با دوری از شعارزدگی و توجه به اقتصاد مقاومتی، بحران بیکاری از کشور رخت بر خواهد بست

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ اسدالله ربانی مهر، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با انتقاد از اینکه تاکنون اقدام خاصی در رفع ریشه‌ای مشکل بیکاری انجام نشده است، گفت: حل بحران بیکاری در گرو دوری از شعارزدگی و توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی است.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس با این عنوان که «شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، پس برای حل این مشکل باید اقدامات جدی انجام شود» خاطرنشان کرد: استفاده از واژه «شرمندگی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب را می‌توان از ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار داد.

ربانی مهر، تصریح کرد: بکارگیری این واژه از سوی رهبری در ارتباط با بیکاری نشان از آن دارد که وضعیت حاد شده و مسئولان باید نسبت به رفع آن اقدام جهادی انجام دهند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، تکلیف مسئولان در ارتباط با این موضوع را سنگین‌تر دانست و گفت: راه اساسی حل بحران بیکاری در دوری از شعارزدگی و توجه به تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، تصریح کرد: امروزه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای جذب دانشجو و اخذ شهریه با هم رقابت گذاشته‎اند اما خروجی آن چیزی جز افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار نبوده است.

وی از افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش ازدواج و افزایش طلاق که در واقع ماحصل بیکاری است یاد کرد و گفت: دلیل اصلی افزایش آمارهای وحشتناک و آسیب‌های اجتماعی، کمرنگ شدن نهاد خانواده و حتی موضوع تک فرزندی را باید در بیکاری افراد جامعه جست ‌وجو کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =