خانه ملت نوشت ، رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر افزایش بودجه بیمه ها بیش از نرخ تورم، گفت: افزایش جزیی بودجه سازمان های بیمه گر مانع از تحقق مشارکت آنها در جبران رشد تعرفه ها می شود.

رسول خضری با اشاره به اینکه بودجه بیمه سلامت در سال آینده 12 درصد و بودجه بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح در سال 95 ، 16 درصد افزایش داشته است، گفت: به دلیل آنکه تورم بالای 12 درصد است، میزان افزایش بودجه سازمان های بیمه گر در سال آینده منصفانه نیست، حتی اعتبارات حوزه سلامت که قرار بود بالای 12 درصد رشد داشته باشد، تنها 7.5 درصد افزایش پیدا کرده؛ همچنین بودجه عمومی کشور فقط 8.2 درصد نسبت به سال 94 رشد داشته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش جزیی بودجه سازمان های بیمه گر مانع از تحقق مشارکت آنها در جبران رشد تعرفه ها می شود، افزود: به طور حتم بودجه بیمه ها باید چندین برابر نرخ تورم رشد داشته باشد، بنابراین افزایش بودجه سازمان های بیمه گر زیر نرخ تورم به اجرای تعهدات آنها ضربه وارد می کند؛ از این رو سازمان های بیمه گر به شرطی می توانند به تعهدات خود عمل کنند که نرخ رشد آنها فراتر از تورم باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای اجرای صحیح طرح تحول سلامت بازنگری در نرخ تعرفه ها صورت گرفت، تصریح کرد: به طور قطع تاکنون رشد بیمه ها متناسب با رشد تعرفه ها نبوده و ادامه این روند باعث می شود که سازمان های بیمه گر به تعهدات خود عمل نکرده و پرداخت بدهی آنها به بیمارستان ها و مراکز درمانی با تاخیرهای چند ماهه روبه رو شود.

خضری با بیان اینکه مبنای سازمان های بیمه گر در ارائه خدمات سرپایی به بیماران تعرفه بخش دولتی است، گفت: اگر خواهان ارائه خدمات بر مبنای تعرفه بخش خصوصی هستیم باید اعتبارات مناسبی را برای بیمه ها در نظر گیریم اما با توجه به اینکه رشد بودجه بیمه سلامت تنها 12 درصد است؛ نمی توان تعرفه بخش دولتی را به بخش خصوصی نزدیک کرد زیرا اعتبار مناسبی برای این کار وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه نرخ تورم بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان مدیریت و مرکز آمار بالاتر از رشد بودجه سازمان های بیمه گر بوده و عدم همخوانی میان بودجه بیمه ها و نرخ تورم مشکلات بسیاری را به وجود می آورد؛ واقعیت آن است که بیمه ها باید تا حدی کارآمد و با کیفیت باشند که حلقه واسطه میان پزشک و بیمار توسط بیمه ها مدیریت شود.

 

کد خبر 503992

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =