نظر کاربران خبرآنلاین درباره افزایش پلکانی حقوق/ نرخ واقعی تورم در حقوق لحاظ شود

برخی کاربران خبرآنلاین معتقدند «حقوق کارمندان باید واقعی شود؛ به طوری که نرخ واقعی تورم در آن لحاظ شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس پیشنهاد دولت و تصویب کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، قرار است سال آینده متوسط رشد حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که در سال ۹۶ کمتر از ۵۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند، به صورت پلکانی به میزان رشد ۱۸ درصد افزایش یابد. همچنین مقرر شده تا کسانی که بالای ۵ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، مشمول این افزایش نباشند. بر این اساس، سوالی که مطرح است، این‌که آیا با افزایش پلکانی حقوق اقدام درست و عادلانه‌ای است؟

«علی» یکی از کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشت: «با افزایش پلکانی حقوق موافقم؛ به شرطی که حقوق‌های بالای 5 میلیون تومانی نیز حداقل افزایش 10 درصدی رو داشته باشد، چون در واقع این افزایش حداقل بابت جبران تورم است و اگر این حداقل افزایش اعمال نشود، در واقع از کسانی که بالای 5 میلیون می‌گیرند، از حقوقشان کسر و به بقیه داده می‌شود که این عدالت نیست.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، متذکر شد: «ابتدا حقوق‌ها را همسان‌سازی کنند. یعنی با سابقه و تحصیلات یکسان حقوق یکسان باشد و بعد به همه یک درصد اضافه کنند. چیزی که تا 10 دوازده سال قبل بود و همه هم راضی بودند. متاسفانه در حال حاضر دو نفر با تحصیلات و سابقه یکسان دریافتی‌شان بسیار فرق دارد. همه آنها که حقوق بالا می‌گیرند، باسواد نیستند و همه آنها که دریافتی پایین دارند، بی‌سواد نیستند.»

کاربر دیگری عنوان کرد: «کلا سیستم منصفانه‌ای نیست. الان وضعیت حقوقی یک دانشجویی که دوره طرح رشته‌های پیراپزشکی رو می‌گذرونه، از یک معلم 29 سال خدمت بهتره. وضعیت یک پرستار با 4 سال تحصیل در یک رشته متوسط علوم تجربی از یک مهندس نخبه ریاضی که در شرکت دولتی با هزار جور دوندگی کارمند شده بهتره. این رو هم در نظر بگیرید که وزارت بهداشت چیزی معادل حقوق ماهانه کارانه هم پرداخت می‌کنه. وضعیت پزشکان که دیگه چیز عجیبیه.»

«عادل» تصریح کرد: «کشور در وضعیت رونق نیست که همه افزایش حقوق داشته باشند. باید فقط حقوق اقشار ضعیف اضافه بشه که نمی‌تونند دوام بیاورند و اقشار غنی فعلا و تا شروع رونق با حقوق فعلی حال کنند.»

«اهوازی» نوشت: «این امکان‌پذیر نیست. مثلا کسی که 4 میلیون و 900 هزار تومان می‌گیرد، 10 درصد به حقوقش اضافه خواهد شد و حقوق ایشان به 5 میلیون و 390 هزار تومان می‌رسد، ولی کسی که 5 میلیون تومان می‌‌گرفت، همان حقوق سال قبل را می‌گیرد.»

یکی از کاربران خبرآنلاین تاکید کرد: «با واقعی‌سازی حقوق و واقعی‌سازی مبنای افزایش آن موافقم؛ به طوری که نرخ واقعی تورم در آن لحاظ بشه. وقتی همه چیز را برمبنای دلار گران می‌کنند، حقوق هم برمبنای دلار مقایسه بشه و قس علیهذا.»

«محسن» متذکر شد: «روش پلکانی افزایش حقوق عین بی‌عدالتی است. با این روش میزان دریافتی افراد با مشاغل، مسوولیت‌ها و تحصیلات متفاوت به هم نزدیک می‌شود و انگیزه تلاش برای پیشرفت را از بین می‌برد.»

«فرید» یادآور شد: «5 میلیون تومان یعنی حقوق طبقه متوسط. با افزایش حقوق طبقه ضعیف و نتیجه حتمی اون یعنی افزایش تورم تقریبا به همون اندازه، به این معنا هست که به مرور طبقه متوسط رو از بین می‌بریم و همه تبدیل میشن به طبقه ضعیف .»

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    7 1
    برخی نهادها منبع درامد دارند مانند علوم پزشکی یا دادگستری یابانکها و شهرداریها و امورمالیاتی ها. بنابراین این اقشار یه سری مزایا دارن که برخی ازنهادها ندارن. مثلا قشرفرهنگی هیچ مزایایی بجز حقوق ثابت ندارن. به نظر من افزایش حقوق پلکانی کار درستیه چون کم کم همه نهادها به صورت تقریبی یکسان میشن هرچند قانون گذار دمش تو قانونه. یعنی قانونی رو تصویب میکنه که نفع خودش داخل اون قانونه. بنابراین طرح پلکانی اجرا نخواهد شد چون تمام قانون گذاران وسردمداران حقوق بالای پنج تومن دارن.
  • آرش A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    10 7
    روش پلکانی افزایش حقوق عین بی‌عدالتی است. با این روش میزان دریافتی افراد با مشاغل، مسوولیت‌ها و تحصیلات متفاوت به هم نزدیک می‌شود و انگیزه تلاش برای پیشرفت را از بین می‌برد.
  • محمد A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    15 4
    سلام. ظاهرا یا تمام کاربران خبرآنلاین بالای پنج میلیون حقوق میگیرن یا خبر آنلاین فقط نظر اونایی را که بالای پنج میلیون حقوق میگیرن به عنوان نظر تمام کاربران خبر آنلاین اعلام کرده. انصاف را رعایت کنید کارمندان زیادی هستن که زیر دو میلیون حقوق میگیرن و این افزایش حقوق تاحدودی باعث جبران عقب افتادگی این قشر خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    9 0
    شما که نمیدونید چکار کنید از کشورهای همسایه کمک بگیرید
  • محمد A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    11 0
    به نظر من حقوقها رو بايد بر مبناي فوب خليج فارس بدن.اينطوري همه راضين.چون آقايون هميشه اونو مطرح ميكنن.
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    6 10
    این روش ظالمانه است .امروز خوندم آقای تاج گرودن گفته اونهایی که تا فلان مبلغ می گیرند 20 درصد و... بالای پنج میلیون هم هیچ افزایشی ندارند. سوال من اینه اونی که 2 میلیون می گرفت برای چه 2 میلیون و اونی که 5 میلیون یا بیشتر برای چه می گرفت؟ آیا غیر از سطح تحصیلات و سنوات خدمت و... می باشد ؟ این چه جور عدالتی است که آقایان فکر کرده اند؟ همه جای دنیا اگر حقوقی افزایش می باید برای همه به درصد میزان می باشد.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    8 3
    چرا باید یکی پنج میلیون ویکی زیر دو میلیون نمیدونید خودتون که بی عدالتیه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    1 2
    آیا فقر و رکورد و بیکاری جامعه باید از حق اساتید جبران بشه؟اون کسی که میگه میخواستی نخونی نباید بدونه که شاید خودش عرضه خوندن نداشته؟یا اونی که میگه من رفتم تجربه کسب کردم، نباید بهش گفته بشه که کدام سیستم بهای تجربه شما رو پرداخت کرده؟آیا از جیب خودتون بوده یا آزمون و خطایی بوده که بهای اون رو همه پرداخت کردن؟یا اون کسی که میگه اساتید که سواد ندارن و میخورن و میخوابنآیا نباید به ایشون گفت که بالاخره شما چه با تجربه چه بی تجربه هر چیزی که هستی بالاخره بخشی از آموخته هات مال دانشگاه هست و از شکم مادر فوق دیپلم و لیسانس نیومدی که در فلان شرکت کار کنییا بعضی از معلمان عزیز که اکثرا با پاس کردن دروس عمومی و اسلامی آن هم در سیستم گزینش و آموزش تربیت معلم فوق دیپلم گرفتن.
  • ایمان A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    1 2
    عادلانه نیست
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    1 1
    این روش عالی مگه ما آدم نسیتم مگه ما زندگی نمی خواهیم کنیم حقوق 1.500 چه می کنه با این تورم بالا