هر چه میزان فروش خودرو در این کشور ها افزایش یابد، بیان گر اطمینان بالای خریداران به اوضاع اقتصادی در آینده و ثبات شغلی آن ها خواهد بود. این اطمینان منجر به خرید خودرو هایی گران تر، جدید تر و مجهز به تجهیزات مدرن تر شده است.
به گزارش ام بی ای نیوز به نقل از فوربس با توجه به این معیار خریداران چینی در ماه ژانویه سال 2009 شوق و اشتیاق بیشتری به خرید خودرو از خود نشان داده اند. افزایش 126 درصدی فروش خودرو نسبت به سال 2008این امر را اثبات می کند، این خوش بینی در ماه آوریل تا حدی کاهش یافته است چرا که در این دوره زمانی رشد فروش خودور از 126 درصد به 40 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که فروش کلی 14 میلیون خودرو در سال 2009 مبین این افت فروش می باشد. در اغلب کشورها میزان فروش در سال 2009 یک کاهش عمده پس از رشد سنگین آن در مقایسه با سال پیش از آن را نشان می دهد.
با این پیش زمینه به نظر می رسد که افزایش 17 درصدی فروش خودرو در ماه جولای 2009 در چین و افت فاحش موجود در روند صعودی آن حاکی از کاهش اطمینان مصرف کننده به پیشرفت سریع شغلی خود در آینده باشد.
با توجه به سخنان " کیت ژو " مدیر عامل موسسه تحقیقاتی " مورگان استنلی " 5 میلیون و چهارصد هزار دستگاه خودرو سواری و 3 میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو باری در نیمه اول سال 2010 تاکنون فروخته شده اند که در مجموع این آمار به 9 میلیون دستگاه خودرو در سال می رسد.
به گفته " دونگ یانگ " نایب رییس اتحادیه خودرو سازان چین، تولید سالیانه خودرو و فروش آن در چین در سال جاری از مرز 15 میلیون دستگاه فراتر رفته است.
با توجه به این پیش بینی ها فروش متوسط خودرو در ماه یک شاخص خوب برای ارزیابی تمایل اقتصاد چین به رشد و پیشرفت است. میزان رشد یا افت فروش خودرو در مقایسه با رقم 15 میلیون دستگاه ،یک شاخص مهم برای بررسی رشد اقتصادی چین به شمار می رود.
نظر شما