در سالهای اخیر با انسداد چاههای غیر مجاز، در مصرف بیش از 140 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده و تجهیز سالانه 12 هزار هکتار از مزارع همدان به آبیاری نوین نیز که در برنامه های استان گنجانده شده در استفاده بهینه از منابع آب زیرزمینی تاثیرگذار خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان در دیدار با علیمردان اکبری، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، با اعلام مطلب فوق افرود: اعتقاد دارم که توسعه پایدار این استان از کشاورزی و صنایع تبدیلی شروع و به آن نیزختم خواهد شد.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت، با قدردانی از زحمات وزیر جهاد کشاورزی و همکاران وی، خاطرنشان کرد: با وجود ظاهر استان، همدان استانی کم باران و خشک است.

استاندار همدان تصریح کرد: اجازه افزایش سطح زیر کشت را نداریم ولی باید راندمان بخش کشاورزی را بالا برده و صنایع تبدیلی را تقویت کنیم.

نیکبخت، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی فرصتی برای رفع موانع تولید با استفاده از تسهیلات جدید فراهم آورده و شرایط خوبی برای تولید، هم اینک فراهم شده است.

وی درباره اهمیت بخش تولید نیز افزود: برای رفع موانع تولید و تسهیل امور تولیدی هفته ای چهار جلسه در استان همدان برگزار می شود.

وی گفت: استان چشم به راه کمک ها و حمایت های وزارت جهاد کشاورزی دارد.

علیمردان اکبری ، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار گفت: سیاست هایی که در استان در صنایع و مصرف آب پیگیری می شود توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: سیاست های این استان از مصادیق اقتصاد مقاومتی است و باید این سیاستها بخصوص در بخش آب ادامه یافته و متوقف نشود.

اکبری، خاطرنشان کرد: تولید کشاورزی باید برای کشاورز سود اقتصادی داشته باشد ، تا بوسیله صادرات و حفظ بازار داخل، منافع این قشر و جامعه تامین گردد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =