در نخستین همایش بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری که به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد شهردار اصفهان لوح و تندیس تقدیر و تشکر را از آن‌ خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این همایش فرایندهای کاری در مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت و چندتن از صاحب‌نظران سخنرانی کردند.

محمود محمدی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم بود.

وی با اشاره به اینکه همایش بهبود در سیستم‌های مدیریت شهری یکی از معدود همایش‌هایی است که به بهبود فناوری‌های کاری در سازمان های عمومی مثل شهرداری می‌پردازد، گفت: سازمان‌های زیادی خدمات مختلفی را به مردم از زمان تولد تا فوت ارائه می دهند که در این میان سهم شهرداری‌ها بیش‌از سایر سازمان‌ها است، شهرداری‌ها درآمد خود را از طریق مردم تامین می‌کند و به همین دلیل مقاصدی که این بودجه صرف می‌شود برای مردم بسیار اهمیت دارد.

محمدی با بیان اینکه مقاصد این هزینه‌ها می‌تواند هم جنبه فیزیکی داشته باشد و هم جنبه روحی و ذهنی،اضافه کرد: مردم به آسایش و آرامشی که از خدمات دریافت می‌کنند، بیش‌تر از جنبه فیزیکی آن توجه می‌کنند. برای مثال در روند فعالیت خدمات شهری زمان، کیفیت و دقت برای مردم بسیار پراهمیت است.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: زمانی که شهروندی برای دریافت خدمات به شهرداری و یا سازمان‌های ذیربط مراجعه می‌کند توقع دارد تا خواسته‌اش سریع مرتفع شود. نباید مراجعه‌کننده را درگیر فرایند کاری کرد، این در حالی است که بحث بهبود فرآیندهای کاری در سازمان های عمومی مثل شهرداری کم تر مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به سمت تولید محصولات می روند و اقداماتی که جنبه فیزیکی دارد مثل ساخت پل و زیر گذر را بیش‌تر مورد توجه قرار می‌دهند، تاکید کرد: مدیر شهری فقط به ارائه کالا می پردازد و به ارائه خدمت بی توجه است و این ضعف در مدیریت شهرداری های تمام کشور وجود دارد.

محمدی اضافه کرد: برای مثال شهرداری ممکن است پارکی منطبق با استاندارد جهانی بسازد اما به مقابل با حیوانات موذی آن چنان که باید توجه نکند و این یعنی خدمت که در قبالش کالایی به مردم داده نمی شود اما در عین حال درصورت انجام باعث آسایش می شود.

به گفته معاون شهردار اصفهان، شهرداری‌ها کشور محصول زده هستند و برگزاری چنین همایش‌هایی باعث می‌شود تا مدیران با عینک مردم به مشکلات و مسائل شهری نگاه کنند. شهروندان با نگرش ذهنی مدیریت شهری را قضاوت می‌کنند پس باید با همان نگرش شهر را مدیریت کرد و در پی ارائه محصولات فیزیکی صرف نبود.

محمدی هم‌چنین به فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه اشاره کرد و گفت: در اصفهان اداره ای به نام آموزش، تشکیلات و بهبود روش ها داریم که فعالیت‌ها معاونت های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نیاز مشمول ممیزی می‌شوند.

وی در توضیح مفهوم ممیزی در معاونت‌ها شهرداری اصفهان اضافه کرد: برای مثال ممکن است برای مجوزی از دید مسئولان یک معاونت 16امضا نیاز باشد این در حالی است که تمام آن امضاها لازم و ضروری نیست و می‌توان با ارجاع دادن متقاضی به قسمت‌های مهم، در روند و بهبود کارها سرعت بخشید. بدین ترتیب هم هزینه‌های متقاضی کم می‌شود و هم سرعت فعالیت او را بالا می‌برد تا گرفتار دردسرهای کارهای اداری نشود.

معاون شهردار اصفهان همچنان به توصیه مقام معظم رهبری درباره بهره‌وری سازمانی نیز اشاره کرد و گفت: در حال کمک‌رسانی به ده سازمان ملی برای پیاده‌سازی طرح افزایش بهره‌وری سازمان‌ها هستیم و امیدواریم که روند برگزاری چنین همایش‌هایی ادامه داشته باشد و در عین حال فقط محدود به کلان‌شهرها نباشد و در تمام استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

46

 

کد خبر 637063

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =