ضرورت دارد در نمایشگاه کتاب، سالنی به "معرفی کتاب" اختصاص یابد که حسب رسانه های نوشتاری و مجازی و دیداری و شنیداری، به روش های مختلف، کتاب هایی با موضوع های متفاوت، معرفی شود.

قانون، وکلا و پزشکان و سردفتران دفاتر اسناد رسمی و سردفتران ازدواج و طلاق را ممنوع کرده است که شغل و فعالیت صنفی شان را تبلیغ نمایند. اما پرسش این است؛ "کتاب" که خود، مهم ترین رسانه ی فرهنگی است، چرا تبلیغ نمی شود؟

چرا رادیو و تلویزیون و مطبوعات و دیگر رسانه ها، ابزار رسانه ای در اختیار خود را از معرفی کتاب، به نحو شایسته ی فرهنگ این مرز و بوم و بایسته ی مقررات و قوانین جاری، دریغ می دارند!؟

 چه نیک است که اگر تا کنون، سالن "معرفی کتاب" در نمایشگاه های کتاب نبوده یا در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منظور نشده، در این نمایشگاه، برپا شود.

یادآور می شود منظور پیشنهاددهنده از "معرفی کتاب"، تازه های کتاب و مانند آن، نیست. دقیقاً سالنی با این عنوان اختصاص یابد که حسب رسانه های نوشتاری و مجازی و دیداری و شنیداری، هم شیوه های معرفی کتاب را به نمایش بگذارد و هم به روش های مختلف، کتاب هایی در همه ی زمینه ها و با موضوع های متفاوت، به نحو مطلوب و جذاب، معرفی شود.

هرچند که نگارنده، اعتقادی به برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مصلی ندارد ولیکن به عنوان مثال، رادیو فرهنگ، در نمایشگاه، فعال تر ظاهر شود.

 

...................................

یادآوری: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مقرر است در روزهای 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار ‌شود. 

 

کد خبر 348184

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =