بهار سال جدید، اصفهان برای اولین بار ویژه برنامه‎های نوروز خود را در اماکن تاریخی و باستانی همچون چهلستون برگزار می‎کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میراث فرهنگی اصفهان، میراثی گرانبها و چشمگیر است که اصفهانی‎ها به آن می‎بالند و مسئولان فرهنگی شهر نیز در تلاشند تا نقش این میراث‎های ماندگار را در زندگی اجتماعی مردم پرفروغ‎تر نمایند.

نوروز سمبل آئین‎های ایرانی باستانی در راه است و مردم خود را برای پذیایی از بهار مهیا می‎سازند تا در کنا میراث‎های ملموس خود جشنی از جنس بهار برگزار کنند.

بهار سال جدید، اصفهان برای اولین بار ویژه برنامه‎های نوروز خود را در اماکن تاریخی و باستانی همچون چهلستون برگزار می‎کند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ویژه‎برنامه نوروزگاه برای اولین‎بار در برنامه‎های ستاد هماهنگی خدمات سفر اصفهان گنجانده شده است.

وی افزود: این ویژه برنامه از 24لغایت28اسفندماه در اصفهان برگزار می‎شود و برنامه ریزی‎ها فراوانی از سوی کمیته اجرائی، ستاد سفر اداره کل برای این رویداد فرهنگی صورت گرفته است.

فریدون الهیاری در ادامه بیان داشت: 12 استان کشور به طور همزمان به استقبال این رویداد فرهنگی می‎روند، تا در سال‎های آتی شاهد برگزاری این رویداد در سراسر کشور باشیم.

وی گفت: همچنین کشورهایی که پرونده مشترک نوروزی با ایران دارند، و این میراث ناملموس توسط یونسکو به واسطه این کشورها ثبت شده است همچون آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، پاکستان، هند، عراق و ترکیه شاهد برگزاری ویژه برنامه‎های نوروزگاه خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، گفت: از عموم مردم فرهیخته استان دعوت می‎شود تا در برگزاری این رویداد مردمی شرکت کنند، زیرا آیین‎های نوروزی، آیین‎های مردمی هستند و سازمان میراث فرهنگی در تلاش است تا علاوه بر ایجاد بستری مناسب برای معرفی آیین‎های نوروزی شرایطی را فراهم کند که مردم بتوانند در کنار محوطه‎های تاریخی خود آیین‎های نوروزی را برگزار نمایند و با شادی و امید به استقبال نوروز بروند.

کد خبر 517250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =