قدردانی رئیس مجلس از مسئولان نمایشگاه کتاب / در مراسم اختتامیه چه گذشت؟

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وزیر ارشاد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدعباس صالحی در این مراسم اظهار کرد: «نمایشگاه کتاب یک اتفاق بزرگ فرهنگی است که همه اهالی فرهنگ را به دور خود جمع می‌کند.» (اینجا)

نمایشگاه کتاب تهران فرصتی برای تکریم اهالی قلم است

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آیین اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای تکریم اهالی قلم خواند. (اینجا)

نمایشگاه کتاب تهران نشان‌دهنده نهاد و سرشت ملت ایران است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این رویداد فرهنگی را نشان‌دهنده نهاد و سرشت ملت ایران خواند و از برگزارکنندگان نمایشگاه قدردانی کرد. (اینجا)

درخواست معافیت ناشران از مالیات

در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مدیر مسئول انتشارات قدیانی با بیان اینکه این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای فرهنگی ایران است، یادآور شد: «دائماً از سوی ناشران و نویسندگان با شعارهایی مواجهیم که در آنها خواهان تبدیل نمایشگاه به فضایی هستند که در آن امکان فروش آثار وجود نداشته باشد.»

نادر قدیانی افزود: «این در حالی است که تمامی نمایشگاه‌های معتبر کتاب به جز نمایشگاه فرانکفورت و بولونیا، کتاب‌های ناشران را برای فروش عرضه می‌کنند. ما خواهان یافتن فضایی مناسب برای برگزاری دائمی نمایشگاه کتاب و خاتمه بحث در مورد چگونگی برپایی و فضای نمایشگاه هستیم.»

وی ادامه داد: «اتحادیه ناشران تنها مرجع قانونی صنف ناشران بوده و هست، اما متاسفانه قانونگذاران همیشه درهای اتاق‌هایشان را به روی این اتحادیه بسته‌اند. در سال 80 ناشران و کتابفروشان بنا به قانون، از مالیات معاف شدند. در سال گذشته، بحث معافیت قانون این صنف ابلاغ شد و طی دستور رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، کلیه اختیارات مربوط به امور مالیاتی به اتحادیه ناشران واگذار شد، اما با وجود تشکیل کارگروهی برای پیگیری معافیت ناشران از مالیات، رسیدگی به این موضوع هنوز عملیاتی نشده است. البته ما هنوز خواستار رسیدگی و اعلام معافیت ناشران از مالیات هستیم.»

عکس: شبستان

5858

کد خبر 354311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =