۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
تکنیک‌های برقراری ارتباط موثر با دیگران

نویسنده کتاب معتقد است که توانمندسازی اشخاص و آموزش فراگیر مهارت‌های ارتباط مؤثر با دیگران، به گسترش مهرورزی و صلح و صمیمیت در جامعه منجر می‌شود.

کتاب «اصول و تکنیک های برقراری ارتباط موثر با دیگران» نوشته قادر باستانی از سوی انتشارات ققنوس به چاپ سوم رسید. این کتاب که در حوزه علوم ارتباطات اجتماعی و براساس نظریه «منبع معنی» مهدی محسنیان راد تالیف شده است، ارتباطات میان فردی را دستمایه توصیه‌های کاربردی می‌کند که بر اساس پژوهش‌های علمی به اثبات رسیده و مهارت ارتباط با دیگران را تحت تاثیر مثبت قرار می دهد.

ارتباطات میان‌فردی شامل ارتباط کلامی، ارتباط غیرکلامی، برخورد اول و ارتباط با خود، از مباحث مهم مطرح شده در این کتاب است. اصول و تکنیک‌های کاربردی درباره اثرات مثبت‌اندیشی، الگوهای ارتباطی، خانواده موثر، ارتباط اداری موثر و مذاکره موثر نیز مباحث دیگر این کتاب را تشکیل می‌دهد.

نویسنده کتاب در مورد اهمیت مهارت ارتباط با دیگران گفت: ارتباط، فرایندی پویا و پیوسته مبتنی بر همگرایی و اعتماد متقابل است که در آن با استفاده از گفتار، نوشتار، علائم و رفتار، فکر، پیام و یا اطلاعات مبادله می‌شوند. ارتباطات سنگ بنای جامعه انسانی و سرچشمه فرهنگ و موجب تکامل آن است و فضای اجتماعی مورد نیاز را برای زیست انسان‌ها فراهم می‌آورد و بالطبع ارتباط با دیگران، یک نوع مهارت است، که انسان را در موقعیت ممتاز و بهتری قرار می‌دهد و دستیابی به سعادت و موفقیت را آسان‌تر می‌سازد.

کتاب در دوازده فصل با عناوین «ارتباط»، «معنی چیست؟»، «ارتباط کلامی»، «ارتباط غیرکلامی»، «ارتباط با خود»، «نخستین برخورد موثر»، «مثبت‌اندیشی»، «الگوهای ارتباطی»، «ارتباط اداری موثر»، «خانواده و ارتباط موثر»، «ارتباط نوشتاری موثر»، «مذاکره موثر» و «تکریم ارباب رجوع» تدوین شده ‌است.

کتاب «اصول و تکنیک‌های برقراری ارتباط»، با تکیه بر نظریه «منبع معنی»، تنها نظریه ارائه شده توسط یک دانشمند ایرانی که در مراکز بزرگ علمی دنیا مورد بحث قرار گرفته و در سازمان یونسکو به ثبت رسیده‌ است، در پی ارایه الگویی کاربردی در بهبود ارتباط میان‌فردی است. نویسنده کتاب معتقد است که توانمندسازی اشخاص و آموزش فراگیر مهارت‌های ارتباط مؤثر با دیگران، به گسترش مهرورزی و صلح و صمیمیت در جامعه منجر می‌شود.

چاپ سوم این کتاب که به عنوان منبع درسی ارتباطات انسانی در دانشگاه جامع علمی و کاربردی معرفی شده و تدریس می شود، در 414 صفحه و قیمت 15هزار تومان از سوی نشر ققنوس منتشر شده است.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    2 3
    این نوع کتابها باید بر اساس دین و مسلک هر ملت و دولت متفاوت از هم باشد. کتاب ارتباط روسی با ارتباط ایرانی متفاوت است.