کاپیتان قدیمی،مشاور عملیاتی شرکت کیش ایر می گوید:"پرواز به موقع از فوردگاه مهرآباد پرواز می کند و پس از یک ساعت و نیم حوالی فرودگاه شیراز قبل از اینکه بخواهد در فرودگاه شیراز فرود آید دچار نقص فنی می شود ."

کاپیتان قدیمی مشاور عملیاتی شرکت کیش ایر در برنامه کوچه رادیو ایران،درباره دلیل تغییر مسیر هواپیمای تهران- گفت: پرواز شماره 7513 هواپیمایی کیش دیروز در تاریخ 9/12/88 به صورت برنامه ایی قرار بود در مسیر تهران- جهرم و شیراز و بلعکس پرواز انجام دهد اما به دلیل فیزیک و ویژگی های خاص فرودگاه شهرستان جهرم به نحوی است که امکان سوخت گیری در آن نیست،مجبور شدیم برای اینکه پرواز را برقرار کنیم یک توقف بین ایستگاهی در فرودگاه شیراز داشته باشیم.

وی در ادامه درباره جزئیات پرواز این طور توضیح داد: پرواز به موقع از فوردگاه مهرآباد پرواز می کند و پس از یک ساعت و نیم حوالی فرودگاه شیراز قبل از اینکه بخواهد در فرودگاه شیراز فرود آید دچار نقص فنی می شود و باعث ترک برداشتن شیشه کناری کابین خلبان بوده است و خلبان مجبور می شود طبق دستور العمل عملیاتی که دارد هواپیما را به سمت جزیره کیش به دلیل دارای مرکز تعمییرات ادامه مسیر می دهد.

مشاور عملیاتی شرکت کیش ایر دلیل اینکه هواپیما در شیراز نشست را عنوان کرد و گفت:با توجه به وضعیتی که به وجود آمد از لحاظ عملیاتی شرایط حادی نبوده است که نیازمند به فرود اضطراری باشد ولی از طرف دیگر از نظر مشکل فنی که برای هواپیما ایجاد شده است و برای تعمیر شیشه ناچار بوده که خود را به پایگاه تعمیراتی برساند و چون این امکان در فرودگاه شیراز نبود و نیز از طرفی دیگر اگر کاپیتان قصد فرود در فرودگاه شیراز می گرفت تاخیر بسیار بیشتری ایجاد می شد و با این کار که هواپیما به سمت کیش برود تمام تدابیر اندیشیده شده بود که با پرواز جایگزین دیگری به سمت مقصد خود حرکت کردند.

کاپیتان قدیمی معتقد است امکان تجهیز تمام فرودگاه ها نیست زیرا در آن صورت باید همه فرودگاه ها را برای مراکز تعمیراتی همه شرکت ها مانند فوکر، ایرباس، بوئینگ و ... آماده کنیم و این اتفاقات معمولاً به ندرت در صحنه هواپیمایی می افتد

کد خبر 47241

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس پرواز IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
    0 0
    ببینید وقتی گفته میشه Windshield ترک خورده باید دید کدوم لایه اون دچار چنین حادثه ای شده. Windshield ها معمولا دارای 3لایه هستند.outer Pane,Middle Pane,Inner Pane که مهمترین لایه Middle Pane هستش.که معمولا آسیبی نمیبینه.و اکثر اوقات این Outer Pane هست ترک میخوره یا اتفاقات دیگه براش پیش میاد. اینکه این هواپیما بجای شیراز به کیش رفته از لحاظ ایمنی هیچ مشکلی نداره و از نظر فشار کابین و ارتفاع از سطح دریا مفیدترین کار ممکن انتخاب شده است.