سید عزتالله ضرغامی اعلام کرد: اولویت اصلی رسانه ملی، اجرای موفق طرح هدفمندی یارانههاست. رسانههای مکمل به متن نیاز دولت بپردازند و از حاشیهپردازی پرهیز کنند.
سی و پنجمین نشست افق رسانه با موضوع «دین در رسانه» و با حضور برنامهسازان و مدیران صداوسیما در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
این نشست همچنین با حضور عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان همراه بود.
در این نشست رییس سازمان صداوسیما با اشاره به جایگاه این رسانه در اندیشه و نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری گفت: انتظار جامعه اسلامی از رسانه ملی خود، حرکت به سمت ارزشهای متعالی دین و تربیت آحاد مردم بر اساس این آموزههاست.
ضرغامی، هنرمندی در تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم، سفارش محوری، درک صحیح از مخاطب انبوه، مرجعیت دینی رسانه ملی نزد مخاطبان، شناساندن صحیح معروف و منکر در جامعه، معرفت افزایی و عمق بخشی به اعتقادات و دانش دینی مردم، استفاده هرچه بهتر از ظرفیتهای تولیدات معارفی در سطح جامعه و مراکز دینی، «اقناع» به جای «اغوا»، مناسکسازی، نوآوری، پدیدهسازی و استفاده از پژوهشها و نظرسنجیهای دقیق برای روشن شدن نیازهای واقعی مردم را از جمله موضوعات مهم تبلیغات دینی در رسانه دانست و بر برنامهریزی جامع و متوازن برای اثربخشی ظرفیتهای سازمانی و برونسازمانی در عرصه دینی تاکید کرد.
رییس سازمان صدا و سیما اجرای موفق مرحله دوم طرح هدفمندی یارانهها را از جمله وظایف اصلی رسانه در شرایط کنونی دانست و گفت: این وظیفه صرفاً به اطلاعرسانی، محدود نمیشود، بلکه آمادهسازی افکار عمومی، خنثیسازی عملیات روانی دشمن و برنامهریزی دقیق و هماهنگ با دولت برای اجرای سیاستهای مصوب را از جمله اولویتهای برنامه سازمان رسانه ملی است. رسانههای مکمل نیز به متن نیز دولت بپردازند و از حاشیهپردازی پرهیز کنند.
ضرغامی «مقاومسازی» اقتصاد را کلید حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: تثبیت و تحکیم اصول و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی و تقویت برنامهها و اقدامات قوای سه گانه بر عهده رسانه ملی است که باید همه توانمندی در این زمینه اقدام کند.
45503
نظر شما