۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
احداث خط دوم متروی تبریز آغاز شد

با ورود دستگاه مکانیزه حفر تونل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به ایستگاه قراملک، عملیات احداث خط دوم متروی تبریز به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین، مسئول فنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران روز شنبه در آئینی که به همین مناسبت در ایستگاه قراملک برگزارشد، افزود: تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح متعلق به مردم بوده و با دستور فرمانده کل قوا در اختیار منافع عمومی قرار گرفته است.

سردار سیدرضا صالحی افزود: این تجهیزات و امکانات در بخش مترو منحصر به فرد است و دستگاه های مکانیزه این قرارگاه ماهانه 5 کیلومتر تونل مترو و انتقال آب در شهرستان های مشهد، قم، شیراز و تبریز حفر می کند.

وی گفت: هر دستگاه تمام مکانیزه حفر تونل/ T.B.m/ به طور متوسط ماهانه 400 متر تونل حفر می کند و مسئولان دولتی باید ضمن حمایت های مالی، این میزان حفاری را مطالبه کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به فعالیت دستگاه مکانیزه حفر تونل در سایر مسیرهای قطار شهری تبریز افزود: حمایت مسئولان، اتمام طرح های حفاری در بازه های زمانی پایین تر را در پی خواهد داشت.

توجه دولت تدبیر و امید به قطار شهری تبریز

معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت فعالیت های دولت تدبیر و امید قرار دارد و در سه سال اخیر دولت توجه ویژه ای نسبت به قطار شهری تبریز داشته است.

محمد صادق پورمهدی افزود: فاز نخست خط یک متروی تبریز با 6 کیلومتر در حالی مورد بهره برداری قرار دارد که تا 2 ماه آتی ریل قطار شهری به میدان ساعت می رسد و واگن های آن نیز خریداری شده است.

وی با اشاره به کمک های غیرنقدی دولت تدبیر و امید به طرح قطار شهری تبریز گفت: امسال دو هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی از طریق فروش اوراق در اختیار این طرح قرار می گیرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اجرای خط 2 قطار شهری تبریز را هم ردیف با خط 1 این طرح در اولویت دانست و افزود: خط دوم این طرح از طریق فاینانس و فروش اوراق مشارکت با جدیت دنبال می شود.

پورمهدی شتاب دهی به عملیات حفاری از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و فعالیت یک دستگاه دیگر مکانیزه حفر تونل/ T.B.m/ در ایستگاه باغمیشه تبریز را خواستار شد.

پیشرفت 75 درصدی خط اول متروی تبریز

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز به پیشرفت فیزیکی 75 درصدی خط 1 متروی تبریز اشاره کرد و گفت: زیرسازی ایستگاه اول از خط دوم آماده است و تا زمان حاضر اعتبار560 میلیارد ریالی و 22 میلیون یورو اعتبار ارزی در این خط صرف شده است.

صادق پشمینه آذر به انجام حفاری به طول 2 هزار و 600 متر در ایستگاه اول خط 2 اشاره کرد و افزود: مطالعه خط سوم و چهارم قطار شهری تبریز نیز با مساعدت های دولت تدبیر و امید به اتمام رسیده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

سازمان قطار شهری تبریز و حومه به منظور مدیریتِ احداث، بهره برداری و توسعه کمی و کیفی شبکه قطار شهری در شهرستان تبریز و حومۀ آن در سال 1381 هجری شمسی تاسیس شد.

هم اکنون با راه اندازی فاز یک نخستین خط قطار شهری تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهریور سال 1394 شمسی، مسافران در مسیر 6 کیلومتری ایستگاه ائل گلی تا استاد شهریار جابجا می شوند.

شهر تبریز با یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت از کلانشهرهایی است که به واسطه تردد خودرو ها آلودگی هوا را در برخی از ایام سال تجربه می کند و جابجایی اهالی از طریق وسایل نقلیه عمومی را اجتناب ناپذیر جلوه می دهد.

کد خبر 559333

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =