ایسنا:سران حزب حاکم مصر با فرماندهان امنیتی کشور به منظور ایجاد تفرقه در اردوی مخالفان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه الجزیره در قاهره اعلام کرد که سران حزب حاکم مصر با فرماندهان امنیتی این کشور جلسه‌ای برگزار کرده و طی آن از مسئولان امنیتی خواسته‌اند اقدامات لازم را جهت ایجاد تفرقه در میان گروه‌های مخالف انجام دهند.

این در حالی است که معترضان مصری که در میدان التحریر قاهره تجمع کردند اعلام داشتند تظاهرات روز جمعه همانطور که مقرر شده بود برگزار خواهد شد و آنها توصیه‌های ارتش برای متفرق شدن و بازگشت به خانه‌هایشان را نادیده خواهند گرفت.

شبکه الجزیره هم‌چنین از درگیری میان حامیان حسنی مبارک با معترضان خبر داد.

به گزارش این شبکه طرفداران مبارک وارد میدان التحریر شده و با معترضان درگیر شده‌اند که بر اثر این درگیری دهها تن زخمی شدند.

این شبکه هم چنین گزارش داد که طرفداران مبارک به خبرنگاران این شبکه در میدان التحریر حمله کرده و بر اثر این حمله یکی از خبرنگاران العربیه زخمی و روانه بیمارستان شد.

العربیه گزارش داد که تظاهر کنندگان در میدان التحریر اعلام کردند نیروهای امنیتی با لباس شخصی وارد این میدان شده‌اند.

شبکه الجزیره هم‌چنین تصاویری از حمله نیروهای امنیتی با لباس غیرنظامی و سوار بر اسب و شتر به تظاهر کنندگان در میدان التحریر به نمایش گذاشت.

معترضان هم چنین از ارتش مصر خواستند که برای جلوگیری از اقدامات آشوبگرانه نیروهای امنیتی و تبهکاران هر چه سریعتر وارد عمل شود.

از سوی دیگر تعدادی که خود را "چهره‌های ملی مصر " معرفی کردند طی بیانیه‌ای از حسنی مبارک خواستند که مسئولیت‌های خود را به عمر سلیمان، معاون رئیس جمهور واگذار کند.

این گروه با بیان این که خواسته جوانان قانونی است تاکید کردند که قدرت باید به صورت مسالمت آمیز منتقل شود.

از سوی دیگر شبکه العربیه گزارش داد که ائتلاف ملی تغییر شامل احزاب مخالف الوفد، التجمع و الناصری طی بیانیه‌ای موافقت‌ خود را با اجرای مذاکرات با عمر سلیمان اعلام کردند.

همچنین دانشگاه الازهر با صدور بیانیه‌ای خواستار گفتگوی فوری بین همه گروهها در مصر شد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 127639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۴
    0 0
    منطق اسب و شتر در برابر منطق آزاديخواهي