باشگاه خبرنگاران جوان نوشت:

تعویق نصب دو ایربگ بر روی خودروها در حالی در شورای عالی استاندارد تصویب شده که سازمان ملی استاندارد این اقدام را غیر قانونی خواند.
شورای عالی استاندارد در جلسه مورخ 92.06.23 کمسیون امور زیر بنایی صنعت و محیط زیست و بنابر پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصویب نمود. مصوبه اردیبهشت ماه سال جاری از ابتدای سال 1393 لازم الاجراست.

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران زمینه‌ اجرای مصوبه یاد شده را از ابتدای سال 93 فراهم نمایند. این بخشی از نامه‌ای است که در تاریخ 92.04.05 از به تعویق افتادن نصب کسیه هوا که قرار بود از اول تیر ماه اجرایی شود خبر می‌دهد. مصوبه‌ای که رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از بی‌اطلاعی این سازمان در تصویب‌ آن می گوید.

برزگری تعویق اجرای این مصوبه را پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و ادامه داد: جلسه‌ی شورای عالی استاندارد بدون رئیس سازمان استاندارد اقدام به تصمیم‌گیری در این خصوص کرده است و این اقدام خلاف روال قانونی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد از تصویب این مصوبه در اردیبهشت ماه سال جاری صحبت کرد و تصریح کرد: در بند 2 این مصوبه آمده که زمان مندرج غیر قابل تمدید بوده است و تمدید این مصوبه بدون حضور و اطلاع رسانی به این سازمان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تنها مصوبات دولت برای سازمانها لازم الاجرا است ولی در این مصوبه به شورای عالی استاندارد اشاره شده که در اجرای آن به مشکل بر‌ می‌خوریم.

وی افزود: در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

برزگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تاکنون ابلاغی برای شماره‌گذاری مصوبه جدید به پلیس صورت نگرفته است و ما مصوبه قبلی را که غیر قابل تمدید نبود لازم الاجرا می‌دانیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: با جلساتی که با سازندگان ایربگ در کشور داشته‌ایم تعهد کرده‌اند که ایربگ لازم را برای خودروهای تولیدی کشور تامین کنند و این مصوبه هم بر این اساس تنظیم شد
برزگری ادامه داد: 80 درصد خودروها تا تیر ماه باید ایربگ را نصب کنند و 20 درصد خودروها با یک ایربگ تولید شوند پلیس هم بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه شماره گذاری را انجام می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود 20 هزار کشته در جاده‌های کشور تولید خودرو ایمن از واجبات است و مسئولیت سرباز زدن از این مصوبه در مرحله اول به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت و پس از آن به عهده خودرو سازان است.

3939

کد خبر 303363

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرایدی A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    4 0
    چرا دو تا ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    5 0
    اگه نشد خودتونو بزحمت نندازین همین که خریدار یه عکس از ایربگ هم داشته باشه حله .
  • بی نام EU ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    12 0
    شوخی بزرگ شورای عالی استاندارد با خودرو سازان !
  • سعید IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    9 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه شورای عالی استاندارد هم توخوابه خودرو سازهای عزیز برای به حرفهای شورای استاندارد تره هم خورد نمیکنند
  • بی نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 0
    چراخودروسازان به تعهدات خوددرارتباط باواگذاری خودروهای پیش فروش که چندین ماه از موعدان میگذرداقدام نمی کندیک روز بهانه یک ایربک یک روز بهانه قطعات یک روزبهانه پلیس نه مرجع ای برای پیگیری وبرخورد با این اقایان وجود دارد ونه دادرسی
  • ابوالفضل IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    8 0
    بالاخره شورای عالی استاندارد هم مثل شورای رقابت یه سهمی می خواد .
  • جهان A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    4 0
    بابا چند ساله هي ميگن ولي زورشون نميرسه ول كنيد تو رو خدا
  • ساسان IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 0
    حتما چند میلیون بخاطر اون یکی ایربگ قراره از مردم بگیرن آره؟؟
  • نيما A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    1 0
    هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوذ اندر خم يك كوچه ايم
  • نيما A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    1 0
    قيمت لوگان ساخت فرانسه مدل 2013 با تكنولو‍ژي يورو5 با تمام امكانات توي سايت اصلي 7700 يورو هست كه با قيمت آزاد كمتر از 33 ميليون ميشه بعد چطوره كه توي ايران اين مدلي كه توليد ميشه بدون هيچ آپشني 35.5 ميليون قيمت ميخوره؟ مگه دستمزد كارگر توي ايران كمتر نيست؟ مگه هزينه توليد نبايد كمتر باشه؟ اگه وارد كنند كه ارزونتر در مياد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین