تبریز ۲۰۱۸ با برنامه‌ریزی کلان استانی و تقسیم وظایف اجتماعی محقق می‌شود

دبیر شورای شهر تبریز گفت: برنامه های تبریز ۲۰۱۸ با تقسیم کار کلان در حوزه استانی محقق می شود و باید نقش شهرداری، مردم، اصناف، علما، دانشجویان، کارگران، کشاورزان، هیئت های مذهبی، محلات و تمام قشرها مشخص شود.

به گزارش خبرآنلاین رسول درسخوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه در برنامه ریزی اصولی تبریز 2018 خلا وجود دارد، عمدتا به پروژه های کلان توجه می شود و به حوزه اجتماعی و نقش مردم بی توجهی شده، در سطح مدیریت شهری مردم آشنایی کافی ندارند، عموم مردم از 2018 شنیده اند اما نمی دانند چیست.

درسخوان گفت: برنامه های تبریز 2018 در دو سطح استانی و با تصمیم گیری ارگانهای استانی و شهرداری انجام می شود، اما قدمهای اساسی برای ما رضایت بخش نیست و باید بیش از این تلاش کرد.

وی برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای عضو همکاری آسیا در تبریز را قدم مهمی در راستای طرح تبریز 2018 دانست و گفت: سایر اقدامات مطرح شده باید سرعت اجرا بیشتر شود.

درسخوان افزود: در جلسه این هفته کمیسیون حمل و نقل طرح پیاده راه سازی خیابان جمهوری به منظور آرام سازی ترافیک منطقه بازار تبریز ارائه شد که به صحن شورا ارائه خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه شهرداری به این دیدگاه رسیده که به جای احداث و تجاری سازی در کنار بازار و آسیب به تجارت بازار تاریخی، با آرام سازی منطقه به تقویت گردشگری پیاده بپردازد.

دکتر درسخوان خاطرنشان کرد: از جمله موارد مورد توجه و تاکید من احیای میدان صاحب آباد و احیای ربع رشیدی است که حتی شاید تا 2018 خاتمه نیابد اما باید قدمهایی برای اجرا آغاز شود.

دبیر شورای شهر تبریز، گفت: متاسفانه در طرح تبریز 2018 بیشتر به پروژه های کلان توجه می شود و به حوزه اجتماعی و نقش مردم بی توجهی شده، در سطح مدیریت شهری مردم آشنایی کافی ندارند، عموم مردم از 2018 شنیده اند اما نمی دانند چیست.

وی اضافه کرد: تقسیم کار باید در حوزه استان انجام شده و نقش شهرداری، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیعات اسلامی، آموزش و پرورش و مدارس، هر ارگان دولتی و بخش خصوصی، مردم، اصناف، علما، دانشجویان، کارگران، کشاورزان، هیئت های مذهبی، محلات و تمام قشرها مشخص شود، اما در این زمینه خلا وجود دارد.

عضو شورای شهر تبریز، گفت: اهمیت تعیین نقش عموم جامعه را به شهردار و مدیرکل میراث رساندیم و انتظار داریم در این زمینه بیشتر برنامه ریزی شود، باید شورا هر ماه یک بار در این زمینه جلسه ای برگزار و مسئولان را به چالش بکشد.

وی تصریح کرد: کمی هم مثبت ببینیم طرح مساله 2018 در جهت دهی مردم، نیروهای اجتماعی و برنامه های شهری موثر است، اما خلا فرهنگی ریشه اجتماعی دارد که شاید تا 2018 نیز اصلاح نشود، باید تمام مسئولان تکالیفی برای تمام بخشهای اجتماع در نظر بگیرند و ارگانها با همدلی وارد صحنه شده و نقش فرهنگی خویش را ایفا کنند.

رسول درسخوان، با اشاره به برخی پروژه های مهم در استقبال از تبریز 2018، گفت: جاده ابریشم و جاده گردشگری تبریز شبستر، که به خواست اهالی قراملک به منظور اتصال قراملک به جاده سنتو مطرح شده بود در حد کلان، با شورای شهرستان شبستر، تبریز و شهرداری منطقه 6 بررسی شد.

دبیر شورای شهر تبریز گفت: در این زمینه بخش شبستر بسیار همکاری کرد و منطقه 6 باید بیشتر فعال باشد، تنها مانع این طرح کمبود آب در منطقه است که با حل این مساله می توان جاده گردشگری زیبا بین تبریز و شبستر ایجاد کرد که یادآور مسیر عبور از شبستر به سمت دروازه اروپاست.

46

کد خبر 599924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =