۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲

فارس: یک مقام نزدیک به آل خلیفه در بحرین تاکید کرد، هم اکنون میان این خاندان درباره نحوه برخورد با انقلابیون بحرین اختلاف نظر وجود دارد و پادشاه بحرین به شدت تحت فشار آل سعود است.

به گزارش شبکه بی‌بی‌سی‌، یک منبع نزدیک به خاندان آل خلیفه در گفت‌وگو با خبرنگار بی‌بی‌سی در بحرین گفت، درحالی که شیخ "سلمان بن حمد آل خلیفه " خود را برای گفت‌وگو با معارضان بحرینی آماده می‌کرد و به آنها قول تشکیل پارلمانی را داده بود که دارای اختیارات قانونگذاری باشد و دولتی تشکیل دهد که نمایندگان مردم در آن حضور داشته باشند، اما عصر همان روز نیروهای امنیتی بحرین به دانشجویان دانشگاه بحرین و مناطق نزدیک به میدان اللؤلؤة حمله‌ور شدند و شهروندان این کشور را به خاک و خون کشیدند و فردای آن روز هم نیروهای نظامی عربستان وارد بحرین شدند و روز گذشته درگیری‌ آنها با مردم بحرین موجب کشته شدن سه تظاهرات‌کننده شد که به اذعان و اعتراف افرادی که با نهاد تصمیم‌گیری بحرین که همان خاندان سلطنتی است در ارتباطند، این تناقض امور بیانگر بروز اختلافات و شکاف‌هایی در خاندان سلطنتی است.

در این میان ولیعهد بحرین به صفوف میانه‌روهای خاندان پیوسته که خواهان گفت‌وگو و مذاکره با معارضان است، اما شیخ "خلیفه بن سلمان آل خلیفه " که اکنون بیش از 4 دهه است، منصب نخست وزیری را برعهده دارد، به صفوف تندروهای خاندان پیوسته و خواستار سرکوب شدید قیام مردم بحرین است.

در این میان پادشاه "حمد بن عیسی آل خلیفه " مردد می‌نماید و زمانی به این سو و زمانی به آن سو گرایش پیدا می‌کند.

این منبع نزدیک به خانواده حاکم بر بحرین در ادامه گفت: با این که شیخ حمد به پسرش اختیار داده تا به هر طریق ممکن معارضان را راضی به گفت‌وگو کند،‌ اما به شدت از سوی خاندان آل سعود تحت فشار است.

این منبع افزود: دو هفته پیش مطلع شدم که رژیم حاکم بر عربستان اجازه نمی‌دهد که خاندان آل خلیفه در بحرین به راحتی سقوط کند و به هر طریق ممکن مانع سقوط آل خلیفه می‌شوند، چون آنها بسیار نگرانند، مبادا سقوط آل خلیفه موجب روی کار آمدن شیعیان در بحرین شود.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۶
    0 0
    بوسه بر قبر پیمبر ممنوع! بوسه بر پنجه ی شیطان مشروع! چهره منحوسان آل سعود! ننگ برزشتی قاموس شما/ دین فروشان هم آواز جهود/ زود باشد که بگیرد ناگاه /شعله در خرمن سالوس شما/ گوشتان هست اگر،گوش کنید:/ بغض شب می ترکد درسحرگاه قیام /آل اسلام به پا می خیزد/ وفرو می میرد/ آخرین پت پت فانوس شما!/