فارس: نمایندگان کویتی اعزام نیروهای سعودی و برخی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به بحرین برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم در این کشور را محکوم کردند و به کشورشان درباره اتخاذ اقدامی مشابه در این زمینه هشدار دادند.

"عدنان عبدالصمد " از نمایندگان پارلمان کویت به شبکه خبری العالم گفت: ما به طور کامل این دخالت صورت گرفته در بحرین را محکوم می‌کنیم و هیچ دستاویز قانونی و حقوقی برای چنین اقدامی وجود ندارد و توافقنامه‌های مشترک شورای همکاری خلیج فارس برای دفاع مشترک برای مقابله با تجاوزگری نظامی خارجی است.

"صالح عاشور " نماینده دیگر پارلمان کویت نیز گفت: توافقنامه امنیتی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با هرگونه حمله خارجی است و هم اکنون چنین چیزی روی نداده است بلکه یک سری مشکلات داخلی دربحرین وجود دارد که به شیوه دموکراتیک و سیاسی و فشار مردمی حل می شود و اعزام نیروها به بحرین با همه منشورهای بین المللی مغایر است.

درهمین حال، نمایندگان دیگر کویتی هم تهدید کردند که اقدامات سیاسی قاطعی را از جمله استیضاح معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع و بازخواست سیاسی آنها را در صورت اقدام دولت در اعزام نیرو به بحرین اتخاذ خواهند کرد زیرا چنین اقدامی با مبانی دموکراتیک و حقوق بشری درتضاد است.

دولت کویت تصمیم گرفته است که نیرو به بحرین اعزام نکند و گفته است که به حمایت از گفت‌وگو بین دستگاه حاکمه و مردم بحرین اکتفا خواهد کرد.

درهمین حال، گروهی از نیروهای سیاسی کویت خواهان برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مقابل سفارت بحرین برای محکوم کردن حمله به معترضان بحرینی شدند و شماری از شخصیت‌های سیاسی نیز در بیانیه‌ای بر نامشروع و غیرقانونی بودن ورود نیروهای سعودی و اماراتی و قطری در بحرین تاکید و خواهان خروج فوری آنها شدند. 46 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =