نیروگاه خورشیدی با مشارکت یک شرکت خصوصی از کشور جمهوری چک در استان کرمانشاه احداث می شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری در جلسه انعقاد تفاهم نامه این طرح بر ضرورت تغییر رویکرد استان برای دستیابی به برق مصرفی از طریق استفاده از انرژی های پاک تاکید کرد.
هدایت حاتمی افزود: امروزه در بسیاری از نقاط جهان، از سیستمهای فتوولتائیک و به عبارتی برق خورشیدی برای صرفه جویی در نحوه تولید برق و نیز در کاربردهای خارج از شبکه و سیستمهای قابل حمل استفاده می شود چرا که این کاربردها با توجه به عدم امکان انتقال شبکه سراسری برق به برخی نقاط و بویژه عدم توجیه اقتصادی و فنی برای در اختیار قراردادن شبکه 20 کیلوولت برای مناطق مختلف راه حل مناسبی بوده و توجیه اقتصادی نیز در این زمینه دارد.
وی همچنین حفظ منابع تجدید ناپذیر و ذخیره آنها، عدم ایجاد آلودگی هوا، تامین روشنایی در مناطق دورافتاده و مکان­هایی که ارزش سیم و کابل­ کشی ندارند، کاهش بسیار زیاد هزینه های تعمیر و نگهداری، صرفه­جویی بسیار در هزینه برق مصرفی و نصب آسان در هر محل را از جمله ویژگی های این سیستم خواند و ادامه داد: مصمم هستیم که با تعمیم این مدل در نقاط مختلف استان، کرمانشاه را از نظر تولید برق از انرژی های پاک در کشور سرآمد سازیم.
سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری در ادامه با اشاره به اینکه سیاست مدیریت ارشد استان استفاده از توان تشکل های مردم نهاد همچون اتاق تعاون و اتاق بازرگانی برای مشارکت کردن در چنین طرح های مهمی می باشد، گفت: هدف از این نشست نیز نهایی کردن تفاهم نامه احداث نیروگاه 50 مگاواتی و تولید پنل های خورشیدی توسط یک شرکت خارجی از کشور چک می باشد که قرار است با مشارکت بانک کشاورزی، سرمایه گذار خارجی، اتاق تعاون، شرکت های برق منطقه ای و توزیع این مهم را به سرانجام رساند.
حاتمی در پایان از تمام دستگاه های مرتبط همچون منابع طبیعی و صنعت، معدن و تجارت خواست که برای عملیاتی نمودن این پروژه نهایت تلاش را بعمل آورند.
این پروژه برای اولین بار با اعتباری بالغ بر70 میلیون یورو قرار است که ظرف مدت 20 ماه در یکی از مناطق استان کرمانشاه احداث و به تولید برسد.

کد خبر 478206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =