فارس: هزاران تن از مردم سنی نشین شهر "حمره "‌ از توابع استان دیوانیه‌ عراق ظهر امروز بابرپایی تظاهراتی دخالت های نظامی عربستان در امور داخلی بحرین را به‌ شدت محکوم کردند.

هزاران تن از مردم شهر سنی‌نشین "حمره‌ "‌ از توابع استان دیوانیه‌ عراق در اعتراض به‌ سرکوب تظاهرکنندگان بحرین و دخالت‌های نظامی عربستان سعودی در امور داخلی این کشور، تظاهرات اعتراض‌آمیزی را برگزار کردند.

خبرنگار خبرگزاری فارس در استان دیوانیه‌ گزارش داد، تظاهرکنندگان با سر‌دادن شعارهایی علیه‌ سران حکومتی عربستان، دخالت فوری سازمان ملل و کشورهای عضو کنفرانس اسلامی را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان در پایان نیز با انتشار بیانیه‌ای وحدت صفوف امت اسلامی را بزرگترین جهاد در راه‌ خدا دانسته‌ و تاکید کردند: ریختن خون مسلمانان به‌ دست یکدیگر خط قرمز امت اسلامی است و هرگز افکار عمومی کشورهای اسلامی چنین چیزی را از سران حکومتی قبول نخواهد کرد.

در ادامه‌ واکنش‌های گروه‌ها و روحانیان بلندپایه‌ اهل تسنن، به‌ کشتار مردم بحرین و دخالت‌های نظامی آمریکا، صبح امروز شیخ "محمد البرزنجی " رهبر حزب جماعت اسلامی و از شخصیت‌های برجسته‌ اهل تسنن عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد، اعمال خشونت و سرکوب تظاهرکنندگان مردم بحرین را عملی خلاف شرع و برخلاف رهنمودهای پیامبر بزرگ اسلام دانست.

وی افزود: حکومت و سرمداران کشورهای اسلامی باید خود را خادم ملت بدانند و به‌ درخواست‌های مردم توجه‌ کنند تا به‌ سرنوشتی همانند سرنوشت دیگر کشورهای دیکتاتور مواجه‌ نشوند.

رهبر حزب جماعت اسلامی عراق اعزام نیروهای نظامی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به‌ویژه عربستان به بحرین را عملی خلاف وحدت امت اسلامی دانست و گفت: دخالت کشوری در امور داخلی کشوری دیگر اگر برای سرکوب مردم باشد، عملی مردود و خلاف شرع است و به‌ وحدت مسلمانان نیز ضربه‌ می‌زند.

شیخ محمد البرزنجی تصریح کرد: ملت اسلام در چنین زمانی بیش از هر زمان دیگر به‌ وحدت صفوف میان شیعیان و اهل تسنن احتیاج دارد.

عربستان سعودی روز گذشته برای جلوگیری از سقوط رژیم بحرین و سرکوب قیام مردمی یک‌هزار نیرو به بحرین اعزام کرد.

کارشناسان معتقدند اعزام نیروهای عربستانی به بحرین خطرناک‌ترین تحول سیاسی و نظامی از زمان حمله عراق به کویت در سال 1990 است.

روز گذشته‌ نیز هزاران معترض بحرینی کفن‌پوش در اعتراض به اعزام نیروهای نظامی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه عربستان به بحرین برای سرکوب قیام مردم این کشور در برابر سفارت عربستان در منامه تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان بحرینی اعزام نیروهای نظامی خارجی به بحرین را تجاوز به خاک کشورشان عنوان کرده خواستار خروج هرچه سریع‌تر آنها شدند.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =