پیشبینی یک تحلیلگر رسانه های و سیاسی آمریکایی درباره مسائل مصر درحال تحقق است چرا که از پریشب طرفداران مبارک که عمدتا لباس شخصی هستند با چاقو و اسب و شتر به جان مردم افتاده و میدان تحریر را به رنگ خون درآورده اند.

دنی شکتر درگفتگوی اختصاصی با خبرانلاین گفته بود به زودی اعتراضات مصر به خشونت کشیده می شود چرا که نظام مصر به خوبی ریشه در نظامی گری دارد.

درواقع این تحلیلگر مسائل سیاسی با استناد به اظهار نظر یکی از اعضای کابینه اسرائیل این پیشبینی را کرده بود که به زودی برخورد نظام با مخالفان شدیدتر و خونین خواهد شد.

دنی شکتر درپاسخ به سوال خبرآنلاین که واکنش اسرائیل به انقلاب مصر را جویا شده بود گفت : یکی از وزرای کابینه اسرائیل که نخواست نامش فاش شود به روزنامه هاآرتص گفته است که رژیم مبارک به خوبی ریشه در نظامیان و دستگاه های امنیتی دارد. آنها نهایتا مجبور به استفاده از نیروی قهریه در خیابان ها خواهند شد و قطعا این کار را خواهند کرد.

با این همه باید دید که آیا بخش دوم پیشبینی این تحلیلگر که معتقد است تفاوت اصلی انقلاب مصر با انقلاب ایران این است که آنها آیت الله خمینی ندارند نیز درست از کار در می آید یا خیر. شکتر پس از پیشبینی اینکه برخورد نظام با مخالفان شدت خواهد گرفت: گفت گمان می کنم براساس ارزیابی های من آنها آنقدر قوی هستند که براوضاع فائق شوند و اعتراضات را خاموش کنند.

متن کامل گفتگوی اختصاصی خبرآنلاین با دنی شکتر را اینجا بخوانید 46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۵
    0 0
    پس مصر هم لباس شخصی داره!