ایرنا:رادیو فرانسه چهارشنبه شب در گزارشی گفت: در بحرین، علی رغم اعلام شرایط فوق العاده، رویاروئی های اپوزیسیون و نیروهای دولتی به خشونت گرائید.

پایگاه اینترنتی رادیو فرانسه نوشت: به گفته یک نماینده پارلمان بحرین که به اپوزیسیون پیوسته است، طی شب گذشته و بامداد امروز، سه نفر از مخالفین حکومت کشته و بیش از دویست نفر زخمی شده اند.
این پایگاه خبری افزود: مقامات پلیس منامه می گویند، دو مامور انتظامی نیز در درگیری های بیست وچهارساعت اخیر جان خود را از دست داده اند.
هنوز معلوم نیست، نیروهای کمکی عربستان سعودی که از چهل وهشت ساعت پیش وارد منامه شده اند، در خشونت های بیست و چهار ساعت گذشته شرکت داشته اند یا خیر.
یک نماینده مجلس بحرین امروز، بار دیگر تاکید کرده است که نیروهای 'شورای همکاری خلیج فارس' مسئولیت حفظ اماکن دولتی را برعهده خواهند داشت.
یک گزارش که بامداد امروز در منامه انتشار یافت، حکایت از آن دارد که با اعلام شرایط اضطراری از سوی پادشاه، از سحر گاه امروز، صدها تن از نیروهای مسلح بحرین برفراز تانک ها و سلاح های سنگین خود، میدان های مهم شهر، از جمله میدان 'مروارید' را به کنترل خود درآوردند.
در حالی که ورود نیروهای مسلح 'شورای همکاری خلیج فارس'، با سکوت نسبی در غرب و سازمان ملل مورد تائید قرار گرفته، در کشورهای منطقه از جمله ایران و ترکیه، با واکنش ها متفاوت و انتقاد آمیزی رو به رو شده است.
این پایگاه خبری نوشت: رهبران سیاسی - مذهبی ایران، طی دیشب و امروز، عربستان سعودی را به شدت هدف حملات لفظی قرار داده اند.
محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی، ورود نیروهای عرب به بحرین را نفرت انگیز توصیف کرده و گفته است: 'دخالت کنندگان در امور داخلی بحرین، بهتر است از سرنوشت صدام حسین عبرت بگیرند.'
احمدی نژاد که در پایان نشست دولت سخن می گفت، در ادامه سخنان خود با حمله به سیاست های آمریکا گفت: من همه این رفتارهای زشت را به حساب آمریکا می گذارم، چرا که آمریکا هم اکنون در صدد نجات صهیونیست ها و خفه کردن مطالبات مردم است و در این باره از برخی دولت های منطقه سوءاستفاده می کند.
رادیو فرانسه در گزارش خود آورده است: در همین رابطه آیت الله ناصر مکارم شیرازی، نیز با اشاره به بحران داخلی بحرین هشدار داد و گفت: لشکرکشی به بحرین برای عربستان و امارات گران تمام می شود.
وی گفت: حکام این کشورها، باید بدانند که این لشکرکشی برای آنها ارزان تمام نخواهد شد و آنها باید هزینه بسیاری بپردازند.
این پایگاه خبری در ادامه افزود:‌ در آنکارا، 'رحب طیب اردوغان' نخست وزیر ترکیه، نیز امروز در یک واکنش نسبت به اعزام نیروهای عرب به بحرین هشدار داد.
وی، با یادآوری حادثه مذهبی کربلا در صدر اسلام، خاطرنشان ساخت که درگیری های بحرین و دخالت در این امور می تواند 'کربلای دیگری' را به وجود آورد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 0
    اگر فجایع بحرین و یمن در ایران اتفاق افتاده بود تاحالا کار رو از بیانه و تحریم گذرونده بودن و برای حمله به ایران نشست برگزار میکردن.
    • بابک IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
      0 0
      دقیقا شما درست میفرمایید . آن آمریکایی ها و خصوصا آن صهیونیست ها و فراماسونر های بی ناموس و بی قاموس باید حسابشان رسیده شود تا به مسلمانان اینقدر خفتبار آسیب نزنند و ما بنشینیم و بیانیه صادر کنیم! قیرت اسلامی هم خوب هست بابا به خود بیاییم!