به گزارش مهر، عضو کمیته آب اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: انتقال آب در پروژه بهشت‌آباد مختص اصفهان نیست بلکه این انتقال آب برای فلات مرکزی از جمله یزد، کرمان و حوضه زاینده‌رود انجام می‌گیرد.

لطف‌الله ضیایی اظهار داشت: اجرای طرح بهشت‌آباد و انتقال آب بر خلاف اعتقاد اشتباه مخصوص اصفهان نیست بلکه این طرح برای انتقال آب به فلات مرکزی اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: فلات مرکزی شامل یزد، کرمان و حوضه‌زاینده‌رود است.

عضو کمیته آب اتاق بازرگانی استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از آب که وارد حوضه زاینده‌رود می‌شود به منظور تامین ۲۳۷ میلیون متر مکعب آبی است که وزارت نیرو به استان چهارمحال‌ و بختیاری‌ تخصیص داده و هم اکنون برداشت و مصرف می‌شود.

وی اعلام کرد: با این انتقال آب حقابه‌ حقابه داران، سهم آبه بران و حقابه زیست محیطی تالاب که در حال حاضر صرف تعهدات دولت می‌شود به صاحبان حق برگردانده می‌شود.

ضیایی با اعلام اینکه جایگزین شدن لوله به جای تونل بهشت آباد تنها به علت آرام کردن مردم چهارمحال بختیاری از نگرانی است، ادامه داد: مردم چهار محال و بختیاری معتقد هستند که اگر انتقال آب در طرح بهشت آباد از طریق لوله انجام گیرد باعث خشک شدن چاه‌ها و چشمه ها می‌شود اما این در حالی است که در تکنولوژی جدید احداث تونل اگر با آب‌بندی کامل انجام گیرد هیچ نگرانی و ترسی در زمینه خشک شدن چاه‌ها و چشمه ها ایجاد نمی کند.

تصمیمات گرفته شده کارشناسی نیست

وی با اعلام اینکه با احداث لوله به جای تونل هیچ تفاوتی در انتقال حجم آب صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: تنها تفاوتی که با این جایگزینی صورت میگیرد صرف بالای هزینه‌های انرژی و بهره‌برداری نسبت به تونل است و تخریب و آسیب‌هایی که با احداث لوله به محیط زیست وارد می‌شود.

عضو کمیته آب اتاق بازرگانی استان اصفهان دلیل کند پیش رفتن پروژه بهشت آباد را نرسیدن اعتبارات مکفی برای این طرح دانست و گفت: انتظار می‌رود دولت با تامین هزینه‌های کافی اجرای طرح را سرعت ببخشد.

وی با بیان اینکه ما همه باید پیرو مصوبات و دستورالعمل وزارت نیرو باشیم، ادامه داد: هر چند تصمیمات گرفته شده کارشناسی نیست اما نباید سرباز زد تا کار پیش رود.

عضو کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرد: در حال حاضر پروژه بهشت آباد متوقف نیست اما احتیاج به تامین اعتبار دارد تا ادامه یابد و در حال حاضر مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =