استاد اسدی می‌گوید: «خوشبختانه اینجا مثل کلمبیا نیست که بازیکنی که گل به خودی زده را ترور کنند.»

تیم‌ملی ایران پنج‌شنبه همین هفته با برزیل بازی دارد و اغلب کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ایران در شرایط عادی 2، 3 گل از برزیل می‌خورد.

علی‌اکبر استاد اسدی مدافع اسبق تیم‌ملی در خصوص این دیدار و عملکرد احتمالی مدافعان تیم‌ملی در این مسابقه حرف‌های جالبی دارد. با توجه به قدرت برزیل در فوتبال و این‌که بازیکنان این تیم در دریبل زدن و انجام حرکات انفرادی زبانزد هستند، اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ایران در این مسابقه با تفاضل چند گل ببازد. استاد اسدی هم در مورد این موضوع حرف‌های جالبی دارد.

او که در مسابقه ایران با ژاپن در مسابقات مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه دروازه احمدرضا عابدزاده را باز کرد می‌گوید: «وقتی حملات حریف بیش از حد باشد بهترین مدافع هم ممکن است مرتکب اشتباه ‌شود. در مقدماتی جام‌جهانی 1998 فرانسه نیز ژاپن آن‌قدر به دروازه ما حمله کرد که من آن گل معروف را به احمدرضا عابدزاده زدم. البته داور مسابقه قبل از ضربه من اعلام ‌آفساید کرده بود. دیگر اینکه در این فوتبال  فقط من  که گل به خودی نزده‌ام، در این میان می‌توان به نادر محمدخانی، یحیی گل‌محمدی، سهراب بختیاری‌زاده، امیرحسین صادقی، افشین پیروانی، محمد نصرتی، مهدی پاشازاده و... اشاره کرد. البته خوشبختانه در ایران بعد از گلزنی  به تیم خودی، مثل کلمبیا بازیکن مربوطه (اسکوبار- جام‌جهانی 1994) را ترور نمی‌کنند!»

او ادامه می‌دهد: «برخلاف زمان ما که سیستم غالب 2-5-3 بود، حالا مربیان ترجیح می دهند 2-4-4 بازی کنند. بنابراین 4 مدافع به خوبی یکدیگر را پوشش می‌دهند. اما در دوره ما اگر مهاجم از یک مدافع می‌گذشت کار تمام بود. بنابراین فکر نمی‌کنم مدافعان فعلی ایران در بازی این هفته با برزیل گلی وارد دروازه ایران کنند. من هم اگر در تیم‌ملی بودم مطمئن باشید با توجه به شیوه فعلی افشین قطبی حتی با وجود فشار بالای برزیل، هرگز با احتمال یک‌دهم درصد هم گلی وارد دروازه خودی نمی‌کردم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۳
    0 0
    ياد با آن روزگاران را ياد باد! حالا استاد كجا هست؟ چيكارا مي كنه استاد؟