البرز قطب تعاونی های دانش بنیان کشور

ریاست بیمارستان و زایشگاه مریم که به نمایندگی از اتاق تعاون و ادارات تعاون استان البرز در سفر ریاست جمهور به این استان یکی از سخنرانان آن مراسم بود، استان البرز را قطب تعاونی های دانش بنیان کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز،«دکتر صلاح الدین دلشاد» در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان البرز گفت: با روی کار آمدن دولت اعتدال تلاطم های کشور به آرامش و پسرفت به پیشرفت تبدیل شد.

وی ضمن خیرمقدم به ریاست محترم جمهور و هیئت همراه به استان البرز، اظهار داشت: از استان البرز به عنوان استان صنعت و علم کشور یاد می شود که البته در کنار این توانمندی ها البرز یکی از استان های محروم کشور نیز به شمار می رود.
رئیس بیمارستان و زایشگاه مریم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در استان البرز حدود یک هزار و 400 تعاونی فعالیت دارند، اظهار داشت: فعالیت این تعداد از تعاونی ها برای 40 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه تعامل بین بخش تعاون و دولت در استان البرز در بهترین سطح در حال انجام است، گفت: در حال حاضر استان البرز قطب تعاونی های دانش بنیان کشور می باشد و اولین بیمارستان فوق تخصصی تعاونی در این استان راه اندازی شده است.
دکتر دلشاد با بیان اینکه تعاونی های استان البرز جزء صادر کنندگان برتر کشور هستند، تأکید کرد: اینجانب به نمایندگی از اتاق تعاون و بخش تعاون استان البرز درخواست هایی را از دولت محترم دارم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همواره بر کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به مردم و بخش تعاون تأکید کرده است، گفت: اما متأسفانه ابهام در تفسیر قانون مانع این حرکت شده است، لذا قانون در این بخش نیازمند اصلاح است و ما اعتقاد داریم که واگذاری شرکت های دولتی به تعاونی ها، علاوه بر رونق تعاون به ایجاد اشتغال نیز کمک شایانی می کند.
وی افزود: همچنین قوانین بسیار راه گشایی در خصوص واگذاری بنگاه ها و واحدهای تولیدی به بخش تعاون وجود دارد که تاکنون اجرایی نشده است، لذا پیشنهاد می کنیم کمیته رصد و ارزیابی قوانین متشکل از نمایندگان قوه مجریه و مقننه و تعاون تشکیل شود.
رئیس بیمارستان و زایشگاه مریم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه فعالان صنعتی و بازرگانی اعم از خصوصی و تعاونی به علت بدهی های بانکی و مالیاتی دچار تعطیلی، رکود و عدم رونق شده اند، اظهار کرد: برای حل این مشکل پیشنهاد فریز کردن مطالبات دولتی تا رسیدن واحدهای تولیدی به توانمندی برای پرداخت این مطالبات را داریم، همچنین امیدوار هستیم تا واحدهای موفق از بخشودگی ها و تخفیف ها بهره مند شوند تا توانایی خود را افزایش دهند.
وی با اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی یادآور شد: شرکت های حمل و نقل از نیمه دوم سال 93 به علت عدم پرداخت سهم دولت از حق بیمه، از بیمه شدن محروم شده اند، این قشر زحمتکش نیازمند به عنایت دولت در تامین حق بیمه آن ها هستند.
دکتر دلشاد با اذعان به اینکه استان البرز از محروم ترین استان های کشور در زمینه امکانات درمانی است، خاطرنشان کرد: با وجود اضافه شدن 720 تخت بیمارستانی در 3 ماه گذشته هنوز نسبت تخت بیمارستانی به جمعیت در این استان در ازای هر یک هزار نفر 0.8 است، در حالی که متوسط کشور 1.5 است.
وی راهکار حل این مشکل در استان البرز را تقویت بخش تعاونی و خصوصی به وسیله پرداخت تسهیلات ویژه بانکی برای فعالیت بخش خصوصی و تعاونی در این زمینه دانست.

46

کد خبر 607166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =