در همه جای جهان همه تیم های اسپانسر دارند و شرکت ها،تولید کننده ها و برندهای جهانی برای اینکه دیده شوند با تیم های بزرگ قرارداد می بندند و بخشی از گره های مالی باشگاه ها را باز می کنند اما در هیچ کجای دنیا اول اینکه رسم نیست که یک شرکت مثلا هم اسپانسر بارسلونا باشد و هم اسپانسر رئال مادرید و دوم اینکه اسپانسر نمی تواند تعیین کند که رونالدو و مسی در زمین باشند یا نه؟
اتفاقی که در ایران دارد می افتد بیشتر شبیه به بردگی است.اسپانسر دارد پول می دهد و فقط مانده بود برای دو تیم ترکیب بچیند که البته این کار هم دارد انجام می شود.کاری که اگر ادامه داشته باشد ممکن است در آینده و با توجه به تمایلات آقایان مثلا نتیجه دربی را هم رقم بزند!
همین چند روز پیش بود که اسپانسر از هواداران خواسته بود تا ترکیب مورد علاقه خودشان را به سامانه پیامک کنند تا دو تیم با ترکیب دلخواه هواداران به میدان بروند!اتفاقی که خیلی ها را درگیر این مسئله کرده بود.جدا از اینکه ارسال پیامک به سامانه مذکور ترفندی برای افزایش بودجه است باید احساس خطر کرد.احساس خطر از اینکه آن روز نزدیک است که اسپانسر مثلا دستور بدهد در دربی 85 پرسپولیس باید بازی را ببازد یا استقلال در دربی 86 نباید هیچ توپی را وارد دروازه پرسپولیس کند!در جدیدترین اخبار به نظر می رسد برانکو اصلا تمایلی نداشته که طارمی به اردوی اوکراین اضافه شود اما فشار زیاد اسپانسر و درخواست علی اکبر طاهری از برانکو کار را به جایی رساند که برانکو موافقت خودش با این حضور را اعلام کرد.اما نکته ای که دیگر شاید روی اعصاب برانکو تلنگر بزند این است که اسپانسر تاکید زیادی دارد تا در دربی پیش رو مهدی طارمی حتما در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار بگیرد.
خواسته های غیر منطقی اسپانسر رفته رفته دارد تیم ها را از شرایطی که دارند خارج می کند.بهانه این است که آنها برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس آورده مالی دارند اما طبق شواهد موجود این آورده را هواداران تامین می کنند و جالب اینجاست که اسپانسر محترم از قبال نام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ارتزاق هم می کند!این یک هشدار است برای لیگ برتر،فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش که نباید دست اسپانسر تا این اندازه باز باشد که در مسائل فنی دو باشگاه دخالت داشته باشد.هشداری که اگر جدی گرفته نشود بدون شک دود آن در چشم فوتبال این مملکت خواهد رفت.
251 41
نظر شما