واحد مرکزی خبر:منابع اروپایی گفتند امریکا حسنی مبارک را تحت فشار قرار داد تا با انتصاب عمر سلیمان به عنوان معاونش موافقت کند و گام بعدی نیز واشنگتن او را مجبور خواهد کرد از قدرت کناره گیری کند .

پایگاه اینترنتی خبری نهرین نت عراق با اعلام این خبر افزود شبکه تلویزیونی الانوار 2 به نقل از منابع اروپایی اعلام کرد تعیین رئیس سازمان اطلاعات مصر به عنوان معاون حسنی مبارک با درخواست مستقیم امریکایی ها صورت گرفت .

این سمت به مدت بیش از سی سال خالی بود و مبارک با انتصاب هر یک از ارکان نظام این کشور مخالفت می کرد.

منابع امریکایی افزودند هدف امریکایی ها از انتصاب عمر سلیمان به این سمت آن است که زمینه درخواست از مبارک برای دست برداشتن از حکومت و ترک کشور را فراهم آورند تا قیام کنندگانی که خواستار کناره گیری مبارک از قدرت هستند راضی شوند .

منابع اروپایی گفتند اسرائیلی ها از این اقدام امریکا و فشار واشنگتن به مبارک برای تعیین عمر سلیمان به عنوان معاون به شدت ابراز خرسندی کرده اند تا مقدمه ریاست جمهوری سلیمان را پس از مبارک فراهم آورند.

به گفته منابع اروپایی اسرائیلی ها معتقدند تعیین عمر سلیمان به عنوان معاون مبارک به مثابه تضمین ادامه روابط راهبردی تل آویو با نظام مصر در دوره سلیمان خواهد بود .

سلیمان با اسرائیلی ها روابط بسیار نزدیکی دارد و همواره پیام اسرائیلی ها را به فلسطینیان و برخی کشورهای عرب خلیج فارس منتقل کرده است.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =