فارس نوشت:

عضو ناظر شورای رقابت از بررسی مجدد قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند.

عیسی امامی در واکنش به اعلام قیمت‌های جدید خودرو از سوی شورای رقابت و نارضایتی مردم، مجلس و دولت از این قیمت‌ها گفت: با توجه به اعتراض مجلس، دولت و مردم، حتماً در جلسه بعدی شورای رقابت موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها را مطرح خواهیم کرد.

او با بیان اینکه موضوع قیمت جدید خودروها در شورای رقابت پیگیری خواهد شد، گفت: در فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شده، موضوع آپشن‌های خودرو نیز مطرح شده است، ولی باید دید آیا خودروهای تولیدی به استانداردهای لازم رسیده‌اند، یا خیر و علاوه بر این، ارائه خدمات پس از فروش این خودروها در چه سطحی قرار دارد.

امامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته، خودروسازان هیچ‌وقت نتوانسته‌اند، جلب رضایت عمومی داشته باشند، گفت: تولیدات این شرکت‌ها پاسخگوی نیاز مردم نیست و کافی است که تعرفه‌ واردات خودرو برداشته شود، تا هیچ کدام از خودروهای داخلی قابلیت رقابت با خودروهای وارداتی را نداشته باشند.

او گفت: اگر دولت قصد دارد که از صنعت خودرو حمایت کند و این صنعت را حفظ کند، باید بخشی از مسئولیتش را بپذیرد، نه اینکه هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کند.

عضو ناظر شورای رقابت گفت: دولت یا باید از سر صنعت خودرو دست بردارد و یا اینکه این صنعت با خودروهای وارداتی رقابت کند و در صورتی که توان رقابت ندارد، زمین بخورد و مانند خیلی از صنایع دیگر از چرخه تولید خارج شود.

او با بیان اینکه اشتغال‌زایی موجود در صنعت خودرو باعث شده، تا این صنعت برای دولت اهمیت داشته باشد، گفت: خودروهای داخلی نه از کیفیت مطلوب برخوردارند و نه خدمت‌دهی مناسبی دارند.

امامی با بیان اینکه قیمت‌های جدید اعلام شده برای خودرو اقناع کننده نیست، گفت: نه اهل فن و نه مصرف کننده، هیچکدام از این قیمت‌ها راضی نیستند و دولت نیز اگر قصد حمایت از صنعت خودروسازی را دارد، باید طوری این کار را انجام دهد که هزینه بی‌مورد به مصرف کننده منتقل نشود.

امامی توضیح داد: خودروسازان در بسیاری از موارد تقسیم سود کرده‌اند و یا با استفاده از وام‌های بانکی، در جاهایی دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ولی نباید هزینه این مسائل به مصرف‌کننده تحمیل شود و قیمت خودرو افزایش یابد.

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان به دنبال سند‌سازی و پنهان‌کاری هستند، گفت: در ارائه اطلاعات باید شفافیت وجود داشته باشد، تا به طور واقعی در مورد قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.

به گفته امامی، حمایت معنوی دولت از خودروسازان باعث شده تا این گروه به دلخواه خود عمل کند.

او در پایان در مورد ایرادات موجود در قیمت‌گذاری الزامات قانونی مانند استاندارد یورو 4 و نصب ایربگ بر روی خودروها نیز گفت: این مسئله قابل تأمل و پیگیری است و در شورای رقابت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

17231

 

کد خبر 364862

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی RO ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    19 0
    برداشتن تعرفه با یک جدول زمانی میتواتند یک فرست باشد برای رشد خودرو ساری و این صنعت را در این مدت زمان وارد رقابت با بازار جهان می کند کاری که 20سال پیش باید می شد و نشد ولااقل حالا این کار را بکنید در غیر این صورت حرکت بعدی مردم تعطیلی این صنایع است چون فقط ضرر است
  • سعید A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    14 0
    بچه گول میزنین مگه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    29 0
    آقا بزارین هر چ قدر دلشون میخواد قیمت گذاری کنن ولی بازار رو آزاد کنین
  • بی نام DK ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    26 0
    شمارو به خدا این صنعت رو بسپارید به یکی دو تا از این خودرو سازهای درست حسابی دنیا اینجوری اشتغالش هم از بین نمیره. اگر ما اینکاره بودیم بعد از 50 سال وضعمون این نبود
  • من IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    8 0
    آفرین
  • محمدرضا ترابی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    17 0
    خدایی .... این همه پول بدی و ماشین مستعمل بخری .... یک پراید نو از شرکت سایپا خریدم ...فردای روز خریدن ماشین به کارواش بردم ...لاستیک زیر پایی ماشین که خواستم بشورم ...یک دفعه از وسط پاره شد .... خدایی به این هم میگن ماشین .....
  • دایم IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    1 0
    دولت کمک نکند به خودروسازان و واردات را آزاد کند و تعرفه کمرکی را 10 در صد قیمت کارخانه ای اعلام کند ،دیگر راه سوءاستفاده گران قطع خواهد شد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین