به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از لغو تحریمها، شاید بتوان گفت اولین صنعتی که شرکتهای خارجی و بینالمللی به آن چشم داشتند، صنعت خودرو بود؛ به طوری که در سفر رییسجمهور به فرانسه، قرارداد با پژو منعقد شد. این در حالی بود که به واسطه عملکرد منفی گذشته این خودروساز فرانسوی، انتقادات فراوانی به این قرارداد مطرح شد.
حال پس از گذشت چند ماه، برخی معتقدند که تفاهمنامه پژو با ایرانخودرو، جز مونتاژ سه مدل خودرو پژو هیچ منفعت دیگری نداشته است و در عین حال، تفاهمنامهای که میان سایپا و سیتروئن منعقد شد هم در صورت قطعی شدن، تا دو سال دیگر عملیاتی نخواهد شد.
به عبارتی، این خودروساز فرانسوی در شرایطی چشم به بازار ایران دوخته است که همچنان تصمیم ندارد سرمایه گذاری در کشور داشته باشد؛ تا جایی که برخی از کارشناسان عنوان میکنند: «قیمت و سرقفلی ورود به بازار ایران خیلی بیشتر از قولهای سرمایهگذاری است که پژو تاکنون به ایرانخودرو و سایپا داده است.»
در چنین شرایطی، در حال حاضر این سوال مطرح است فرجام قرارداد خودروسازان با شرکتهای خارجی همچون پژو چه خواهد شد؟ این موضوع در مناظرهای در خبرگزاری خبرآنلاین با حضور محمدرضا نجفیمنش، عضو اتاق بازرگانی تهران و عضو هیات مدیره انجمن قطعهسازان و نیز فربد زاوه، کارشناس صنعت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
شما کاربران خبرآنلاین اگر در این خصوص سوالی دارید، میتوانید سوال خود را در بخش نظرات مطرح کنید.
22535
نظر شما