بهترین عکس‌های علمی چند روز اخیر را به انتخاب سایت پاپ‌ساینس ببینید: از یک خرچنگ غول‌پیکر و ماهی برای پیش‌بینی زلزله گرفته تا آزمایش موفقیت‌آمیز موشک SpaceX و موتورسیکلتی که عرض اقیانوس را طی کرد.

خرچنگ غول‌پیکر: این خرچنگ تاسمانی عظیم‌الجثه که 7 کیلوگرم وزن دارد و پهنای پوسته خارجی آن 40 سانتی‌متر است، هنوز در سنین نوجوانی خود است. زمانی‌که این خرچنگ کاملا بالغ شود، اندازه آن می‌تواند به دو برابر مقدار فعلی برسد. برای اطلاعات بیشتر درباره این خرچنگ‌ها اینجا کلیک کنید.
 

موتورسیکلت ساحلی: این موتور هارلی-دیویدسون که هفته گذشته توسط آب به سواحل بریتیش کلمبیا کانادا آورده شد، دارای نکات گیج کننده‌ای است. به نظر می‌رسد که این موتور به عنوان یک کالای آب آورده در وضعیت ظاهری کاملا خوبی قرار دارد و جالب‌تر اینکه پلاک آن مربوط به ژاپن است. پیگیری ماجرا نشان داد که موتور متعلق به ایکو یوکویاما، ساکن استان میاگی ژاپن است که طی سونامی سال قبل به داخل اقیانوس کشیده شده بود.
 

ماهی پیشگوی زمین‌لرزه: شخصی که در عکس مشاهده می‌کنید، پرفسور نائوکی یادا است که در کنار گربه ماهی خود دیده می‌شود. وی از این ماهی برای پیش‌بینی فعالیت‌های لرزه‌ای استفاده می‌کند!
 

دود طعم‌دار: در این تصویر دیوید ادواردز در حال نمایش Le Whaf است، بطری دود طعم‌داری که توسط فیلیپه استارک خلق شده است.
 

سیاه‌چاله صورتی: در این تصویر فضایی زیبای صورتی رنگ، انفجار انرژی یک سیاه‌چاله در حقیقت مدرک وجود یک جمعیت از سیاه‌چاله‌های ستاره‌ای را فراهم کرده است.
 

نوشیدنی میمونی: در این عکس ستودنی، این میمون در حال نوشیدن ویتامین به عنوان بخشی از یک تحقیق بر علیه بیماری مالاریا است. 25 آوریل / 6 اردیبهشت روز جهانی مبارزه علیه مالاریا است.
 

ملاقات مسیح و جت‌من: ایو روسی، جت‌من معروف فرانسوی در پرواز خود بر فراز آسمان ریودوژانیرو برزیل، در حال عبور از کنار مجسمه معروف «مسیح رهایی‌بخش» است. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
 

کک‌های غول‌پیکر: این کک که اندازه آن 10 برابر کک‌های امروزی است، عادت داشت که از شکم پردار دایناسورها بالا برود و خون خوشمزه ماقبل تاریخی آنها را بمکد. فسیل این کک در مغولستان پیدا شده است.
 

به خانه خوش آمدی: دان بوربانک فضانورد، پس از فرود با موشک سایوز در قزاقستان خنده کوتاهی می‌کند. وی مدت پنج ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی و دور از زمین سپری کرده است.
 

شرورهای دوست داشتنی: بر اساس نوشته این بیلبورد و بیلبوردهای دیگری که توسط موسسه قلب زمین (Heartland Institute) در ایالت شیکاگو آمریکا نصب شده است؛ اگر شما عقیده دارید که فعالیت‌های بشری بر گرمایش جهانی موثر است، هم‌ردیف جانیان خطرناک به شمار می‌روید. این سبک از سفسطه به حدی متعارف است که یک اصطلاح لاتین نیز به آن اختصاص یافته است: reductio ad hitlerum.
 

آزمایش موفقیت‌آمیز: دوشنبه قبل، شرکت SpaceX آزمایش شلیک استاتیک موشک خود را با موفقیت در مرکز فضایی کیپ‌کاناورال انجام دادند. طبق برنامه قرار است که این موشک روز 19 می / 30 اردیبهشت به فضا پرتاب شود، مگر اینکه تاریخ پرتاب مجددا تغییر کند.
53275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام PL ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
    8 1
    این خرچنگها ادم هم می خورند!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۰
      0 1
      این آدما هستند که همه چیز میخورند. اونم بعد از پختن اون.