به امید خدا بحرین آزاد میشه آمین
  • عشق علی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    اینهابه هربهانه ای میخواهند نسل شیعه را رویزمین نابود کنند.مولا تاکی....