مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ستاد اسکان مسافران فرهنگی استان تا پایان تعطیلات نوروزی در 14فروردین ماه، 967 هزار و 89 نفر روز را در اقامتگاه های نوروزی پوشش داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، علی کرمپور ضمن تبریک سال 95، سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ، افزود: این افراد در قالب 322 هزار و 363 نفر و 70 هزار و 730 خانوار مسافر می باشند.

وی بیان داشت: اسکان مسافران نوروزی از 26 اسفند سال گذشته درمدارس هرمزگان آغاز شد و طی آن  دو ستاد اسکان سطح شهر بندرعباس و 17 ستاد در شهرستان ها ومناطق استان تا پایان تعطیلات نوروزی با تمام توان و امکانات، خدمات رسانی به همکاران و مسافران فرهنگی را در دستور کار داشتند.

به گفته مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان: 398مدرسه استان در قالب سه هزار و 96 کلاس برای اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز تجهیزو در اختیار مسافران قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرش، یخچال، پتو و اجاق گاز از امکانات مدارس ویژه اسکان فرهنگیان بود و تمام مدارس جزیره قشم نیز به امکانات لازم تجهیز شدند.

کرمپور یادآورشد: باتوجه به تمرکز عمده مسافران در بندرعباس، نواحی یک و دو آموزش وپرورش بیشترین تعداد را در این طرح در اختیار داشتند که در مجموع ستادهای اسکان آموزش و پرورش در سراسر استان خدمات خوبی را با جلب رضایت مسافران ارائه دادند.

وی تصریح کرد:شهرستان‌های بندرعباس و قشم به ترتیب بیشترین آمار پذیرش و اسکان میهمانان نوروزی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، بیمه مسئولیت مدنی و حوادث برای مسافران ایجاد و از تمام ظرفیت های موجود اعم از مراکز شبانه روزی، خوابگاه ها، مدارس، مراکز رفاهی، دانشگاه فرهنگیان، آموزشکده های فنی، اردوگاه ها، مدارس سمپاد و هوشمند برای اسکان به میهمانان استفاده شده است.

کرمپور با اشاره به اسکان 50 هزار و 123 خانوار در ستاد  اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان در سال 94، گفت: آمار خانوارهای اسکان یافته در ستاد های اسکان نوروزی آموزش و پرورش استان در سال 95  در مقایسه با سال قبل 41درصد رشد داشته است.

وی در پایان گفت: خدمات آموزش و پرورش به میهمانان نوروزی منحصر به فرهنگیان نبود و سایر مشاغل دولتی و حتی پذیرش آزاد نیز در ستادهای اسکان فرهنگیان انجام می شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 523273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =