دنیای اقتصاد نوشت:دیروز در خبرها آمده بود که تعدادی از کارگران خودروسازی کشور با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی، از اهالی بهارستان خواسته‌اند تا فکری به حالی کمپین «خودرو نخرید» کنند؛ زیرا در صورت ادامه قهر مشتریان با بازار خودرو، اشتغال آنها به خطر افتاده و موجی از بیکاری، «جاده مخصوص» را فرا خواهد گرفت.

هر چندگاه تجمع‌هایی در مقابل مجلس صورت می‌گیرد و تجمع دیروز نیز از این لحاظ، غیر‌طبیعی به نظر نمی‌رسد، اما پرسش اینجاست که چطور می‌شود کارگران صنعت خودرو، حساسیت و خطر «تحریم خودروهای داخلی» را لمس کرده‌اند، اما وزارت صنعت و خودروسازان، چندان نمی‌خواهند زیر بار اهمیت این موضوع (قهر مشتریان با بازار خودرو) بروند؟

مگر می‌شود تولید خودروسازان ناگهان از روزی پنج هزار دستگاه به زیر 4هزار و3 هزار دستگاه برسد و آنها کک شان هم نگزد؟

چطور امکان دارد رکود، شانه‌های خودروسازی کشور را به حد شکستن، سنگین کند و جاده مخصوصی‌ها به‌روی خود هم نیاورند که فروش‌شان به مشکل خورده و در حال بازگشت تدریجی به دوران افت تولید هستند؟

هرچند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اتاق فکر کمپین خودرو را مخالفان دولت تشکیل داده‌اند، اما حتی به فرض قطعیت این موضوع، باز هم نمی‌توان عقب ماندگی‌های کیفی خودروهای داخلی و قیمت بالا (نا متناسب با کیفیت) آنها را انکار کرد.

به‌عبارت بهتر، کمپین کار هر کسی باشد (از ضد انقلاب گرفته تا مخالفان دولت و مردم عادی)، نمی‌توان بر نارضایتی عمومی از خودروسازی کشور و کم و کاست‌های کمی و کیفی آن چشم بست و واقعیت‌ها را ندید.

البته به‌نظر می‌رسد خودروسازان بهتر از هر کسی پیغام مشتریان مبنی‌بر اینکه «دیگر دوران خرید خودروهای کم کیفیت و گران به پایان رسیده است» را فهمیده‌اند، منتها یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند واکنشی به این ماجرا نشان داده و خود را از مهلکه رکود برهانند. کارشناسان بر این باورند که هم خودروسازان و هم وزارت صنعت،معدن و تجارت، طی دو سه ماه گذشته (دوران شکل‌گیری کمپین «خودرو نخرید» و تشدید رکود بازار)، علاوه‌بر اینکه از یک سری اقدامات غافل ماندند، اشتباهاتی نیز مرتکب شدند و در صورت ادامه این وضع، بیش از اینها زیان خواهند دید.

 

به اعتقاد کارشناسان، کم‌کاری‌های خودروسازان و وزارت صنعت را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد، که مهم‌ترین آنها، کم توجهی به خواسته مشتریان است. اگر کامنت‌ها و پیام‌های کمپینی مردم را در شبکه‌های اجتماعی مرور کنیم، به‌خوبی متوجه می‌شویم که بزرگ‌ترین خواسته آنها کاهش قیمت در کنار افزایش کیفیت است. عباراتی مانند «نمی‌خریم تا ارزان شود» و «خودرو کم‌کیفیت سوار نمی‌شویم»، نشان می‌دهد مشتریان ایرانی مطالبه‌ای تاریخی از خودروسازان دارند و حق خود می‌دانند که خودرویی با قیمت و کیفیت مناسب سوار شوند.

 

از طرفی، وقتی مشتریان در پیام‌های خود، خودروهای داخلی و خارجی را با یکدیگر مقایسه می‌کنند، حرف شان این است که میان کیفیت و قیمت خودروهای خارجی تناسب برقرار است، اما در خودروهای تولید داخل نمی‌توان نسبتی منصفانه در سطح کیفی و قیمت را لمس کرد.

در این شرایط، خودروسازان باید فکری به حال این خواسته مشتریان می‌کردند و با پذیرفتن انتقادات (حداقل در ظاهر)، از برنامه‌های خود برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت می‌گفتند. با این حال، خودروسازان نه‌تنها چندان حرفی از افزایش کیفیت و کاهش قیمت نزدند؛ بلکه صحبت از گران کردن محصولات شان به میان آوردند و این بزرگ‌ترین اشتباه آنها بود.

 

به باور کارشناسان، خودروسازان نباید در دورانی که افکار عمومی از کیفیت و قیمت محصولات آنها به شدت شاکی هستند و بازار را تحریم کرده‌اند، از افزایش قیمت می‌گفتند؛ زیرا این اقدام بیش از پیش لج مشتریان را درآورد.

کارشناسان معتقدند بهترین راهکار در این دوران، ارائه و بازتعریف برنامه‌های خودروسازان برای افزایش کیفیت در کنار کاهش قیمت خودروهای پر سود بود. به اعتقاد آنها، خودروسازان باید ضمن عذرخواهی بابت سطح کیفی پایین و قیمت بالای محصولات شان، ابتدا مشتریان را مطمئن می‌کردند که در حال افزایش کیفیت محصولات خود هستند و در ادامه و تا حد امکان، قیمت خودروهای پر‌سودشان را پایین می‌آوردند و تخفیف‌هایی برای فروش در نظر می‌گرفتند.

 

هرچند خودروسازان پی‌در‌پی تاکید می‌کنند که امکان کاهش قیمت وجود ندارد، اما وقتی فروش به مشکل خورده و اثر منفی آن به تولید رسیده، کاهش قیمت (در حد امکان، نه به آن میزان که در کمپین‌ها مطرح می‌شود)، می‌تواند گرهی از گره‌های فعلی غول‌های جاده مخصوص را بگشاید.

البته قطعا انتظار نمی‌رود خودروسازان مثلا قیمت پراید را به 7 میلیون تومان برگردانند یا پژو 206 را 15 میلیون تومان بفروشند (زیرا هزینه‌های تولید به هیچ وجه چنین اجازه‌ای نمی‌دهد)، اما کم کردن از سود (حداقل برای مقطع فعلی)، می‌توانست و می‌تواند تا حدی خشم مشتریان را از کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل، فرو بنشاند.

17302

کد خبر 459511

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    209 6
    خرید خودرو صفر ممنوع.
    • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      20 1
      الكى شلوغ نكنين ، آقا با اين بازارى كه براى خودرو تو ايران هست همه ى غول هاى خودروساز جهان دوست دارن بيان تو ايران با نيروى كار ايرانى توليد كنن ، دولت هم مى تونه اونارو مجبور كنه از قطعه ساز داخلى قطعه بگيره ، قطعه ساز داخلى هم مجبوره قطعه با كيفيت توليد كنه ، اين باعث مى شه ايران خودرو و سايپا به اميد خدا از رو زمينومحو شن و دست از سر ملت بردارن ، كلى هم مشكل بى كارى حل مى شه ، مردمم مجبور نيستن ماشين خارجى به سه برابر قيمت سوار بشوند ، قشنگ به همون قيمت واقعي ماشين هاى با كيفيت سوار مى شن
  • بی نام IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    222 1
    مدیران این شرکتها مشتی آشغال هستند
  • هما A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    199 0
    کاش کمپین دوچرخه سواری و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی رو هم راه بندازیم...هم برای خودمون خوبه هم محیط زیست
    • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      145 0
      دقیقا، آفرین
  • علی RO ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    133 1
    مدیران نالایق و بیسواد و رانتمفت خوار شرکتهای خودرو سازی هم کمپین را درک کرده اند ولی در راستای سنت همیشگی و جاافتاده حیله گری و فریبکاری و عوامفریبی در جامعه که دلیل اصلی آن ناآگاهی مردم از حقوق خود و وجود انبوه مخاطبان ساده دل و ساده لو در جامعه است به دنبال آن هستند که به جای پاسخگویی به توقعات و مطالبات واقعی و حقه آحاد جامعه, کارگران خودروسازیها را رو در روی مردم قرار دهند تا با مظلوم نمایی و تحریک احساسات مردم, کارگران را متضرر واقعی این کمپین معرفی کنند و با این روش به جای حل معضل صورت مسئله را به نفع خود تغییر دهند؟؟؟
  • بی نام IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    148 2
    من که تا وقتی قیمت خودروها به قیمت 5 سال پیش برنگشته ازشون هیچی نمیخرم؛ فوقش ماشین کارکرده 10 سال پیشو میخرم.
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    121 1
    اين که کارگران رفتن در مجلس در واقع فيلم جديد خودروسازانه که ميخوان به اين شکل هم به مجلس هشدار بدن تا نمايندهاى دلسوز رو دلسرد کنن هم يه کار تبليغاتى باسه خودشون باشه که يعنى اگه ما نباشيم همه بيکار ميشن بياييد بخريد .در واقع اين حرکت شروع چرخش مديران صنعت خودرو وآدرس مجلس رو همونا به کارگرا دادن شک نکنيد.
  • amir IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    114 2
    آقا اینقدر جوش نزنین ، پراید بیشتر از 7 میلیون نمی ارزه . حالا هی بگین هزینه‌های تولید به هیچ وجه چنین اجازه‌ای نمی‌دهد
  • بی نام A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    82 0
    متاسفانه پشت خودروسازان گرم به انحصار در بازار و حمایت های دولتی و حمایت از به اصطلاح تولید ملی است. فکر نکنم هدف این کمپین زیان رساندن به کارکنان و کارگران این شرکت ها باشد و با کمی فکر کردن می فهمیم که چه خدمتی به آنها می کنیم. اگر شرکت های بزرگ خودروسازی در ایران کارخانه کاملا مستقل تاسیس کنن احتیاج به نیروی کار دارند و قطعا از این عزیزان استفاده خواهد شد.
  • بی نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    79 0
    اگر مردم خودروی روز دنیا با اون قیمت رو سوار بشن، اینقدر که بنزین صرفه جویی میشه... میتونن حقوق نصف این کارگر ها رو بدن... از طرفی چرا جلوی خودروساز خارجی رو میگیرن که میخواد کارخانه راه اندازی کنه داخل کشور؟؟؟ میدونید چرا، چون سود آقایون که عمدتا از مدیران میانی این کارخانه ها هستن و شرکت به اصطلاح قطعه سازی زدن از بین میره...
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    11 86
    خوب وقتی دولت پشتشونه تو یه بازار انحصاری از چی بترسن. کافیه دولت تعرفه واردات رو ببره بالا که احتمالشم زیاده اونوقت کل کمپین میشکنه.
  • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    102 1
    خون بهاي مردم شده حقوق كارگران خودروسازها
  • بی نام A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    75 0
    از بس که این خودروسازهای داخلی پررو تشریف دارند .
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    67 3
    این کارگران وقتی داشتن با بی مسولیتی کار میکردنند چرا به فکر نبودند من چند سال پیش سایپا 141 گرفته بودم یکی از درهاش در پراید معمولی بود. خوب این دیگه تقصیر همون کارگر بی مسولیته نه ک دیگه
  • سروش A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    73 2
    سئوال : مردم باید خودرو بخرند تا کارگرابیکارنشوند یا مدیران باید به فکر افزایش کیفیت خودروها باشند . ؟این تجمع هم ترفند همون مدیرا هست برای جلب ترحم مردم برای کارگرای خودروساز . چراکارگرا به کاخهائی که مدیرانشون توش زندگی میکنند اعتراض نمیکنند . پول حق وحقوق اونا و کیفیت خودروها تو حسابهای بانکی همون کاخ نشیناست
  • ميثم بدون شرح A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    61 0
    ما همچنان نمي خريم اين صنايع اگر كيفيت و مديريت داشتند اولا تو 40 سال وضعشون اين نبود دوم با گذشت 40 سال مي فهميدن كه چطور بايد با مشتري رفتار كنند الان كاملا باورم شده كه مسئولان خودروساز واقعا توهم اين رو دارن كه ارباب مشتريان هستند و هر چي اونا بگن بايد انجام شه
  • محمد IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    61 2
    من و ما همگی میگیم بازم نمیخریم و نخرید باشد که رستگار شویم..
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    50 1
    اونا هم فهمیدن ولی بجای کاهش قیمت ،برای مردم شاخه و شونه می کشن .نعمت بخش چند روز پیش فرمودن مردم پشیمون می شن.ایشاا..اگه مردم ادامه بدن معلوم می شه کی پشیمون میشه
  • بی نام A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    49 0
    سالهاست شرکتهای خودرو ساز ایران، به بهانه حفظ چند هزار اشتغال، از رانتههای اساسی برخوردار شده اند و هیچگاه به فکر ارتقا ندیریت و کیفیت و راندمان نبوده اند. حقوق این چند هزار شاغل مربوط به خودرو سازی را میتوان از محل صرفه جویی بنزین و کاهش تعداد دیه ها داد.
  • بی نام IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    52 1
    بتاز تا بتازیم . من یکیش هستم هیچ مشکلی با دولت ندارم به این دولت رای دادم مشکلم اول از همه قیمت ماشین های آشغال و 30 سال از رده خارج هست و دوم کیفیت خیلی پایین یارو قطعه آهنی ساخته اندازه پلاستیک کره ای یا فرانسوی استحکام نداره تمام این افراد از این مشکلات مینالند و ربطی به مخالفان یا موافقان ندارد. قیمت و کیفیت را درست کنید تا براتون معلوم بشه.
  • رضا A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    46 1
    سالها به مردم بی احترامی کردند و با تولیدات بسیار بسیار ضعیف و بد به شعور انها شک نمودند ولی بالاخره تاوان این کج رفتاری را پس خواهند داد درود به هموطنانی که پیام خود را به این تولید کنندگان گاری و فرغون دادند
  • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    49 1
    مدیرا نگران نیستند خودرو سازی هم تعطیل بشه یه جای دیگه مدیر میشن
    • بی نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
      12 0
      مدیران قبلی هم باید پاسخگو باشن
  • بی نام IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    50 1
    خوابيده را ميشود بيدار كرد اما كسي كه خودش را به خواب زده هرگز
  • مجید IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    53 2
    هر وقت پراید شد 4 میلییون اونوقت شاید به خریدنش فکر کردیم. نه به خرید خودرو داخلی تا آخر ادامه دارد. نیازی به خودرو ساز قاتل نداریم.
  • بی نام IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    44 2
    اندکی صبر سحر نزدیک است.
  • بی نام IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    40 1
    وقتی که دولتی باشی و پشتت به دولت و حمایت های او گرم، خب معلومه ککت هم نمی گزه اما وقتی واقعا خصوصی شدی اونوقت روی ریال ریالت حساب می کنی و کاری می کنی که اول همه مشتری ازت راضی باشه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    32 2
    نه خودروسازان نگران باشند و نه مدیران خودروسازی کافیست استانداردهای جهانی را رعایت کنند آنگاه کمپین غیر فعال میشود حاضرم قسم بخورم
  • بی نام A1 ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    43 0
    درست است که خودروسازی ما به درد زباله دانی میخورد ولی بعضی مسایل از فرهنگ غلط کارگریست من دو بار ماشین صفر خریدم هر دوبار روغن دفرنسیال از روز اول از نصف هم کمتر بود شل بودن پیچها و ... تقصیر کارگر هم هست فرهنگ کار غلط است
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    45 1
    یه بنده خدایی عذرخواهی کردگفتن ناشی ازجوونی وبی تجربگی بوده معذرت خواهی کرده واقعامدیران خودروسازخیلی پرروهستن خیلی
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    41 1
    وقتي عضئ انجمن خودرو سازي در تلويزيون ميگه 40 قيمت خودرو بابت سود وام هايي هست كه خودرو سازها گرفتند يعني قيمت واقعي 60 اين مبلغ هست. خودرو سازها كه كلي سهام و زمين دارند بفروشند و قرض بانك ها را بدهند تا مجبور نباشند روي قيمت ماشين بكشند. شركت هاي زيانده و كارخانجات برون مرزي زيانده را تعطيل كنند تا انباشت زيان و سوء مديريت شان را از جيب مردم نگيرند. اينها حداقل كاري هست كه ميشه در عرض 6 ماه انجام داد. خودرو سازي بايد خصوصي واقعي شود و گرنه درست نمي شود.
  • افشین A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    43 1
    هرجا کم اوردین بندازین گردن مخالفان، تولید بی کیفیت رو مگه میشه کتمان کرد ،ولی خدا ازتون نگذره تو همین چند روز بیش از 100 نفر درتصادفات آخره شهریور فوت کردن ، ایا به این موضوع فکر کردین که شاید نفره بعدی تصادفات کی می تونه باشه، چرا باید این ادم ها باید بخاطر عدم ایمنی و استاندارد بودن ماشین هاشون الان بین ما نباشن ؟ واقعا بازم تقصیره کمپین و کشورهای خارجیه،
  • بی نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    39 2
    آقا جان نمیخریم زور که نیست حاظریم خودرو خارجی دست دوم و سوم بخریم ولی خودرو داخلی نخریم تا زمانی که خودروسازان رسما از مردم عذرخواهی نکنن و فکری به حال کیفیت محصولاتشان انجام ندن
  • هلیل رودی A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    32 0
    کیفیت و قیمت مکمل همدیگر هستند با این وصف اگر قیمت کاهش می دادند و و تغییری در بهبود کیفیت نبود باز مردم آگاه و عاقل نمی خریدن و همچنین بالعکس، نخواهیم خرید، نخواهند خرید.
  • بی نام A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    31 0
    بالاخره که چی خوب نیارن پایین نمیخریم
  • مروت نایبی IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    35 0
    خواهشا شما هم از توصیه های ریاکارانه دست بردارید "کم کردن از سود حداقل برای مقطع فعلی"
  • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    32 2
    البته قطعا انتظار نمی‌رود خودروسازان مثلا قیمت پراید را به 7 میلیون تومان برگردانند یا پژو 206 را 15 میلیون تومان بفروشند زیرا هزینه‌های تولید به هیچ وجه چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.... خبر انلاین اصلن ازت انتظار نداشتم..... دیگه همه میدونن قیمت تموم شده ی پراید 3 میلیونه 206 هم 8 میلیون تو دیگه چرا؟ والا بعد از این همه سال 206 تو کشور سازنده اصلیش این قیمت نیست و سال به سال که ماشین های جدید میاد از قیمت تولیدات سال قبل کم میشه ولی تو ایران چی؟
  • سعید A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    34 0
    حیف کامنت هارو چاپ نمیکنی وگرنه میدیدی نظر مردم درباره پایین اومدن قیمت و دلایلی که باید این قیمت ها نصف بشه رو میدید
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    23 0
    این کارها وحل این بحران متفکر و متخصص اقتصاد لازم داره که در این صنعت تا کنون وجود چنین افرادی مشاهده نشده وگرنه بحران تا به این حد پیش نمیرفت
  • شهروند IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    27 0
    تو کشوری که سیستم حمل و نقل عمومی درستی نداره قیمت خودروها یا باید منطقی بشه یعنی متناسب با درامد اقشار متوسط جامعه یا خودروسازها جمع کنن برن. بعدش هم مشکل تنها قیمت بالای خودروها نیست بلکه خدمات پس از فروش هم افتضاحه. بنده یه خودرو چینی دارم به این نتیجه رسیدم اگر 30 درصد ایراداتش بخاطر چینی بودنش باشه 70 درصدش مال مونتاژ بدش تو کشور ماست.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    28 0
    کاش راهکار اصلی که تعطیلی کامل این صنعت آلوده به خون مردم و در نهایت محاکمه و مجازات عاملین این قتل عام چیزی در حدود پانصد هزار نفر و شاید بیشتر را بیان میکردید .
  • emad IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    28 0
    به نظر شما اگر خود ما مردم دست به كار نشيم اينا تا كي ميخان به توليد امثال پرايد ادامه بدن؟ جند سال بايد بگذره تا يه خودرو استاندارد جايگزين بشه؟
  • کوروش IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    30 0
    سلام لطفا بحث خرید خودرو صفر ممنوع را سیاسی نکنید هیچ ربطی به دولت یا مخالفان دولت یاهر گروه دیکری نداره .من شخصا به اقای روحانی رای دادم ولی اگه الان دولت هم بخواد ما مردم خرید خودرو ممنوع کردیم .بیکاری کارگران هم بهونه نکنید که مردم دلسوزی کنند
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    29 0
    اینا چاپ کن، این روزنامه فکر کرده با بچه طرفه، نه غزیز جان قیمت ها باید به اندازه جهانی بشه هرچند این لگنا را کسی تو دنیا نمی خره که جهانی باشه به هرحال تابلوست که این هربه جدیده که از این طریق با مطالبی دوپهلو کمپین را بشکنند
  • محمود احمدی IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    29 1
    در همه جای دنیا حق با خریدار و مصرف کننده است و خودروسازان داخلی در جهت مشتری مداری حرکت می کنند و با کتمان واقعیت های موجود ضنعت خودرو که عمده ترین آنها کیفیت پائین و قیمت بالا می باشد دارند تیشه به ریشه خود می زنند و با مردم لجبازی میکنند و مردم هم با نخریدن خودروی صفر جواب دندان شکنی به آنها می دهند.
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    30 0
    البته قطعا انتظار نمی‌رود خودروسازان مثلا قیمت پراید را به 7 میلیون تومان برگردانند یا پژو 206 را 15 میلیون تومان بفروشند زیرا هزینه‌های تولید به هیچ وجه چنین اجازه‌ای نمی‌دهد... از کیفیت قطعات و ادوات مشخصه که چقدر هزینه تولید بالاست.دنای42 تومنی دستگیره درش از آشغالترین جنس ساخته شده که قطعا توی یک سال اول استفاده میشکنه حتی یدکشم نایابه... همین دیروز توی سایت معتبر خوندم بیشتر ضرر خودرو سازها بخاطر سرمایه گذاری و ساخت کارخونه توی کشورهای اطراف مثل آذربایجان بود که با شکست مواجه شدن طلبشون رو هم طرف مقابل نداده حالا پول نادانی مدیران عزیز رو مردم باید متحمل بشن.
  • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    31 0
    اگه قراره اونا برن در مجلس و اعتراض کنن پس مردم داغ دیده که با یه تصادف ساده و ضعیف بودن بدنه خودرو جان عزیزشون از دست دادن هم باید برن اعتراض که قطعا تعدادشون خیلی بیشتر از کارگرای خودروساز.در ضمن با شرکتهای خارجی قرار داد ببندند وخودروهای خارجی با کیفیت بیارن مونتاژ کنن مشکل اونا هم حل میشه.هرچند بعید میدونم کار مونتاژ هم بلد باشن درست انجام بدن
  • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    38 0
    وقتی ورشکست شدن درک میکنن
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    29 0
    قيمت مناسب ..كيفيت عالي تا خريداري كنيم ..نه اينكه 40 تومان پارس بخري 8 بار گيربكس عوض كني ودرست نشه من شخصا راضي نيستم اين همه پولو اين كيفيت افتضاح
  • نسل دو سر سوخته DE ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    29 2
    نمیخریم خودروی آشغال بی کیفیت گرون قیمت نمیخریم سالهاست دارند با جان و مال مردم بازی میکنند ، ککشون هم نمیگزه اینها از داعشی ها بدترند سالانه بیش از 20 هزار کشته جاده ای داریم نه جاده درست و حسابی داریم و نه ماشینهای محکم و استاندارد که حداقل تعداد کشته ها کم شوند خبرآنلاین من یه کلیپ دارم پراید تیبا در عراق 900 دلار خریداری شده. اونوقت در ایران 25میلیون؟ اگه خواستی پیام بده تا برات بفرستم اینقدر هم طرفداری این دو خودرو ساز قاتل هم نکنید پراید همون هفت میلیون تومان هم براش زیاده
  • صادقی A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    26 0
    مدیران سرهم بند باور دارند قیمت خودرو برابر با کیفیت آن است بنابراین هیچ انتقادی نمی پذیرند و وقعی نمی نهند وپاسخگوی مافوق هستند که فوق العاده حقوق را از آنان می گیرند
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    27 0
    من تصمیم گرفتم هیچ زمانی خودرو ایرانی نخرم
  • بهروز IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    28 0
    کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده... خبر آنلاین اگه با اسم من مشکل نداری چاپ کن
  • جوادی IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    28 0
    هرچند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اتاق فکر کمپین خودرو را مخالفان دولت تشکیل داده‌اند . . این چه حرفیه دیگه کدوم کارشناس گفته ؟؟؟؟ وقتی تو تحریمها خودرو رفت بالا ، حالا هم مردم انتظار دارن بیاد پایین.همین.
  • طولابي IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    29 0
    مهم اينه كه خود مسئولين هم در واقع موافق اين ركود و هر چه بيشتر شدن آن در اكثر زمينه ها هستند كه خود بهترين سرگرمي و مانع براي آرامش و زندگي فارغ از دغدغه معمولي است
  • بهنام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    27 0
    اینم فیلمی که مدیران کارگران را تشویق به تجمع در جلوی مجلس میکنند مگه سالیانه این همه خانواده بی سرپرست میشوند به جایی بر می خوره
  • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    20 0
    سوال خیلی خوبی بود ... پرسش اینجاست که چطور می‌شود کارگران صنعت خودرو، حساسیت و خطر «تحریم خودروهای داخلی» را لمس کرده‌اند، اما وزارت صنعت و خودروسازان، چندان نمی‌خواهند زیر بار اهمیت این موضوع قهر مشتریان با بازار خودرو بروند؟
  • سیا A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    23 0
    مردم نتها خودرو تولیدی از ایران خدرو نمیخرند بلکه خودرو های وارداتی شرکت ایران خودرو بنام اسکالا و کپچر را هم نخواهند خرید
  • بی نام EU ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    17 9
    قیمت رو کم نمیکنن چون انحصار دارن. الان هم خیلی فروششون کم بشه به دولت فشار میارن که تعرفه واردات رو ببره بالاتر. فکر میکنید بین ما مردم و این غول های بی شاخ و دم دولت طرف کی رو میگیره؟
  • امیر پیلن پیشی A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    27 0
    من تا کاهش قابل ملاحظه قیمت و افزایش قابل ملاحظه کیفیت صورت نپذیزه خودرو صفر نمیخرم...جالا شما فرض کنید کل کارکنان این دو تا فرغون ساز کارشون نصف بشه ده برابر بشه کلا بیکار بشن هیچکدوم از این حالتها تاثیری نداره..نمیخرم
  • حمید RO ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    36 0
    با عرض معذرت از گارگران این صنعت ،مردم دیگر چاره ای جز این کار ندارند چون دیگر خودروسازها کارد را به استخوان رسانده اند.هر چه داد زدیم گران است ،کیفیت ندارد گوش مسئولان کر بود .حالا یا کل سیستم صنعت خودروسازی را درست می کنند،یا باید در این صنعت قتل و جنایت را تخته کنند.گوشهایتان اگر کر مادرزاد هم باشد کاری می کنیم که این صدا برای دهه های بعد هم به خوبی شنیده شود و مانند چماقی بالا سر خودروسازها باشد.
  • مهاوي اهوازي A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    35 0
    وماهمچنان پشت هم وباقدرت به خريد خودروي قاتل وبي كيفيت ايراني وچيني نه ميگيم،ماميتوانيم
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    30 0
    خواسته مردم خیلی عجیب و غریب نیست، لازم هم نیست پراید رو 7 میلیون بدن، به همون قیمتی که به عربها و عراق و سوریه و اینجور جاها میفروشن، به مردم کشور خودشون هم به همون قیمت بدن
  • بی نام RO ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    30 7
    موضوع اینجاست که مدیران بدبخت خودروسازی هم کاره ای نیستند آب از سرچشمه گل آلوده
  • سالار IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    27 0
    هیچ اتاق فکری درکمپین تحریم خودروی صفر وجود ندارد.بلکه یک مطالبه عمومی است مردم درامد خودشان رامحاسبه میکنند وقیمت خودرو درایران وکشورهای دیگر راهم می بینند.وخودروی گران وبی کیفیت نمیخرند
  • علی RO ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    28 0
    ی بار امدیم زندگی کنیم با ارامش نه اینکه شما خودرو سازان و خیلی های دیگه ادم کشی راه بندازین مگه شما کی هستین که زندگی ماها رو دارین نابود میکنید
  • رامین A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    38 0
    من الان حدود چند ماه است پیاده روی میکنم تا قیمت پایین بیاد / هیچ هم ککم نمیگزد و تا کاهش پیدا نکنه نمیخرم . خیلی ها هم میبینم نمیخرند و منتظرند . به امید پیروزی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    27 0
    بجای نگرانی کار گران محترم که در این امر صد در صد بیگناه هستند مدیران نالایق این صنایع باید بر کنار شوند و از افراد لایق با برنامه های عملی و مناسب ساختار این شرکتها باز سازی بشود . چین الگوی خوبی است اصلا لازم نیست ما خود را محدود به ساخت بی کیفیت ترین و فرسوده و بی مصرفترین خود رو ها بکنیم یا اینکه از قطعه سازان چینی قطعات بی کیفیت وارد بکنیم . بهتر است مدیران لایق بیایند و از مونتاژ خودروهای مناسب و با کیفیت شروع و بتدریج در زمینه طراحی و قطعه سازی با کیفیت وارد شوند و این امر با حفه بازی و تبلیغات و مفت خوری مدیران نالایق بدست نخواهد آمد
  • وحید A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    11 7
    سلام . کمپین حرف مفته که آقایون در آوردن از خودشون حقیقت اینه که مردم دیگه جنس بنجولشون و نمی خرن . بهنظرمنهمینکارمنداهم درصدی مقصر هستند .آیاخوشون از کارخودشون تو مدت گذشته رضایت دارن ؟ وجدانن رضایت دارن
  • مردم IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    25 0
    ببنيد دوستان خودرو سازان بايد كيفيت خودور خود را جهاني كنند قيمت خود را هم مناسب كنند كشورهاي خارجي جان و مال مشتري برايشان با ارزش و با اهميت است براي همين خودرويي توليد مي كنند كه از نظر جاني و مالي براي مشتري خوب باشد و به قول خودرو سازان خارجي هميشه حق با مشتري هست الان هم خودرو سازان داخلي بيايند يك فكري براي خودروي خود كنند كه بايد چيكار كرد كه خودور داخلي فروخته شود مثلا كيفيت خودرو را به استانداردهاي جهاني نزديك كنند و قيمت آنرا هم مناسب كنند در ضمن الان قيمت و كيفيت خودروي داخلي مناسب نيست و بايد خودور سازان يك فكر اساسي بكنند.
  • متين A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    3 0
    چرا پول انصراف ملت و سود مشاركت را نميديد ؟ قطعا در خصوص دير كرد پرداخت و در قبال اين توليدات بي كيفيت و از همه مهمتر در قبال جان مردم مسئول هستيد.
  • حرف حساب RU ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    13 0
    بلکه دلار میشد ۶۰۰۰ تومن اونوقت اینا میخواستند پراید را ۴۰ میلیون و پژو را ۷۰ میلیون بفروشند مشکل اصلی در سقوط ارزش ریال است و تا تقویت نشود نه تنها خودرو و ملک در رکود میماند بلکه حتی چیپس و پفک هم خریداری ندارد
  • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    8 0
    کمپین باید برای اینترنت راه بیفته و مردم مخابرات رو تحریم کنن واقعا داغون شدیم با این قیمتها چه خبره اخه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    4 0
    اینم بازی جدید میخوان مجلس بگه خودرو ارزون نمیشه مردم مجبور شن بخرن...
  • رامین A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    4 0
    من نمیدونم دیگه چطوری میشه مطالبات خودمون در مورد خودرو از دولت خواست.دولت باید بدونه که مشکل اصلی مردم با مدیرای سفارشی و بی عرضه و بی فکر دولتی هست و مشکل اصلی با نحوه ی اداره ی این دو شرکت هست.
  • محسن فتاح زاده IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    2 0
    الكى شلوغ نكنين ، آقا با اين بازارى كه براى خودرو تو ايران هست همه ى غول هاى خودروساز جهان دوست دارن بيان تو ايران با نيروى كار ايرانى توليد كنن ، دولت هم مى تونه اونارو مجبور كنه از قطعه ساز داخلى قطعه بگيره ، قطعه ساز داخلى هم مجبوره قطعه با كيفيت توليد كنه ، اين باعث مى شه ايران خودرو و سايپا به اميد خدا از رو زمينومحو شن و دست از سر ملت بردارن ، كلى هم مشكل بى كارى حل مى شه ، مردمم مجبور نيستن ماشين خارجى به سه برابر قيمت سوار بشوند ، قشنگ به همون قيمت واقعي ماشين هاى با كيفيت سوار مى شن ، فقط تنها مشكلى كه پيش مياد اينه كه يه مشت مدير بى سواد نا لايق از كار بى كار مى شن و ميرن يه نهاد ديگه رو بد بخت مى كنند
  • طیب IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    4 0
    اگه در این دو تا کارخونه ی یغلوی ساز تخته بشه حتی یک کارگر هم بیکار نمیمونه. بذارید چهار تا خودرو ساز سر و پادار بیان سرمایه گذاری و شروع به کار کنن. خیلی بیشتر از این دو تا اشتغال ایجاد میکنن.
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    5 0
    امکان کاهش قیمت وجود ندارد امکان خرید خودرو هم وجود ندارد
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    5 0
    کاش ایران به تجارت جهانی گات بپیوندد تا این به اصطلاح خودرو سازانمونتاژ کاران وارد رقابت شوند و این ملت از تکنولوژی روز دنیا استفاده کند.واقعا چقدر خون به دل این ملت شریف کردند.یعنی خون این انسانهای بی گناهی که توسط این خودروسازها ریخته شده به گردن چه کسی است؟
  • حسین IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۱
    2 0
    من موافق و طرفدار سرسخت دولتم ولی با کمپین نخریدن خودرو موافقم...بحث دولت نیست،بحث یه عمر تحمل نالایقی خودروسازان داخلیست،تازه اقایون طلبکار ملت هم هستن،این مافیای صنعت خودرو کاری کرده بودن که وقتی به نمایندگی مراجعه میکردی برا گارانتی خودرو خراب جوری برخورد می کردن که انگار قاتل روبروشون وایساده...خون مردمو تو شیشه کردن اینا،بزار ادم بشن.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین