دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب "ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) در داخل شبکه زیرساخت کشور برای ارائه خدمات مبتنی بر IP" خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، علي‌اصغر عميديان گفت: اين مصوبه به منظور شفاف‌سازي كيفيت خدمات در مقابل هزينه آن و رعايت حقوق مشتركين در حوزه خدمات مبتني بر IP كه از سوي شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان متولي ارائه خدمات در بالاترين سطح، ارائه مي‌شود، در كميسيون تصويب شده است.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي افزود: موافقت‌نامه سطح خدمات (SLA) قراردادي دوجانبه بين شركت ارتباطات زيرساخت و خدمت گيرنده است كه براساس توافق و به منظور تضمين پارامترهاي كيفيت خدمات توافق شده، منعقد مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه در قرارداد SLA بايد كيفيت سطح خدمات، نحوه اندازه‌گيري تخطي از سطح خدمات و ضمانت‌هاي اجرائي آن تعيين شود، گفت: در مصوبه كميسيون مواردي مانند قطع شدن خدمات، كاهش كيفيت خدمت، خرابي، متوسط زمان بازيابي يا تعمير، ميزان دسترس‌پذيري، نرخ اتلاف بسته‌ها، تاخير، نوسانات تاخير، زمان كاهش سطح كيفيت خدمات و نحوه اندازه‌گيري و محاسبه تمامي اين موارد تعريف و پيش‌بيني شده است.

عميديان تصريح كرد: براساس مصوبه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات شركت ارتباطات زيرساخت موظف است به منظور پاسخگوئي در زمان مناسب، يك مركز پاسخگوئي با تعداد خطوط و اپراتورهاي پاسخ‌دهنده كافي ايجاد كند و حداكثر تا شش ماه پس از ابلاغ مصوبه، سامانه‌هاي اندازه‌گيري كيفيت و مديريت و پايش موافقت‌نامه سطح خدمت و ارائه دسترسي به خدمت‌گيرندگان را راه‌اندازي كند.


5656

 

کد خبر 468836

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =