با جدی‌تر شدن بررسی عملکرد رییس 5 ماهه سازمان هواپیمایی احتمال بازگشت کاپیتان خانلری به سازمان هواپیمایی کشوری جدی‌تر شد.

روزنامه جهان اقتصاد نوشت:

درپی تشدید نارضایتی از سیستم مدیریتی سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین عدم اجرای دستور وزیر راه و ترابری از سوی نخجوانی، بحث برکناری وی از ریاست این سازمان جدی‌تر شد. 56 ماه پیش بود که وزیر راه‌وترابری یا بهتر بگوییم سید مهدی هاشمی قائم مقام وقت وزارت راه‌وترابری پروژه تغییر و تحول مدیریتی در وزارت راه و ترابری را کلید زد و ایلخانی یکی از مدیران فنی سازمان هواپیمایی که در آن زمان نماینده وزارت اطلاعات در سازمان معرفی شد جایگزین کاپیتان خانلری رییس سازمان هواپیمایی شد.

فردای همان روز بود که هواپیمای تهران-قرقیزستان در زمین‌های قزوین به زمین خورد و اولین سانحه بعد از تغییرات مدیریتی سازمان را ثبت کرد، هر چند که عمر سرپرستی ایلخانی بر این سازمان کوتاه بود اما دو سانحه مهم در زمان سرپرستی وی موجب شد تا اقدامات مثبتش بر این سازمان رنگ و بویی جدی به خود نگیرد و مجددا سید مهدی هاشمی گزینه جدید خود یعنی رضا نخجوانی را، این بار با نام رییس بر این سازمان نشاند تا شاید اوضاع هوایی کشور مناسب شود.

رضا نخجوانی که سابقه دو سال و نیم درمدیریت کیش ایر را تنها در کارنامه خود ثبت کرده در طی 5ماه گذشته نتوانتسه است آنچه را که مد نظر وزیر راه و ترابری بود را محقق کند و منجر شد تا نارضایتی از سیستم مدیریتی سازمان هواپیمایی تشدید شود.

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک نهاد بین‌المللی همواره از سازمان‌هایی بوده که نه تنها باید به وزیر پاسخگو باشد که باید به سازمان مادر خود یعنی ایکائو پاسخ‌گو باشد.

عملکرد نخجوانی درمواجه با حادثه هواپیمایی تابان و نواختن سیلی در گوش عبدالله‌پور مدیر عامل شرکت تابان درحضور نمایندگان مجلس، سکوت در برابر سوانح هوایی شرکت ایران‌ایر و ایرتور و واکنش در برابر عملکرد برخی ایرلاین‌ها موجب شد تا نخجوانی کارنامه موفقی را از خود بر جای نگذارد که البته واکنش نخجوانی در مواجه با دستور بهبهانی برای عذرخواهی ازمردم موجب شد تا بحث برکناری نخجوانی از سوی مقام عالی وزارت قطعی شود.

البته برخی نماینده‌های مجلس موضوع سیلی نخجوانی بر گوش عبدالله پور را حتی به عنوان یکی از گزینه‌های مدنظر برای استیضاح وزیر عنوان می‌کنند که این امر خود دلیلی بر نظر مثبت وزیر برای برکناری نخجوانی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش تاکنون ایلخانی و خانلری دو گزینه جدی برای جایگزینی نخجوانی عنوان شده‌اند که البته عابدزاده مدیرعامل هواپیمایی آسمان نیز گزینه دیگری است که معرفی شده است.

تاکنون نخجوانی تنها با بیان این که دو هفته مرخصی گرفته‌ام واکنش خاصی در خصوص احتمال تغییرش نشان نداده است.

کد خبر 47245

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =