در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب عامل اصلی پایین بودن کیفیت خودروها کشف و رونمایی شد.

سطح توقع مردم ما از خودروهای داخلی بسیار پایین است و مردم ما کمترین توقع را از یک خودرو دارند . کمترین توقعی که مردم کشورهای دیگر از خودروهای سطح پایین دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این جمله ای بود که اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت استاندارد گفت. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب که با موضوع کیفیت تولید خودروهای داخل از شبکه دوم سیما پخش شد گفت: «تامین استانداردهای ایمنی موضوعی است که در کشورهای دیگر اگر یک درصد رعایت نشود آن شرکت اجازه تولید نخواهد داشت. چرا که با جان مردم در ارتباط است. اما در کشور ما متاسفانه با این که سطح توقع مردم بسیار پایین است اما کیفیت خودروهای تولید داخل بسیار پایین تر از سطح توقع مردم ساخته می شود.»

در این برنامه علی علیلو عضو کمیسیون صنایع مجلس و نماینده مردم شبستر با سوال از معاون کنترل کیفیت شرکت ایران خودرو خواست توضیح دهد آیا مدیران ایران خودرو حاضر هستند صبح زود به نمایندگی های ایران خودرو رفته و آمار خودروهای صفر در صف تعمیر را ببینند؟

پاسخ معاون شرکت ایران خودرو که ناگفته نماند در حرکتی شجاعانه نسبت به سایر شرکت های خودرو سازی حاضر شده بود در این برنامه چالشی شرکت کند، این بود که از این آمار که درصد کمی از کل تولید را تشکیل می دهد مطلع است.

مجتبی استادرحیمی معاون کنترل کیفیت ایران خودرو ضمن پذیرفتن کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل این امر را متوجه قطعه سازان دانسته و گفت: «خودروی تولید داخل حاصل عملکرد 60 صنعت داخلی است اگر این 60 صنعت استاندارد و کیفیت را رعایت کنند خودروی نهایی هم با کیفیت خواهد بود.»

رضا شیوا مدیر شورای رقابت که مهمان تلفنی این برنامه بود با انتقاد از کیفیت پایین و اشکالات اساسی خودروهای ساخت داخل افزایش قیمت این خودروها را بسیار ناعادلانه خوانده و گفت: «پایین بودن کیفیت این خودروها باعث شده است تا مردم ما رو به خرید خودروهای چینی آورده از خودروهای خارجی استقبال کنند.»

در ادامه برنامه علیلو نماینده مردم شبستر با طرح این سوال که چه معنی دارد که خودرو ساز ملی ما خودروی وارداتی می فروشد تاکید کرد: « ما اگر سوال می کنیم مقابل خودروساز نیستیم ما می خواهیم تا خودروساز داخلی به کیفیت دتولید را به جایی برساند که مردم رغبتی برای خرید خودروهای وارداتی پیدا نکنند و با خرید خودروهای داخلی چرخه تولید را تقویت کنند.»

وی از معاون کنترل کیفیت ایران خودرو سوال کرد: «خودروهای ما چند استاندارد خارجی را دریافت می کند؟ و آیا استانداردهای دریافتی خودروسازهای داخلی فرمالیته است؟»

 

ادامه دارد...

 

22339

کد خبر 428893

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    4 1
    پس ما می تونیم اونایی که تاییدیه بین المللی میدن رو هم بخریم.خواستن توانستن است رو این جوری فهمیدیم
  • ایرانی A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 1
    خب اینکه اظهر من الشمسه تازه فهمیدن؟ خودروسازها جز دروغ چیزی نگفتن به ملت...
  • نادیا A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    5 0
    تا کی میخواین پراید و ماشینهای چینی بی کیفیت به مردم چند برابر کشورهای دیگه بفروشید و سود کنید تا کی مردم به خاطر شما خودروسازان در جاده ها کشته بشند؟ چرا مردم ایران نباید بنز هیوندا کیا سوار بشند؟ برای خودم متاسفم که داخل روز روشن دارن سر مردم کلاه میزارن مقصر همون مردمی هستن که این خودروها میخرند چاپ کن خبر انلاین
  • بینام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 0
    بله فرمالیته هستش تازمانیکه استخدام درصنایع خودروسازی برمبنای روابط است وبراشون مهم نیست که طرف درزمینه باخودرودارای تخصص باشد روال همینه وفرمالیته است اگراستخدام درخودروسازی دست بنده بودفراخوان میدادم وازکسانیکه دراین زمینه تخصص داشتند ازقبیل باسوادوبی سوادبرایم فقط گزینه مهارت پرسنل مهم بود استخدام میکردم ومیدیدیم که نتیجه چه میشد
  • پویان A1 ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    2 0
    عدم استانداردسازی پروسه های مونتاژ وعدم کنترل کیفیت از مبدأ تامین کننده قطعات در تولید انبوه مانند شرکت های خودرو ساز باعث بروز مشکلات کیفی به طور نوسانی و گسترده می شود. متاسفانه اشتباهات هنری فرد اولین انبوه ساز دنیا در 80 سال پیش داریم تکرار می کنیم. باید روی کارخانه تویوتا و موفقیت سیستم تولیدی اش مدیران ما مطالعه بیشتری داشته باشند. قابل توجه آنکه روش تولیدی و مدیریت کیفیت تویوتا تولید ناب امروزه به عنوان استاندارد انبوه سازان غربی درآمده است و ما بجای یاد گیری هنوز در حال درجا زدنیم
  • سعید A1 ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    3 0
    ایکاش تو این برنامه ها زمان رو بیشتر و آزادتر بکنن و شاهد نتایج هم باشیم این برنامه ها واقعا نتیجه ای ندارن اگه این درصد معیوب تو تلیدات واقعا پایینه خوب ایرانلگن بیاد عوضشون کنه یا اگه میگن کیفیت رو به بالا هست گارانتی محصولات رو مثل بیشتر کشورها تا 150000 کیلومتر بکنن
  • دانشجوی دکترای مدیریت A1 ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
    5 0
    دلیل ریشه ای و بنیانی تر عدم وجود رقابت در این صنعت در نتیجه تعرفه بالای گمرکی هست. اگر خودروسازان تهدیدی از سمت رقبا حس نکنن،‌در طبیعی‌ترین عکس العمل، به چنین اقداماتی دست خواهند زد. اما اگر تهدید رقبا جدی باشه این اقدامات، توسط خریداران به زودی شناسایی خواهد شد و خودروسازان برای حفظ خود چاره ای جز افزایش کیفیت و کاهش قیمت نخواهند داشت.
  • بی نام A1 ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    3 0
    ماشين صفرو از نمايندگي سايپا تحويل گرفتم متوجه شدم كولرش گار نداره دوباره وقت اينترنتي گرفتم رفتم نمايندگي عظيم زاده ميگند حتما بايد ببريد نمايندگي مركزي تا گاز با گارانتي تزريق شه. حالا جالبه من دو سال پيشم يه ماشين صفر از سايپا گرفتم همين مشكلو داشت بردم نمايندگي كوثر كه يه نمايندگي عاديه واسم گاز با گارانتي تزريق كرد. منظور اينكه اينا دارند توي خدمات دهي پسرفت ميكنند نه پيشرفت.
  • بی نام A1 ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    3 0
    اين موضوعات خيلي ديگه خز شده كلا ديگه اميدي به خودروساز داخلي نيست تكرار نكنيد
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 1
    آقای نماینده یک سوال خودروی شخصی شماچیست
  • اردشیر IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    1 0
    آقا من نبودم دستم بود تقسیر آستینم بود بابا آخه اگر شما خواستت از قطعه کالای با کیفیت وخوب باشه اونم مجبور میشه تولید کنه ولی مشکل اینجاست برای خودرو ساز قیمت پایین حرف اول رو میزنه نه کیفیت بعدش چه بر سر مشتری خریدار میاد خدا عالمه به نظر میاد اینا فقط به هر قیمتی که شده میخوان خط از تولید متوقف نشه و خودرو از رمپ کارخونه بره تو پارکینگ مشتری بعد میگن چرا این خودروهای چینی دارن جولان میدن....
  • امین A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
    3 1
    این برنامه ها و مناظره ها دیگه جز خنده چیزی برای مردم نداره
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    2 0
    مگه کم مهندس و طراح و آدم فنی با مهارت و کاربلد تو کشور داریم؟ پس چرا اونارو بکار نمی گیرین؟