فارس: عضو کمیته حقوق بشر عربی گفت: درپی سرکوب و کشتار مردم بحرین توسط نیروها و نظامیان سعودی و بحرینی، شمار بسیاری از مسئولان این کشور از جمله وزیر مسکن، قضات و نمایندگان پارلمان استعفا کرده‌اند.

"هیثم مناع " در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: تعداد بسیاری از مسئولان از جمله وزیر مسکن، قضات و شماری از نمایندگان پارلمان در اعتراض به سرکوبگری مردم بحرین استعفا کردند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد دیگری نیز استعفا کنند.

مناع وضعیت بحرین را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: درپی محاصره بیمارستان "السلمانیه " از سوی نیروهای امنیتی، مجروحان به مساجد، خانه‌ها و حسینیه‌ها منتقل می‌شوند.

وی هشدار داد: سرکوب مردم بحرین توسط نیروهای رژیم با همدستی نیروهای سعودی نتایجی معکوس خواهد داشت و باعث تشدید اعتراضات خواهد شد و راهکار امنیتی فایده‌ای ندارد و از پیش شکست خورده است.

عضو کمیته حقوق بشر عربی با اشاره به نبود آزادی و حقوق اساسی در بحرین از تلاش برخی افراد برای مشروعیت دادن به دخالت سعودی و برخی کشورهای عربی در بحرین تحت پوشش شورای همکاری خلیج فارس به شدت انتقاد کرد و گفت: همه کسانی که در ارتکاب جنایت علیه ملت بحرین دست داشته‌اند، باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

هیثم مناع سکوت و همدستی غرب و بویژه آمریکا و حکام عرب درقبال جنایتها در بحرین را محکوم کرد و گفت: سکوت خجالت بار رسانه ها درقبال وضعیت بحرین محکوم است.

وی همچنین با رد فتوای مفتی‌‌های وهابی سعودی که انقلاب‌های مردمی در جهان عرب را فتنه‌انگیزی توصیف کرده‌اند، تاکید کرد: آنها از حاکمانی در جهان عرب حمایت می‌کنند که میلیاردها دلار پول ملت‌های خود را به سرقت برده‌اند و امروز نیز از راهکار خودسرانه وکورکورانه امنیتی حاکمان منطقه حمایت می‌کنند.

هیثم مناع از مسئولان بحرینی خواست تا به دنبال راهکاری قانونی برای بحران این کشور باشند، و از راهکار نظامی و امنیتی که بحرین و منطقه را به ویرانی خواهد کشاند، دست بکشند.

برپایه این گزارش، وزیران بهداشت و مسکن و "ضیاء الموسوی " نماینده پارلمان و مشاور پادشاه بحرین در شورای عالی امور دینی از جمله سیاستمدارانی هستند که در اعتراض به سرکوب مردم استعفا کردند و "محمد علی الستری " مشاور شاه بحرین نیز در اعتراض به سرکوب مردم دست از کار کشید.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =