رهبران جنبش حماس تاکید کردند که اقدام پلیس دبی‌ در افشای‌ دست داشتن یکی‌ از مسئولان نظامی‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در ترور محمود المبحوح،

از بنیانگذاران گردان‌های‌ شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی‌ حماس نشانگر این واقعیت است که همکاری‌ سرویس‌های‌ اطلاعاتی‌ این تشکیلات با دشمن صهیونیستی‌ به آن سوی‌ مرزهای فلسطین اشغالی‌ نیز کشیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسماعیل رضوان، یکی‌ از رهبران حماس در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی‌ فلسطین خاطرنشان ساخت: اطلاعات نخستین نشان می‌دهد که تعدادی از مقام‌های دستگاه‌های‌ اطلاعاتی‌ تشکیلات خودگردان در این اقدام تروریستی‌ دست دارند و همکاری‌ امنیتی‌ این تشکیلات با دشمن صهیونیستی‌ از داخل فلسطین به خارج آن کشیده شده است.

وی‌ از این تشکیلات خواست تا موضع خود را در قبال دست داشتن مقام‌های نظامی‌اش در این اقدام تروریستی به صورت شفاف مشخص کند.

از سوی‌ دیگر، سامی‌ ابوزهری، سخنگوی حماس گفت که اقدام پلیس دبی‌ در افشای‌ دست داشتن یکی‌ از مسئولان نظامی‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در ترور محمود المبحوح نشانگر این واقعیت است که همکاری‌ سرویس‌های‌ اطلاعاتی‌ این تشکیلات با دشمن صهیونیستی‌ به آن سوی‌ مرزهای فلسطین اشغالی‌ نیز کشیده است.

وی‌ در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی‌ فلسطین خاطرنشان ساخت: ما در جنبش حماس از تلاش‌های‌ کشور امارات در زمینه کشف زوایای تاریک ترور مبحوح تمجید می‌ کنیم.

ابوزهری ضمن اشاره به اینکه همکاری‌ امنیتی‌ میان سرویس‌های‌ اطلاعاتی تشکیلات خودگردان و دشمن صهیونیستی‌ به آن سوی‌ مرزهای فلسطین کشیده شده است، از پلیس دب‍ی‌ خواست تا تمامی‌ افرادی‌ را که در این اقدام تروریستی‌ دست دارند تحت تعقیب و پیگیرد قرار داده و بازداشت کنند.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که به هر روی‌ و فارغ از تابعیت عاملان این اقدام تروریستی سرویس‌های‌ اطلاعات برون مرزی موساد عامل اصلی این اقدام تروریستی‌ است.

هم‌چنین صلاح بردویل، یکی‌ از رهبران جنبش حماس از جنبش فتح خواست تا پس از اقدام پلیس دبی‌ در افشای‌ دست داشتن یکی‌ از افسران ارشد سرویس‌های‌ اطلاعاتی تشکیلات خودگردان موضع خود را در قبال این اقدام تروریستی شفاف سازد.

وی‌ طی‌ بیانیه‌ای‌ ‌ضمن ابراز تاسف شدید از دست داشتن تعدادی‌ از عناصر تشکیلات خودگردان فلسطین در این جنایت از ملت فلسطین خواست تا مراتب انزجار خود از این عناصر مزدور و خائن را ابراز نمایند و آنان را به منظور مجازات به داخل فلسطین بکشند.

این مقام فلسطینی‌ هم‌چنین از پلیس دبی‌ خواست تا با حماس همکاری‌های‌ لازم را به عمل آورد و تمامی‌ اطلاعات مربوط به این اقدام تروریستی‌ را در اختیار این جنبش قرار دهد.

این رهبر فلسطینی از تمامی‌ کشورهایی که اتباع آنها در این جنایت دست داشتند خواست تا این اتباع را تحت پیگیرد قضایی قرار داده و محاکمه کنند.

 

 

کد خبر 44058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =