نادر قاضی‌پور و آصفری نماینده دیگری بودند که در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن می‌گفت.


قاضی‌پور که برای مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت پشت تریبون آمده بود، حرف‌هایش را اینطور شروع کرد: همکاران عزیز، به خاطر بهداشت درمان و جان مردم حرف‌هایم را گوش کنید. اگر این وزیر مستضعف بود هم از او حمایت میکردید یا به خاطر پول از او حمایت میکنید؟
این گفته‌های قاضی‌پور مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت. این اعتراض به جایی کشیده شد که در تذکری از این نماینده مجلس خواسته شد جمله‌‌اش را اصلاح کند و او در پاسخ به این اعتراض گفت: من عضو فراکسیون کارگری هستم و از مجلس هشتم تا امروز هوادار و طرفدار افراد مستضعف و کارگران هستم. منظور من این بود که در تمامی تصمیم گیری‌ها حق و حقوق مردم مستضعف رعایت شود. همکاران عزیز از گفته‌های من ناراحت شدند و فکر میکنند من آنها را آدم ناسالمی میدانم در حالی که اینطور نیست و من از نمایندگان که با رای واقعی مردم و به خاطر قرآن و اسلام آمده‌اند این سنگر را حفظ کرده اند تشکر میکنم و اگر از من ناراحت هستند عذرخواهی میکنم.
این نماینده آذری‌زبان در ادامه مخالفت‌هایش گفت: بحث ما بحث بهداشت، درمان و علوم پزشکی است یعنی بازی کردن با جان انسانها. ما اینجا می‌خواهیم درباره وزارتخانه ای صحبت کنیم که بسیار مهم است و در صورت اشتباهاتی مانند وارد کردن خون آلوده جان هزاران نفر ممکن است به خطر بیفتد، بیماری ایدز شیوع پیدا کند، برای یک اشتباه کوچک هزارها میلیارد هزینه شود و نتیجه ای نداشته باشد.
نماینده مردم ارومیه اضافه کرد: من راجع به جان انسانهای پاک، شجاع و ولایتمدار حرف میزنم که هر اشتباهی ممکن است آثار جبران ناپذیر برای آنها باقی بگذارد.
او ادامه داد: دکتر قاضی زاده هاشمی از کسانی است که تخصص و دانش عالی ایشان باعث میشود در بعضی جاها فعالیت داشته باشند و از وظایف اصلی وزارتخانه غافل شود به خصوص بیماران اورژانسی، تهیه مواد اولیه اتاق عمل ها، نظارت بر حوزه دارو و غذا و داروی بیماران خاص که بسیار مهم هستند.
او سپس به برنامه هاشمی اشاره کرد و گفت: ما توقع داشتیم آقای وزیر در بند هفت برنامه‌شان به نظارت، کنترل و برنامه ریزی و حق موسسات و واحدهای پزشکی و درمانی اشاره می‌کردند اما این موضوع نیامده است.
او در ادامه با بیان این که به مسائل شخصی آقای هاشمی کاری ندارم، گفت: به من گفتند در زمان جنگ کارهای خوبی انجام داده‌اید و من هرچند مسائلی دارم که بگویم اما به احترام نمایندگان مشهد که همکاران من هستند چیزی نمی گویم. شایعاتی هست که نمیگویم اما میخواهم لیست اموالتان را ارائه دهید و توضیح دهد که خمس و مالیات آنها رعایت شده یا نه تا جواب بعضی از ما داده شود.
قاضی‌پور همچنین گفت: شما گفته‌اید عدالت را رعایت خواهید کرد و سوال من این است که در تهران و مراکز استانها مراکز نیمه تمام در شهرهای کوچک کامل خواهد شد؟ در مراکز روستایی پزشک و پرستار مقیم خواهد شد؟ برنامه شما در رابطه با تهیه دارو چیست؟ به تولیدات داخلی توجه خواهید کرد؟
او با بیان این که با راه انداختن یک کمیته مشکل حل نمیشود چنانچه در زمان وزرای سابق هم حل نشد، گفت: با افرادی که در بیمارستانهای خصوصی تخلف خواهند کرد برخورد خواهید کرد؟ آنهایی که در بیمارستان‌ها به دست پزشکان کشته میشوند به شکایت خانواده هایشان رسیدگی میشود؟ برنامه شما برای تامین اجتماعی چیست؟ بیمارستانهای تامین اجتماعی را تصاحب می‌کنید یا کمکشان می‌کنید؟

آصفری نماینده مردم اراک: میدانیم که ایشان رای اعتماد می آورد اما باید مسائل گفته شود
آصفری، نماینده مردم اراک هم مخالف دیگری بود که در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت سخن گفت. او با بیان این که واقعیت این است که کسی مخالف شخصیت علمی آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نیست، گفت: کسی مخالف سابقه درخشان ایشان در بحث دفاع مقدس نیست و نسبت به رشدی که ایشان در بخشهای مقاله های مختلف و تولید علمی داشته اند کسی مخالفتی ندارد، اگر صحبتی میشود به این جهت است که مردم باید متوجه باشند که نمایندگانشان نسبت به مسائل بهداشت و درمان اطلاع دارند. با جوی که در مجلس حاکم است همه میدانیم که ایشان رای اعتماد می آورد اما باید مسائل گفته شود.
او ادامه داد: ما برنامه هایشان را که مطالعه میکردیم به مواردی اشاره شده بود اما بعضی از این موارد مغفول است که چطور میخواهد عملیاتی شود. اصل 29 قانون اساسی موضوع بهداشت و درمان را یک وظیفه همگانی مشخص کرده و موظف کرده دولت بهداشت و درمان را برای همه مردم جامعه نه فقط کسانی که در پایتخت و شهرهای بزرگ هستند فراهم کند و این اصل برای روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته هم هست. در ماده 33 قانون برنامه پنجم توسعه هم به صراحت به موضوع بهداشت اشاره شده است. همکاران ما در حوزه های انتخابیه در جریانند که بیماران خاص ما با چه هزینه ای دارو را تامین میکنند و برای تهیه یک آمپول چه مبالغ سنگینی را باید هزینه کنند؟ بعضی از این داروها برابر بیشتر از یک برج حقوق کارمندی ماست اما در برنامه از این موضوع گذشته شده و اشاره نشده چطور این موضوع تامین می‌شود.
نماینده مردم اراک ادامه داد: در بحث دو شغله بودنها واقعیت این است که وقتی به بیمارستان دولتی مراجعه میکنیم وقتی دکتر آن بیمارستان دارای یک شغل خصوصی است علیرغم این که به صراحت منع شده اما میبینیم وقتی مراجعه میشود به او آدرس مطب خصوصی داده میشود و میگوید بیا آنجا مشکلت را حل کن. تعرفه های بیمارستانی و بیمه تکمیلی هم یک موضوع جدی است ولی در برنامه آن را نمی‌بینیم.
او حرف‌هایش را اینطور پایان داد: آقای قاضی زاده به این سوالات و شبهات پاسخ دهند و اگر قانع کننده بود مدافع ایشان خواهیم شد.
23445

 

کد خبر 308163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    این قاضی پور با همه مخالفه؟؟؟ نماینده کجاست؟
    • 999999999999 A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      141 4
      از محصولی هم بیشتر پول داره؟
    • اروميه IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      32 0
      نماينده ي اروميه.
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      28 0
      توقع داريد كسي كه جز متخصصان چشم پزشك برتر دنياست وضع مالي خوبي نداشته باشه؟ خدايا خودت به اين ملت رحم كن كه همچين نماينده هاي بي منطقي داره كه انتظار دارن همه فقير باشن تا خوب باشن!
  • ابراهیم IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    250 6
    ای خداااااااااااا.این چرا با همه مخالفه.این فکر کنم یه مخالف بوده بعدا دست و پا در اورده.
    • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      17 0
      وقتی از کنار انتخابات مجلس راحت می گذریم کسانی مثل قاضی پور و زاکانی و رسایی می مونن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    141 5
    کلا چیزی یا شخصی هست که این شخص با ان مخالف نباشد؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    برای اون آقایی که نماینده ارومیه بودند با اون ادبیات ولحن واقعا متاسفم، انگار اومده بود دعوا و مثل این پشت پرده خبریه که ایشون از همه ایراد میگرفتن، یه قول دوستان با کیا شدیم 75 میلیون! خبر نظرمو سانسور نکنی!!
    • بی نام DE ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      اول باید یاد بگیریم واسه کسی با هر طرز فکری "متاسف" نباشیم.
    • سجاد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      165 5
      برای قاضی پور متاسفم برای مطرح کردن خودش از طریق پخش زنده داره انتحاری عمل میکنه دریغ از یک انتقاد منطقی و سالم خیلی فاجعه بود ما باید در انتخابات مجلس دهم 24 خرداد دیگری بیافرینیم تا نماینده های درست و حسابی از حقوق ما دفاع کنن
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    149 5
    خدایا این نماینده ها از کجا پیداشون شده!!!
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    آفرین به این نماینده...............
    • بی نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      62 9
      چی چی آفرین؟ ایشون جزو پنج چشم پزشک برتر جهان هست! باید هم وضع مالیش خوب باشه اصلا این آدم احتیاجی به وزارت نداره وزارت بهش احتیاج داره، وزارتخونه به ایشون اعتبار نمیده چون نیازی نداره، امثال ایشون هستند که به وزارتخانه اعتبار میدن.
    • محسن IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      15 3
      معلومه بهش رای دادی .
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    احمدی نژاد در عرض 5 دقیقه اونم با اون وزیرایی که تخصص نداشتن رای اعتماد گرفت اما الان..................... واقعا" برای برخی نمایندگان باید متاسف بود
    • بی نام IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      5 106
      خودتون هم خوب ميدونيد كه سطح علمي وزراي احمدي نژاد خيلي بالاتر از اين وزرا بوده.
  • nimani IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    188 2
    خمس و مالیات اموال دکتر هاشمی به نماینده مجلس چه ربطی داره؟؟ بابا نماینده باید توانایی ها ی وزیر رو سنجش کنه نه اینکه خمس اموال وزیر رو بشینه حساب کنه. وزرای قبلی رو همینطوری انتخاب کردید که وضع مملکت اینه.
  • بی نام DE ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    100 3
    درآمد دکترهای متخصص سر به فلک میکشه. اینکه عده زیادیشون داخل مافیای پزشکی هستند ، و کارهایی مثل پاسکاری مریض، تجویز داروهایی که خودشون وارد میکنن، عکس و آزمایشها در محل های خاص و ... انجام میدن توش شکی نیست. ولی به هرحال وزیر پیشنهادی که من اطلاع ندارم، جزو این دسته هست یا خیر، از دکترهای معروف تهران هست. پس ممکنه درآمد روزانش به 50 میلیون بلکه بیشتر برسه. پس مشخصا وضعیت اموالشون باید خوب باشه. ولی در نظر بگیریم که مثل خیلی از همین نمیانده ها یک شبه بدست نیاورده و به هر حال دکتر متخصص هست و کسی که سالها تلاش کرده. کنکاش اموال ایشون جیزی رو نشون نمیده
  • روح IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    116 1
    یعنی اینهمه ویژگی وزیر پیشنهادی بهداشت رو ندید و به همه نمایندگان توهین کرد و گفت واسه پول حمایت میکنند؟؟؟؟ این واقعا خجالت آوره
  • بی نام MY ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    138 4
    این نماینده ارومیه رو کی انتخاب کرده وجدانا؟!
    • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      14 38
      جدا از اینکه از نظر سیاسی اصولگراست ولی از نظر کارکرد مناسب هست ! البته من بهش رای ندادم ولی کاملا یادمه که شب قبل از اتمام تبلیغات بهش صلاحیت دادن و البته یکی از بیشترین رای هارم اورد ! باز خوبه که مثل نمایند های پایداری قحش و قحشکشی نکرد !
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    127 3
    خمس؟؟؟؟؟ آخه آقای نماینده به شما چه ربطی داره خمس مالش رو داده یا نه؟
  • يك پزشك A1 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    از نظام پزشكي استدعا دارم از تماينده اروميه براي توهين به جامعه پزشكي شكايت نمايد "بيماراني كه به دست پزشكان كشته ميشوند" اين عبارت كه مقيد به هيچ تبصره اي نيز نيست صراحتا وهن جامعه پزشكي از يك تريبون عمومي ست از همكاران عزيز نيز خواهش ميكنم براي حفظ شآن شغلشان در مقابل اين اهانت آشكار بي تفاوت نباشد
  • ناشناسم A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    96 2
    به شما هچه مربوط که خمس مالش را پرداخته یا نه مگر شما خدایید همین افرادند که اسلام را خدشه دار می کنند
  • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    77 1
    اگر قراره خدمتی به مستضعفین بشه اینه که دیگه مستضعف و فقیر نباشن. متأسفانه تا زمانی که فقر ارزش تلقی بشه، ثروت هم ضد ارزش و فساد تلقی میشه. شنیدن این حرف از کسی که نمایندگی مردم رو بر عهده داره واقعاً جای شرمساری داره. ایشون با زبان بی زبانی به خوبی دلیل فجایعی نظیر خشک شدن دریاچه ارومیه رو شرح دادند.
  • بی نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    76 1
    اون که امام حسین(ع)فرمودند :اگر دین ندارید ایمان ندارید لااقل ازاد مرد باشید .در حق ماست
  • احمد IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    94 2
    پرداخت خمس و زكات به شما چه ربطي داره اقاي نماينده
  • بی نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    63 1
    كي ميخوان بفهمن كه دليل نميشه هركي بدبخت و ندار بود وقتي سر كاري بياد حتما آدم درستكاري خواهد بود به خدا خيلي وقتها نتيجه عكس ميده و به سرعت تلافي عقده هاي دوران نداريشو سر مردم در مياره چون فكر ميكنه بقيه حقشو ميخوردن و حالا وقت جبرانه!!
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    70 0
    منطق حرفاش چیه؟ خودش خمس میده؟ اگه کسی میمیره بخاطر ندانم کاری نابلدهایی چون شماست. پزشک نجات میده. نامسلمانی اگر برا حرفات مدرک ندی.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    91 3
    مي خواستم بدونم معيار مردم عزيز اروميه براي انتخاب ايشون چي بوده؟ واقعاچي بوده؟
    • شهروند ارومیه IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      8 0
      والا ماهم پاتک خوردیم وهنوز تو شوکیم
  • بی نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    84 5
    شما خودت لیست اموال،مدارک خمس،زکات و مالیاتتو بذار وسط ببینیم!!!بعد بیا بلبل زبونی جانم!!!!
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    29 0
    ایشان لیست اموالشان را باید به شما ارائه بدن اوخت!!!!!! نمی دونم ایشان فکر کرده کیه؟؟؟ با احترامی که برای نمایندگان مردم قائلم اما آنها هم برای فعالیت اشان در نظام تعریف دارن.
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    62 2
    درس بزرگی که همه ایرانیان گرفتند این بود که این بار 8 صبح سر صندوق رای گیری باشند تا اینقدر حرص نخورند
    • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
      18 1
      احسنت، چه حرف جالبی
    • بی نام IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      3 0
      آره ديگه، اونايي كه رفتن از ايران يا دارن ميرن و به فكر اقوام داخل ايرانشون هم نيستن كه هيچي، اما اونايي كه قراره تو اين كشور زندگي كنن بايد بدونن كه با راي ندادن فقط به خودشون و عزيزانشون آسيب ميزنن، البته فيلترهاي قبل انتخابات هم مهمه ها!
  • بی نام A1 ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    70 3
    دو روزه به جای اینکه به برنامه های دولت بپردازند دائما حرف از فتنه و ... میزنند ! واقعا متاسفم !!
  • بی نام A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    46 3
    مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا این فرهنگ غلط بگم بگم از بین برود
  • بی نام A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    59 3
    توجه توجه : از فردا برای وزیر شدن باید پرونه خمس و زکات را باید آماده کنید کسانی که در آینده می خواهند وزیر یا شاید وکیل بشوند باید برن دفتر مراجع تقلید و کپی خمس و زکوه را هم تحویل بگیرند 5 نمره همین برگه داره
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    4 37
    بالاخره مردم بايد بفهمند كه دارايي هاي وزير چه قدر است.
    • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      11 0
      نسبي آره، يعني مقايسه قبل و بعد وزارت، اما قبل وزارت به تنهايي مهم نيست دارايي ش هرچقدر ميخواد باشه، اصلا چه بهتر كه پولدار باشه شكمش سير باشه!، بد اينه كه قبل وزارت وضعش خوب نباشه بعدش وضعش توپ بشه، داشتيم از اين مورداها!
  • مجتبی A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    47 1
    دوستان گرامی شما اگه کمی دقت به سوابق علمی ایشون بندازید میبینید که ایشون هم اکنون یکی از بهترین متخصصین چشم دنیا هستند.خب با این حال معلومه که باید ثروت هم داشته باشه مگه ثروت داشتن حرامه ،نوش جونش از فکرش استفاده کرده جزو بهترین های دنیاست. من متاسفم برای نمایندگان ،امروز واقعا تعجب کردم.
  • امینه A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
    7 41
    قاضی پور راست میگه
  • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    12 0
    از ابتداي راي اعتماد نماينده هاي مخالف واقعا سوال اساسي و تخصصي مناسبي براي پرسش نداشتند و با حواشي كه دانستن يا ندانستن آن كوچكترين تاثيري در روند كاري آينده وزرا ندارد فقط وقت همه را گرفته اند؟ و اين نشان مي دهد كه كميسيون هاي تخصصي در مجلس چقدر بي معناست؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    3 5
    دوستان عزیز خودتون که بهتر میدونید همه آدمها دنبال منافع مالی و معنوی خود هستند و میدانید که گربه به خاطر خدا موش نمیگیره پس کمی منطقی باشیم و از اونور بام نیفتیم و همان کاری را بکنیم که کشور های پیشرفته در اجرای صحیح قوانین میکنند هیچ اشکالی نداره اگر همه وزرا لیست اموال خود را ارایه کنند بلکه این باید به یک رویه تبدیل بشه.
  • حسن کارمند IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    3 5
    رئیس دانشگاه ما هم چشم پزشک است وقت اداری میره عمل میکنه حق و حقوق مارو هم نداده 2 ماه اضافه کار پارسال و 4 ماه سال جاری خیلی از معوقه های سال گذشته از جمله ماموریت ،رفاهی ،کارانه را نداده با این اوصاف میگن با وزیر پیشنهادی هم دوست و همکاره و قراره بمونه ما که خیلی نگرانه حداقل معیشتمون هستیم .من دلم نمی خواد این وزیر رای بیاره .
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    17 0
    خمسش رو داده چه ربطي به شما داره؟ ضمنا ايشون از برترين چشم پزشكاي دنيا هستن تريلياردر هم باشن تعجب نداره!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    22 0
    يعنى كسى كه نتواند ببيند يك فوق تخصص بعدازاين همه تجربه وضع مالى اش خوب باشه واقعا تنگ نظر است
  • بی نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    0 0
    امید است ایشان چشم دشمنان را کور نماید!!