معاون فنی و عمرانی فرمانداری کرج، در جلسه پیشگیری، مقابله و ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: در این کارگروه تاکید بر پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز است و در صورتی که عوامل بازدارنده شامل اطلاع رسانی درخصوص قوانین و موارد تعیین شده قانون برای برخورد با متخلفین به خوبی انجام نشود، دستگاه های مسئول با حکم قضایی اقدام به برخورد قانونی با متخلفین خواهند نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه کرج، محمدصادق تله کو در این جلسه با اشاره به نقش مهم گشت های کنترل و نظارت در مقابله با تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز تصریح کرد: گشت های نظارتی باید پیشگیری را در دستور کار قرار دهند ، از ایجاد ابنیه ی غیرمجاز جلو گیری نمایند و با مسئولیت بیشتری نسبت به ارائه گزارش تخلفات ساخت و ساز عمل نمایند.
این مسئول در خصوص برخورد با تخلفات ساخت و ساز افزود: دولت با همکاری قوه ی قضائیه برای مقابله با متخلفان ساخت و ساز غیر مجاز عزم جدی دارد و نسبت به اجرای قانون با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد.
معاون فرماندار کرج در ادامه به ضرورت قانون مداری شوراهای اسلامی تاکید کرده و گفت: هرگونه ساخت و ساز در زمین های خارج از بافت روستاها باید توسط دهیاری ها و اعضای شوراهای اسلامی مربوطه به دستگاه های ذیربط گزارش شود تا اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی افزود: همچنین ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها، اراضی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و حریم شهرها بایستی توسط دستگاهای ذیربط نظارت شود.
تله کو اضافه کرد: برای موثرتر بودن روند پیشگیری، بازنگری طرح های تفصیلی در روند مقابله با تخلفات نقش مهمی دارد.
مدیرروستا، معاون خدمات شهری شهرداری کرج نیز از فعالیت 190 نفر در گشت های نظارتی مناطق 12 گانه ی شهرداری و اختصاص 77 دستگاه خودرو برای گشت زنی خبر داد.
در این جلسه بخشداری مرکزی، دادگستری، اداره ی منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نیز گزارش های عملکرد خود در خصوص آزادسازی منابع طبیعی و حریم ها را ارائه دادند. ضمن اینکه از سوی ادارات حاضر در جلسه، پیشنهادهایی برای ایجاد تعامل بهتر میان دستگاه های مسئول در موضوع مقابله با ساخت و ساز مطرح شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =