شکل گیری رفتارهای اجتماعی از مهدهای کودک آغاز می شود

ارائه خدمات به کودکان، کودکان و زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست، توسط سازمان بهزیستی به منظور تحکیم بنیان خانواده و مستحکم‌سازی نهاد خانواده که به عنوان امن‌ترین نهاد اجتماعی محسوب می شود، از وظایف سازمان بهزیستی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ حمید رضا الوند، مدیرکل بهزیستی استان که در همایش نماز و تربیت ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک و در سالن اجتماعات بیمارستان شهید بهشتی این شهر سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مهدهای کودک بهترین جایگاه نهادینه کردن رفتار‌های اجتماعی در کودکان است.


وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان آینده‌‌سازان کشور هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم این آینده‌سازان، چرخ توسعه مملکت را بر اساس ارزش‌های دینی و ملی به حرکت درآورند.

الوند، به همزمانی آغاز به کارش در استان با نیمه شعبان و روزهای بزرگ همچون سوم، 14 و 15 خردادماه اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با خرداد عجین شده است و این همزمانی را به فال نیک می‌گیرم.

مدیرکل بهزیستی همدان مهدهای کودک را بهترین جایگاه برای نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی پسندیده دانست و افزود: شکل‌گیری رفتار اجتماعی در طول زمان اتفاق می‌افتد و بهترین مکان در تحقق رفتار اجتماعی درست در کودکان زیر سن دبستان است.


الوند با اشاره به تدوین محتواهای آموزشی در مهد‌های کودک برای نخستین بار بعد از 35 سال در سال 91، تصریح کرد: تدوین محتواها بر اساس رویکرد علمی از طریق شعر، قصه، نمایش خلاق، کاردستی و بازی در دو پکیج طراحی و ارائه شده است.

وی گفت: یک پکیج شامل 13 جلد کتاب در دوران اول کودکی و بومی شده بر اساس فرهنگ اصیل و ملی ایرانی ارائه شد و پکیج دوم با رویکرد دینی در قالب 10 جلد کتاب از سال 92 در برنامه‌ها قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی همدان کسب رتبه برتر از میان 17 هزار مهد کودک و 700 هزار کودک واجد شرایط در اجرای طرح در ستاد اقامه نماز را مطرح کرد و یادآور شد: رتبه اول را در توسعه و ترویج فرهنگ دینی با رویکرد نماز کسب کردیم که حفظ این موفقیت سخت است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =