فارس نوشت:

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی به جای استفاده از تعلیل از تبلیغ استفاده شده است، گفت: اگر دانشگاه‌ها اصلاح شوند جوامع نیز اصلاح خواهند شد.

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام سیدحسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور با وی، بیان کرد: عموم مردم و گروه فرهیختگان دو بخش اصلی جامعه ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

وی با تاکید بر استفاده از آموزه‌های اسلام برای پیشبرد اهداف انقلاب اضافه کرد: فرهیختگان جامعه در مراکز علمی تعلیم و تعلم را دنبال می‌کنند و این قشر جامعه نباید در بحث‌های فقهی و غیر فقهی دچار نادانی و جهل شوند، زیرا گمراهی این افراد سبب گمراهی توده مردم خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: امروزه در جامعه اسلامی تبلیغ‌های نادرست سبب شده مردم به فرهنگ‌های ناپسند روی آوردند و در جامعه اسلامی به جای استفاده از تعلیل از تبلیغ استفاده شده است.

وی با بیان ویژگی‌های تبلیغ و تاثیرات آن در جامعه مطرح کرد: رشد فرهیختگان و توده مردم با تعالیم فرهنگی نیازمند حوزه‌های علمیه پر محتواست به همین علت دانشجویان و حوزویان در دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید از دیدگاه مدرک‌گرایی پرهیز کنند.

آیت‌الله جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: تبلیغ دروغ و فحشا در جامعه سبب آلوده شدن آن خواهد شد اما اگر تبلیغ به صورت مناسب از معارف اسلامی برگرفته باشد می‌توان به دستاوردهای حائز اهمیتی دست پیدا کرد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جوامع تاکید کرد: اگر دانشگاه‌ها اصلاح شود جوامع نیز اصلاح خواهند شد و برای تحقق این امر باید در استفاده از تبلیغ به جای تعلیل پرهیز کنیم.

این مفسر برجسته قرآن کریم به آشنا کردن مردم با پستی‌ها و نادرستی‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در نهاد مردم خوبی‌ها را قرار داده است اما امروزه مردم با وجود وسوسه‌های شیطان به سمت گمراهی‌ها هدایت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر در گسترش فرهنگ اسلامی میان حرف متولیان این امر تناقض وجود داشته باشد به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید، خاطرنشان کرد: حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید فرهنگ محور شوند.

 

23503

کد خبر 377130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    3 0
    احسنت
  • مهدیار A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    3 0
    باید آثار گرانسنگ این انسان بزرگ را بخوانید تا حلاوت سخنش شما را شیفته کند .