روزنامه اطلاعات نوشت: راه واقعی و عملی حل مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوای تهران نه اجرای طرح زوج و فرد است و نه گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها . تنها راه ‌اخذ عوارض از خودروهای تک سرنشین و هزینه کرد آن در طرح‌های مهمی مانند مقابله با آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش حمل و نقل همگانی و …‌ است.

همشهریان ‌ به کرات مشاهده کرده اند که بیش از‌۹۰ درصد خودروها تک سرنشین اند. این عده حاضرند ساعت‌ها در ترافیکی که خودشان با آوردن خودرو‌ ایجاد کرده اند، بمانند فقط به این خاطر‌ از خودرو ‌شخصی‌ استفاده کنند!

البته کمبود وسایل نقلیه عمومی در گسترش این امر بی تاثیر نیست ولی‌ در شرایط موجود باید‌ به این شهروندان گفت :«بسیار خوب! شما که می خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید (تک سرنشین) این کار را بکنید ولی‌ عوارض آن را بپردازید.» و این امر دقیقاً با رعایت حقوق شهروندان دیگر منطبق است. دیگران چه گناهی کرده اند که باید عوارض روحی و جسمی ناشی از ایجاد آلودگی هوا و صوتی و ترافیک سنگین را ‌تحمل کنند؟

مطمئن باشید اگر این پیشنهاد به درستی اجرا شود – کما این که در برخی مقاطع در بعضی شهرهای بزرگ جهان اجرا می شود – با دریافت این عوارض هم از ترافیک و آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای دیگر کاسته خواهد شد و هم با اختصاص آن عوارض به خرید اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارهای مترو،‌ حمل و نقل عمومی گسترش می‌یابد و بهانه از «تک سرنشین‌ها» گرفته می‌شود. از این رو از اعضای‌ شورای اسلامی شهر تهران درخواست می‌شود به این پیشنهاد توجه کنند و نتیجه آن را ببینند.

 

47302

کد خبر 610030

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    9 8
    این طرح خوب است به شرطی که درآمد آن صرف بذل و بخشش در امورات دیگر نشود.
    • بی نام A1 ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
      0 1
      چی چی خوبه . یعنی چی ؟ من ار محل کارم نصفه شب بر میگردم یکیرو سوار کنم اونم تو این اوضاع مملکت چه تضمینی هست که خفت نشم یواش یواش برا نفس کشیدنم تو این مملکت باید پول داد . ایشون ماشین نداره میگه خوبه خوبه . بسه آقا. به عناوین مختلف پدره ما ماشیندارارو در آوردن .شما دیگه بس کنین جانه مادراتون .الان هر چی هم دقت میکنم ماهی چهارصد جریمه میدم بیمه مالیلت عوارض پول پارکینک پول کوفتو زهره مار بسه دیگه اه . بزودی دوباره گاری باید بیاریم تو خیابون کلا تو این مملکت بدهکار آدم بدنیا میاد
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    15 0
    تو هر خونه یه ادم بیشتر نیس پس تک سرنشبن زیاده
  • بی نام A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    15 1
    با اجرای این طرح اول باید از خود مسئولین که از حمل و نقل عمومی استفاده نمی کنند عوارض بگیرند. مسئولین خبر ندارند از مردم بیچاره که در میان جمعیت مترو و بی آر تی له می شوند.
  • .... ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    4 1
    فقط يك راه داره شرط فروش خودرو نو خروج يك خودرو فرسوده از سطح شهر توسط خريدار و البته حمايت دولت محاسبه مبلغ خودرو فرسوده به هنگام خريد خودرو از شركت مورد نظر
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    2 7
    در حالی که همه وسایل نقلیه عمومی خصوصا در ساعات صبح و عصر خالی و منتظر مسافر سماق می میمکند تو بی انصاف وسیله نقلیه خالی سواری . لعنت بر هر بی انصاف که می بیند و انکار می کند .
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    7 1
    مشکل وسایل نقلیه عمومیه که وجود نداره ........ اگه اینها هم وسایلشون رو نیارن تعدادشون به مسافرین حمل نقل عمومی اضافه میشه و ........دیگه واویلاااااااا .......
  • بی نام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 0
    آیا واقعا با چنین وسایل حمل ونقل عمومی که برای افراد حاضر هم کافی نیست می شود چنین پیشنهادهایی داد آیا متوجه نیستند عده ی زیادی از اطراف تهران می آیند تا به سر کار بروند ؟جاهایی که هیچ خبری از اتوبوس و مترو نیست.
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 1
    هیچ اتفاقی نمی افته. فقط هزینه مردم زیاد میشه تا وقتی که حمل و نقل عمومی مطمئن و کارآمدی در تهران نباشه آدم محکوم به استفاده از خودروی شخصی هستش. به جای این گونه راه حل ها به فکر مترو باشید.
  • امید A1 ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    4 2
    میشه لطفا فکر کنی بعد حرف بزنی؟وقتی خودرو با 3 تا 4 نفر راه می افتد و در مسیر آنها پیاده میکند و به راه خود ادامه میدهد تک سرنشین است؟وقتی به زور وام و تبلیغ و .. این آشغالهارا به خورد مردم میدید الزام میگیرید که تنها سوار نشو؟وقتی هرروز یک گوشه ای از خیابان را میکنند وپروژهای من دراری طراحی میشود و به دلایل گوناگون با تاخیر انجام میشود و ترافیک ایجاد میشود تقصیر تک سرنشین هاست؟مرداد 93 تا کنون اتوبان ارتش وقی پله های غیر هم سطح برقی نیست و امثال بنده با بیش از 60 سال سن و بیماری قلبی و زانو درد قادر به بالا رفتن از آنها نیستم مقصرم که عطای اتوبوس را به لقایش میبخشم؟دسترسی از اتوبان امام علی به خیابان در ایستگاه بی آر تی حدود 36 پلهو هزاران هزار معضل دیگر که بنده ندیدم و فقط شنیدم .لطفا؟
  • بی نام RO ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    7 2
    این پیشنهادهای عجیب چیه..حقیر به عنوان کارشناس ارشد مدیریت شهری خدمت شما عرض میکنم بیش از نود و پنج درصد ترافیک تهران دلیل فنی و تکنیکی داردو فقط به خاطر عدم دانش و ضعف فنی در شهرداری تهران بوجود آمده است..مثال در شرق تهران شهرداری با ایجاد چهار دوربرگردان در اتوبان باقری عملا یک اتوبان همت در شرق ایجاد کرده است که هرروز صدهها هزار خودرو در آن گرفتار میشوند در صورتیکه با احداث پل روگذر به طور کامل مشکل این اتوبان حل میشود ..در خیابان میر داماد تقاطع شریعتی روزانه دهها هزار خودرو باید به خاطر نبودن یک پل بر روی تقاطع میر داماد و شریعتی باید پشت ترافیک بمانند..اقای شهردلر هزاران میلیاردی که درآمد شهرداری است را اینجاها باید هزینه کنی نه در راه منافع جناح خودت...
  • م. ع. ک A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    1 2
    اقا پیشنهاد تون خوبه یک بسیج کلی برای شیشه دودیها به کنین که اکثریت از ان برای کارهای خلاف و مجرمانه استفاده می کنند. لطفا موضوع را جدی بگیرید
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    6 3
    من ي دخترم كه ازدواج نكردم، به لطف تحريم ها و شماها در استانه مبان سالگي بسكار شدم و ديگه كار پيدا تكردم. سعي كردم كار توليدي كنم، درامدي ندارم خسته و ما اميد، تنها چيزي كه دارم رفتن به بام تهرانه هميشه تنهام بيشتر دوستام ازدواج كردن من از كجا هميشه سرنشين پيدا كنم نكنه فكر كردين ميشه با دوچرخه برم بيرون همينم ازم بگيرين
  • shahrvand BE ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 2
    باتوجه به کیفت بد حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی ، اتوبوس و مترو ، استفاده از خودروی شخصی بسیار به صرفه تر می باشد .به دلایلی نظیر : شلوغی مترو و بازار فروش ایجاد شده و آلودگی صوتی در آن تعدادکم اتوبوس و تاکسی در مواجهه با تقاضای زیاد مسلما استفاده از خودروی شخصی هزینه هایی نظیر بیمه خودرو ، تعمیر خودرو و تامین سوخت در بردارد اما با توجه به شرایط نامطلوب حمل و نقل عمومی به صرفه تر است .
  • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    2 5
    پیشنهاد بسایر خوبی است چون اکثر ترافیک هم مربوط به خورو های تک سرنشینه
  • میثم A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    0 10
    من کلی پول دادم و ماشین شیک خریدم اون وقت بیام با وسیله عمومی برم که همه کس از ان استفاده می کنند این طوری کلاسم پایین میاد من می خوام با ماشین گرم و راحتم برم این ور اون ور به جای این که تصحیلات ایجاد کنید که کسایی که بیشتر پول خرج کردند راحت تر برند این ور اون ور می خواید کار را برای کسانی راحت کنید که با 500 تومن می رند سر کارشان این انساف نیست هر چقدر پول میدی باید اش بخورید
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 3
    این کار خلاف حقوق شهروندیه روزنامه محترم ... حالا دیگه افراد عادی راه حل ارائه میدن بدون توجه به حق و حقوق شهروندان
  • ن.خ A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    2 5
    موافقم ..
  • بوئين زهرا IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    2 0
    ميخواين يا بقيه صندلي ها رو فابريكي برداريد يا همون اول تو قباله و سند كمپاني فروش به شرط عدم تك سرنشين بودن رو قيد كنيد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
    5 1
    به عنوان کسی که با سازمان های محیط زیست در ارتباطم ، عرض کنم که وضعیت هوای تهران بسیار خطرناک شده و وضعیت وخیم نر از آن چیزی است که مردم میپندارند. اما در خصوص این مقاله باید گفت چرا همیشه فشار و محدودیت باید بدوش مردم باشد؟ از خودرو های تک سرنشین عوارض دریافت کنیم اما دست خودروساز بی کیفیت رو برای فروش محصولات آلابنده باز بگذاریم ؟ در صورت کمپین اعتراضی ، با وام دقیقه نود به خوروساز کاری کنیم که در میزان فروش رکورد بزنن؟ علیرغم بیلبورد های تشویق به دوچرخه سواری ، آبا برای ابن قشر جاده مخصوص ساخته شده ؟ من مدتی هست که کمتر ماشین بیرون می آورم و مترو به سر کار میرم ولی لطفا دولت محترم هم برنامه هایی که در این راستا عملیاتی کرده انتشار دهد آیا دولت حاضر است از سود خود بگذرد ؟ چاپ لطفا
  • بی نام US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    7 0
    آن روزنامه محترم فراموش کرد بنویسد که برای مثال در فرانسه هم این قوانین وجود دارد اما استفاده از وسایل نقلیه عمومی را رایگان می کنند.
  • بی نام EU ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    5 0
    تنها راهش شبکه حمل و نقل عمومی خصوصا متروست. تک سرنشین ماشین نیاره، مترو و اتوبوس هم که جا نداره. پس چه کنه؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
    1 1
    اینایی که هی کارشناسی میکنن از تک سرنشینها ایراد میگیرن، یه جایگزین معرفی کنن تو ساعات اوج ترافیک، تو اتوبوس و بی آر تی و مترو ترافیکه و سوار شدنش هفت خان رستم هست. تاکسی هم که نهایت یک درصد مردم رو بتونه جابجا کنه در ضمن قبلا عوارض گرفته شده وقتی ماشینو به چند برابر قیمت واقعی میفروشن